Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:43

Een gat in mn hoofd, met m'n hersens eruit vind ik een stuk iewer, maar dat schijnen sommige mensen hier niet zo erg te vinden Nagelbijten / Gniffelen

SoldaatxDees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:44

niet omdat het verplicht is.. maar omdat ik enge verhalen heb gehoord

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:03

Ik rij met cap omdat het zoieso verplicht is van mijn manege, maar ook al was dat niet zo zou ik het alsnog doen voor mijn eigen veiligheid. Haha!

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:03

ik rijd ook altijd met cap voor mijn eigen veiligheid, niet omdat het verplicht is.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:05

Ik rij altijd met cap, puur voor de veiligheid.

coli_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:15

Ik heb altijd een cap op. Niet omdat het verplicht is, maar om mij eigen veiligheid. Al is het met dit weer nog zo warm mijn cap doe ik niet af Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:13

Blijkbaar overtreed ik regels? Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:21

Ik ben niet anders gewend dan met cap rijden. Alle mensen om mij heen reden met cap, en dus raakte ik er wel gewend aan (gelukkig Vork )
Verder is het volgens mij niet helemaal verplicht om op de manege waar ik rij.. Maar ik zie weinig mensen zonder.

Ik vind het eigenlijk levensgevaarlijk zonder cap Nagelbijten / Gniffelen Er kunnen zoveel dingen gebeuren.. En ik heb echt een hele liefe, makke pony waarvan ik weinig kans heb eraf te vallen en ben er ook nog niet afgevallen (ik zeg niet nooit Vork ).

Verder moet ik het ook niet proberen hoor, zonder cap te rijden.. Want dan heb ik een probleem met mijn ouders!

En met dit weer is een cap best te doen.. Met dit weer in het ziekenhuis liggen is niet te doen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:23

Ik rij ook met cap, omdat ik het veiliger vind.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:27

Ik rij met cap, voor m'n veiligheid. Zeker bij springen en buitenritten...tijdens dressuur durf ik m al eens uit laten...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:31

Leuk zo'n welles/ nietes cap topic! Haha!

Ik rijd sinds mijn 21e met cap.
Voorheen meestal zonder, behalve op de lessen.
Ik had altijd een petje op en reed bij een handelaar dagelijks etters van paarden, maar had niet het verstand om een cap op te zetten. Blond
Hier heb ik 2 1/2 jaar gereden, nooit van en paard gevallen, maar wel duizenden bokkers en steigeraars gereden.

In 1998, zal ik nooit vergeten, hadden we clubkampioenschappen en een amazone viel met haar cap op een staander.
Dit ging zo hard dat de cap echt in 100 stukjes spatte. Ja
Ze had alleen een hersenschudding.
Dit accident heeft mij wel wakker geschud.
Het had ook een hoofd kunnen zijn.
Sindsdien zet ik altijd een cap op. *LOL*

Soms heb ik mijn paard helemaal klaar en kom ik uit de stal, wil ik opstappen, maar vergeet mijn cap.
Zet dan rustig mijn paard weer in de stal, loop even naar de zadelkamer en stap dan pas op!

Het enigste nadeel van een cap vind ik het verschikkelijke weer van dit moment.
Na een half uur heb ik het zweet goed los.
Ik heb voor de winter maar een extra cap gekocht en nu met dit weer rijd ik met mijn oude "zweet"cap. Nagelbijten / Gniffelen

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:34

Ik rij met cap voor mij eigen veiligheid.

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:32

Ik rij in de lessen wel altijd met cap Lachen

maar als het heel lekker weer is dan rijd ik meestal thuis in de bak zonder ..

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:43

Ik heb het licht dit jaar gezien, vanaf januari rijd ik met cap, gewoon omdat ik nog zoveel wil.....kinderen, oud worden enz.
Moet wel bekennen dat ik er mega hoofdpijn van krijg, en niet omdat hij niet past, maar ik kan gewoon niks op mijn hoofd/neus hebben zonder hoofdpijn. Dat vind ik met dit weer wat minder want af en toe heb ik de sterren voor de ogen...

