ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:56

Mijn 2 paarden staan altijd prulloos in de wei. Zomer en winter, alleen wei en andere paarden, verder niks aan bescherming/dekens etc. Zielig? Neuh. Vork

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:43

Mijn merrie heeft alleen vliegen frontriem aan, vliegendeken alleen met de buitenritten ivm de horzels. Eerst stond ze zonder iest in het land, tot dat haar ogen dik begonnen te worden, door alle vliegen die op zaten, ze begonnen te onsteken door de vliegen, dus uit nood toch maar een vliegen frontriem aangeschaft en omgedaan.
En verder staat ze zonder deken, tot dat we last gaan krijgen van horzels in het land, maar dat is gelukkig niet het geval.

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:46

die van mij staat met vliegenmasker en springschoenen. hij vindt het nogal leuk om op zn eigen hoeven te trappen!!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:02

Mijn paard staat met vliegendeken en vliekenkap in de wei. Er zijn zoveel vliegen dat hij anders echt gek wordt! Als ik de kap er soms af haal om zijn hoofd te borstelen, dan wil hij het echt graag weer op.

Vigolove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:28

mijn paardje staat heerlijk zonder iets op het land maar hij wordt wel gek van de vliegen, dat knoflookpoeder moet datspeciaal bij de ruitershop vandaan of kan het ook gewoon knoflookpoeder bij de supermarkt vandaan.. of was dit een vreselijk erge vraag Tong uitsteken

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:13

mijn heeft vliegendeken met hals omdat ze der niet tege kant grote opgezette bulten en bloed gewoon zielig de rest staat alleen met vliegenfrontriem we hebben hier nogal last van wonen tege het bos aan dus..,

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:13

je kan ook gewoon knoflook uit de winkel hoor Knipoog

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:56

Beetje overdreven topic hoor. Haha!
Als ik zo kijk zie ik altijd nog meer paarden zonder iets staan dan met. Maar op hete dagen krijgen onze paarden wel vliegenmiddel op en een vliegennetje, want de vliegen zitten dan de hele tijd bij hun ogen en daar ontsteken de ogen van.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:32

Liefst zou ik me verzorgpaardje ook zonder beschermers en tierelantijnen in de wei zetten..Maar helaas als het warm is stikt het van de dazen, als je zelf al de wei in loopt zitten der al 10 op je.. En als ze geen vliegennetje om krijgt, krijgt ze onstoken ogen... Verdrietig
Beschermers moeten om omdat ze anders der ijzers eraf krijgt.. Boos!
en ze heeft in der been een lichte blessure..Aangezien ze redelijk de beest uithangt in de wei moeten die beschermers helaas wel.. Gestoord
Liefst ziek tog een paard zonder ''dit'' alles hoor!!! *LOL*

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:43

Hoe bedoel je? Je paard krijgt anders zijn ijzers eraf? En die beschermers in de wei, bedoel je hetten ofzo?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:59

magli schreef:
Hoe bedoel je? Je paard krijgt anders zijn ijzers eraf? En die beschermers in de wei, bedoel je hetten ofzo?

Ik denk dat ze bedoeld dat haar paard zijn ijzers er af trapt omdat ie zo vrolijk is in het land.
Ik denk dat ze springschoen o.i.d bedoeld

Mijn paard gaat de wei in met alleen van die slieten voor haar ogen want anders gaan de vliegen in haar ogen zitten. Veder spray ik niks op haar en doe haar ook geen beenbeschermers om.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:03

Bij ons barst het van de vliegen, het is echt heel erg (sta op een boerenerf met schapen)

Ik heb werkelijk alles geprobeerd en heb het lang volgehouden zonder vliegvrijemiddelen aan te schaffen. Vond het ook maar onzin.

Lijf etc. boeit me niet in die zin dat hij daar wel zijn staart of zn trillende huid voor gebruikt.

Ogen wel, ze zijn alleen maar geïrriteerd, tranen, zijn vies en hiju wordt er knetterdol van.

maar goed....vliegenkap gekocht du (eindelijk overstag) en 2 keer heeft hij hem eraf getrokken. 2e keer was de laatste keer want hij ligt nu in stukken

Nu heb ik dus een paard die zwart ziet van de vliegen, zeren ogen heeft etc. Maar ik kan niets op zn hoofd doen of hij trekt het eraf.

