en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1991

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:36

Ik heb 2 advertentie's geplaats, en ik heb geeneen mail gekregen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:37

je bent zelf dit topic aan gegaan dus het commentaar wat je krijgt heb je zelf gedaan

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:38

In elk geval 14 pagina`s aandacht Knipoog

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:38

waar staat die advertentie dan en hoelang staat ie eral op

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:44

die heb ik er pas afgehaald

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:45

ja, ik heb het topic geopend voor eventueel tips ofzo, van hoe ik het aan mijn vader moet vertellen

ik ben elke dag aan het zoeken, of iemand een verzorger nodig heeft, maarja niemand dus pech

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:34

Ben je ook bij maneges langs geweest?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:05

Laat haar nou gewoon! Zij en haar ouders weten heus wel waar ze aan beginnen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:30

O, ik heb die advertentie gelezen, dat je een paard zocht, mar niet te duur mocht zijn. En ondertussen had je ook nog een advertentie staan voor oppas, waarin je vertelde 16 te zijn.
Tja dan krijg je zeker geen reacties van mensen die een paard aan jou kwijt willen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:32

ze moeten mij maar vertrouwen om wie ik ben... en anders sturen ze maar een mail dat ze met mijn ouders willen praten.

En als het paard hier komt te staan gaat hij eerst een weekje op stal om te wennen en rustig te worden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:35

Mensen willen zeker weten waar hun paard terecht komt, en als ze dan ergens in je andere advertenties lezen dat je 16 bent dan hebben ze zoiets van weer een pennymeisje die het niet kan betalen of het buiten d'r ouders omdoet.
Ik kan me het heel goed voorstellen, zelf zou ik ook niet op zo'n advertentie reageren

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:38

nou, dan reageren ze niet.
als hun een mail sturen, kan ik moeilijk gaan liegen om mijn leeftijd, en dan komen ze er ook wel achter hoe oud ik ben.
Dus dan maakt het niet uit dat ik nou op marktplaats zet hoe oud ik ben, of dat ze er achter komen als ze een mailtje terugkrijgen.

Het lijkt me sterk dat iemand van 16 nog een pennymeisje is.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:56

natasja1991 schreef:
En als het paard hier komt te staan gaat hij eerst een weekje op stal om te wennen en rustig te worden.

ROFL Een week opsluiten dat helpt om rustig te worden hoor!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:01

Oh voor als je het mischien weet, dat vind ik beter.
Ik kan dat paard moeilijk gelijk vanaf de trailer de wei in schoppen: hier ga maar met je vriendjes spelen.
Het paard kent de plek niet, de stallen niet, de andere paarden niet en de wei kent hij ook nog niet

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:02

Wil eerst dat hij zich hier op z'n gemak voelt, en dan komt de rest wel

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:06

Wil je dat een paard zich op z'n gemak voelt dan moet je deze zeker z'n beweging geven. Misschien dat je deze dan in de bak kan laten lopen (buiten). Als ze op stal staan, en wel flink gevoerd worden dan zijn het net van die tijdbommen. De mijne is ook zo van de trailer af de bak in gegaan, kan ie uitrazen, en direct de omgeving verkennen. Daarna kunnen ze altijd de nacht nog doorbrengen op stal

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:09

Ja , dat bedoel ik Knipoog

Als hij van de trailer komt, wil ik hem eerst lekker in de buitenbak loslaten. Dan kan hij een beetje wennen aan het terrein, en daarna op stal zodat hij kan eten en drinken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:13

natasja1991 schreef:
Ik kan dat paard moeilijk gelijk vanaf de trailer de wei in schoppen: hier ga maar met je vriendjes spelen.
Het paard kent de plek niet, de stallen niet, de andere paarden niet en de wei kent hij ook nog niet

Conclusie: je hebt geen flauw idee wat een paard nodig heeft, dus begin er niet aan, dat is in ieder geval beter voor het paard en waarschijnlijk ook voor jou!
Zoek maar mooi een verzorgpaard en leer onder leiding van de eigenaar wat er allemaal bij komt kijken om een paard te onderhouden.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:30

Waratje schreef:
natasja1991 schreef:

Conclusie: je hebt geen flauw idee wat een paard nodig heeft, dus begin er niet aan, dat is in ieder geval beter voor het paard en waarschijnlijk ook voor jou!
Zoek maar mooi een verzorgpaard en leer onder leiding van de eigenaar wat er allemaal bij komt kijken om een paard te onderhouden.

als je mischien naar mijn vorige bericht kijkt.

ik wil dat het paard eerst los gaat in de buitenbak om een beetje te verkennen, en 's nachts op stal en de volgende dag pas in de wei.

Ik moet mischien nog veel leren, maar dat komt vanzelf, ik zou toch eens ergens moeten beginnen.
En ja, ik krijg hulp, er zijn genoeg mensen op de manege die mij willen helpen, iets willen leren of uitleggen. Ik geloof in mezelf, en ik twijfel nergens aan.
Als ik niet wist waar ik mee bezig was, dan zou ik het ook niet doen. Leren om een eigen paard te hebben, leer je alleen door een eigen paard te hebben. Dus dan wil ik niet horen, lease dan een paard, want daar leer je ook eigenlijks niks van. Je leert over de verzorging etc. maar niet over de kosten, want je betaald alleen een deel aan leasegeld, dan mag je het paard als eigen beschouwen, maar je betaald geen dierenartskosten. Een lease paard is gewoon een 'eigen' paard zonder nadelen,en zonder rekeningen van de DA

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:50

Als er bij ons paarden nieuw komen, gaan ze juist wél op de wei. Een paard hoort daar, zal zich daar ook het prettigst voelen.