Weet wel van mezelf dat ik niet z consequent ben om altijd de cap op te doen en hem dus niet altijd op zou hebben, maar met ritten begeleiden en met de vervelendere pony's zet ik hem toch maar op

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:26

ik rij met cap voor m'n eigen veiligheid en niet voor een ander

miszfemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:27

ik rij met cap, omdat mijn eigen gezondheid toch wel het belangrijkste is Knipoog

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:24

Bij mij op de manege is het sowieso verplicht, op mijn verzorgponys ook maar dit vind ik meer dan logies.. Maar soms op stal als ik iemands paard even ga rijden, vergeet ik het nog weleens Bloos .. Maar dat is dan echt niet de bedoeling, achteraf denk ik dan echt:ook al was het maar even stappen(of stukje draven) ik had er zo naast kunnen vliegen,

Ik kanme soms zo irriteren aan mensen die zeggen: Ik rij niet met cap: ik val d'r toch niet hard af, mijn paard is zo braaf..
Maarja: mijn mening blijft: je moet het zelf weten, maar als iemand zonder cap er af valt en pijn heeft is dat zijn/haar eigen probleem!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:36

Voor degene met cap OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

voor degene zonder Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:45

Ik rij altijd met cap, heb er geen last van, en het moet van de manege, en van de eigenaar van mijn verzorgpaarden.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:56

Altijd met cap voor de veiligheid.
Op stage ben ik de cap 1 keer vergeten, kwam er pas achter dat ik hem niet had op gehad toen we weer terug kwamen bij de stal en ik hem zag liggen Bloos
Op de hengst rij ik altijd met cap. Was 1 keer halverwege stal met de fiets toen ik erachter kwam dat ik hem was vergeten, mooi weer omgedraaid en de cap opgehaald.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:06

Ik rij met mijn cap voor mijn eigen veiligheid.
Bij mijn vorige pony kon je makkelijk zonder cap rijden hij deed geen vlieg kwaad, ik ree ook daar op wel gewoon met cap tenzij dat het echt heeel warm was zoals afgelopen zomer dan wil het wel eens zij dat ik zonder cap reed.
Maar nu heb ik een ander paard nou die heeft soms wel eens van die leuke geintjes en daar rij ik ook absoluut niet zonder cap op.
Daar is madam veel te gek voor , ik gebruik mijn cap als veilig heid voor het rijden!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:11

Ik rijd altijd met cap op. Het is verplicht bij ons op de club maar doe het ook gewoon voor eigen veiligheid. Soms wil ik nog wel eens buiten zonder cap op mijn pony springen, maar dat is alleen als ik hem niet bij de hand heb. Op een ander paard ga ik dus echt niet zonder cap.
Bij het mennen doe ik zeker altijd een cap op, omdat je ook van de wagen een flinke smak kunt maken. Heb er zelf ook een ongeluk mee gehad en toen geen cap op en ben hard op mijn hoofd gevallen, dus voortaan neem ik altijd mijn doppie mee.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:34

Ik rij altijd met cap, als ik hem heb vergeten ga ik niet rijden. Rij bij een vriendin. Dit omdat ik 11 jaar geleden iets ergs heb meegemaakt met een vriendinnetje en me zonder gewoon niet veilig voel.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:43

op mijn shet rij ik nooit met cap
op mijn haflinger wel

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:37

Ik rijd met cap voor mijn veiligheid... Op de manege is het ook verplicht, maar zelfs degenen die die regels hebben opgesteld houden zich er niet aan... Frusty

Ik vind dat er ook echt helemaal geen reden is om zónder cap te rijden... Je kunt nog zo goed kunnen rijden, of je paard door en door kennen, hij hoeft maar ergens van te schrikken en het kan gebeurd zijn...