Anti vliegenmiddelen hebben allang hun geloofwaardigheid bij mij verloren, heb alles geprobeerd van huismerk, tot duur merk, van natuurlijk tot chemisch, van zelf gebrouwen tot aangeraden.

Ik haat vliegen Haha!

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:05

Bidonja staat nu wel met een vliegenmasker op de wei omdat ze gewoon helemaal gek werd van die vliegen aan haar hoofd, maar voor de rest van haar lijf heeft ze een staart om die eraf te houden (deken zou btw niet lang leven met Hayco in de buurt Knipoog )

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:04

Vigolove schreef:
mijn paardje staat heerlijk zonder iets op het land maar hij wordt wel gek van de vliegen, dat knoflookpoeder moet datspeciaal bij de ruitershop vandaan of kan het ook gewoon knoflookpoeder bij de supermarkt vandaan.. of was dit een vreselijk erge vraag Tong uitsteken

Ik haal de knoflookpoeder bij de Makro, gewoon in kilozakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:06

Knoflook is helemaal niet gezond voor een paard.
Een paard in de natuur zal het zelf ook niet eten.
En persoonlijk vind ik het nog niet helpen ook Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:14

Tja, een lijf vol met bulten is ook niet gezond, zeker niet als je daar ook nog een zadel op doet Knipoog
En of het werkt, bij mijn paard wel. Met knoflook heeft ze hier en daar een bult, zonder knoflook zitten ze bult op bult en dat is niet grappig. Dus in de zomer krijgt ze knoflook in haar voer, doet ze het al jaren heel goed mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:16

Mijn paard kreeg er maagpijn van.
Later heb ik dat ook gehoord bij andere paarden.
Dus voor mij niet meer, dan liever een dekentje Lachen

Anoniem

Re: ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:51

Waratje schreef:
Vigolove schreef:

Ik haal de knoflookpoeder bij de Makro, gewoon in kilozakken.

De knoflook die wij eten en de knoflook die ze in paardenpotjes doen is andere. Heb vernomen dat dat de amerikaanse knoflook is, minder scherp.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:54

die van mij krijgt alleen slingers voor het hoofd..het helpt wel ..de meetse vliegen blijven weg..dus ook geen ontstoken ogen.. Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:59

Ik heb m'n paard nu van begin Mei , maar ze staat al van kleinsafaan in de wei . Zomer of winter ze stond al toen ze een klein veulentje was in de wei zonder dekentje of iets.
Alleen als ik ga rijden in de wei doe ik wel vliegenspray op haar anders doet ze zo irri als ik rij!

Kben wel van plan om een winterdeken te kopen voor op de wei, want als ik dan wil rijden op de wei in de winter en ze zweet en ik zet haar dan gewoon terug in de wei zonder deken,kan ze vlug een verkoudheid oplopen, en ze gaat een megadikke wintervacht krijgen en das niet bepaald mooi Clown

voor de rest doe ik niets speciaals tegen de vliegen/dazen .. gewoon terug in de wei en ze heeft een staart voor iets Knipoog , ze heeft ook een schuilhok waar ze onder kan als ze dat wil ..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:01

zet die van mij met beschermers voor en achter op de wei,met een zomerdeken omdat een vliegendeken zo kapot is en hij verkleurt in de zon.
Hij word dan veel doffer van kleur.

Anoniem

Re: ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:03

Je hebt wel vliegendekens die sterk zijn, de mijne is al weer 4 jaar oud en blijft goed liggen. Zo een deken reflecteert de zon en houd je paard koel. Een zomerdeken daarentegen houd de warmte vast en is zeker met deze zomer vind ik veel te warm. Verkleuren doen ze nou eenmaal, geeft toch niet? 1 koude nacht en ze zijn weer op kleur.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:13

nou mijn vent staat alleen s,morgens heel vroeg op de wei,dus voor hem zeker niet te warm
En dat verkleuren maakt mij wel uit want bij hem blijf je het lang zien.
En vliegendekens.... heb ze allemaal gehad maar de andere paarden in wei mollen het toch weer.
En de zomerdeken is naar 4 maanden niet kapot.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:00

Onze paarden staan met een vliegenfrontriem op de wei, verder niks.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:26

hm ik heb weer eens te snel van de daken geroepen dat het goed ging met zijn allergie.

willem is dus weer een landkaart vol met bulten en staat sinds een week helemaal ingepakt in de boett deken, 24 uur per dag. dus ook met zijn hoofdmasker Haha! alleen zijn neus en benen zijn nog zichtbaar.