Gewicht ruiter, wanneer teveel voor paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Gewicht ruiter, wanneer teveel voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:19

Bandida schreef:
[Jep, dat is zo, maar dat is het punt niet. Het topic gaat over 'waar ligt de grens van schade' en hoe kan je daar als paardeneigenaar rekening mee houden.

Eerder in dit topic is al vereld dat zodra een paard bereden wordt er slijtage plaats vind.
Hoe en hoeveel je ermee doet én hoe "sterk" het paard is, zal beinvloeden hoeveel schade het paard loopt.

Hoe minder gewicht en hoe beter (en natuurlijk is het van belang dat de ruiter het paard niet tegen werkt. Knipoog )

Nogmaals moet iedereen zelf beslissen wat hij of zij kán en wil doen voor z'n paard.

michelle___

Re: Gewicht ruiter, wanneer teveel voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:38

piewie schreef:
friesen zijn sterk hoor. Ik weet niet hoe je kunt rijden en of je ervaring mee hebt om paarden in te rijden. Is de fries ook voor de kar of alleen rijden. Een fries wat al beleerd is voor de kar, heeft ook een sterkere rug. Ik denk dat je bij jezelf moet gaan aftasten. Als je ervaring hebt, kun je jezelf ook lichter maken en beter mee gaan met de beweging van het paard.

Hier ben ik het dan mee eens.