Ik heb een beetje het idee dat je met alle winden meewaait. Eerst zei je dat je met sporen wilde rijden, maar toen je daar commentaar op kreeg, was je er opeens tegens en wilde je ze alleen in uiterste noodzaak gebruiken.
Nu zei je dat je evt. nieuwe paardje eerst een week op stal moet om te wennen ( Verward ) en als daar commentaar op komt, wordt het ineens een buitenbak....
Ik zou zeggen: word een beetje volwassener (en dat bedoel ik niet beledigend), verdiep je in het houden van paarden en probeer het later nog eens.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:44

Ik vrees dat een arm paard hier de dupe gaat worden..................
En natuuuuurlijk ligt dat aan het paard.

Je hebt geen idee waar je het over hebt, en je spreekt je zelf ook nog eens constant tegen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:54

Waratje schreef:

Conclusie: Jullie hebben blijkbaar niks beters te doen dan af te katten Verward
Jeetje mina wat een stelletje kippen zitten er hier, niks beters te doen? Haha!
Aan die posts van de TS merk ik op dat ze het zo goed mogelijk wilt doen, en wilt laten merken dat ze het beste voor heeft met dat paard. I.p.v. dat de meeste mensen een normale reactie geven wordt ze gelijk de grond in geboord, wordt er van alles bij gehaald, boe en bah geroepen...

Als je op een manege staat zijn er genoeg mensen die tips willen geven, of je met iets willen helpen....
Ongelovelijke sommige reactie's hier... Net alsof ze er alleen maar op uit zijn dat ze iets verkeerds zegt om er dan de grond in te boren...
Snappen sommige van jullie dan niet dat de TS niks meer wil dan goed voor haar paardje te zorgen en er van te genieten en er goed haar best voor wilt doen????

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:05

dankjewel casperrr: ik probeer idd mijn best te doen, en zo goed mogelijk, en ik wil alles zo goed mogelijk doen.
Ik weet ook niet meer wat goed is en niet. Ik probeer juist zoveel mogelijk tips te krijgen over hoe ik het wel goed kan doen.
Ook krijg ik verschillende reactie's dat ik er nog niet aan toe ben.
Wanneer dan wel: als je 2 jaar rijd, of 10 jaar, of als je genoeg weet, of als je gewoon van jezelf weet wat goed is.
Ik ben bereid om alles op te geven: uitgaan, afspraken met vriendinnen, kinderbijslag, zakgeld enz. En ja, ook weet ik dat het hebben van een paard nadelen met zich meebrengt, je hebt geen vrije tijd meer, je kan niet op kamers, je kan niet afspreken met vriendinnen, het paard wordt ziek en moet naar de DA en de kosten van een paard.
Mijn liefde voor paarden is heel groot, en om dat weet ik dat ik toe ben aan een eigen paard. Omdat iedereen zegt dat het heel zwaar is, en dat alleen de voordelen gezien worden en omdat heel erg veel tijd kost. En ook dat heb ik er voor over, ik zit in mijn vrije tijd toch alleen maar binnen en het enige waar ik dan nog tijd voor moet hebben is mijn huiswerk en verder gaat al mijn tijd naar het paard.

Ik hoop dat jullie mij tips willen geven, en als iets verkeerd is verbeteren en uitleggen waarom het verkeerd is. Daar heb ik meer aan Knipoog

Zoals ik al gezegt heb: om te leren hoe het is om een eigen paard te hebben, moet je een eigen paard hebben. Leasepaarden zijn niet alleen duurder dan een eigen paard, je hebt alleen maar een paard die je als je eigen mag beschouwen. Dus wordt het een 'eigen' paard, maar dan alleen de voordelen, en zonder dat je de nadelen meemaakt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:20

Als je een lease- of verzorgpaard hebt leer je natuurlijk wel degelijk veel. Zonder manegepaarden af te katten: eigen paarden hebben vaak een heel ander karakter en temperament. Daar moet je ook mee om leren gaan.

Zeggen dat je er alles voor opgeeft is gewoon niet reeel: je kinderbijslag heb jij neem ik aan niet zelf in handen, daar betalen je ouders een gedeelte van jouw kosten mee. En natuurlijk kan jij nou zeggen dat jij nooooooit nieuwe kleren wilt, maar je snapt zelf ook wel dat dat niet kan toch? En ik neem aan dat je ook wel naar bv een schoolfeestje ofzo wilt. En als je dan een eigen paard hebt, bevriend raakt met meiden op de manege, en je kunt nooit mee winkelen, bioscoopje pakken, je kunt geen autorijles nemen, geloof me, ik snap dat je dat nu zegt omdat je HEEL graag een paard wilt, maar daar word je niet gelukkig van.

Spaar gewoon door, ga lekker werken op zaterdag en leg dat geld apart, leg een deel van je zakgeld apart, en koop dat paardje als je het ook daadwerkelijk kunt betalen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:23

Natuurlijk bereid je je voor maar dan nog heb je geen ervaring met het hebben van een eigen paard.Leasen e.d blijft de beste optie,mijn eerste veulen was een mishandeld veulen.Ik heb daar erg veel werk aan gehad maar zou het nooit meer doen,maar zonder ervaring zou ik daar nooit aan begonnen zijn dan had het niks geworden en zou het beest eindigen bij de slager.Ik zit nu in de ziektewet en krijg heel weinig geld,het is dat mijn man bij springt anders is het niet te doen.