AppleSter schreef:Zou je niet iets kunnen met de WA van stal? Of je eigen WA? Onze pony is door nalatigheid (uiteraard niet expres) van de pensionstal op de weg gekomen en verongelukt. Wij konden onze kosten verhalen op de WA van de eigenaresse van de stal.
Uiteraard hangt het van de situatie, oorzaak, verwijtbaarheid af, dat is vast nog niet allemaal duidelijk nu, maar ik zou als ik jou was mijn eigen WA verzekering bellen. Je weet maar nooit…
Nee ik denk het niet. Een aansprakelijkheidsverzekering is geen brandverzekering.
Ik ken maar weinig stallen die een brandverzekering hebben; de kosten zijn hoog en verzekeraars eisen extra maatregelen in de brandbeveiliging en brandwering die voor stallen vaak niet te betalen zijn.
Liggen er zonnepanelen op t dak dan is het risico en kosten van een verzekering nog hoger.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen eraan heeft gedacht dat je je eigen paard voor dit risico moet verzekeren. Een minimale ODA dekking voor het paard dekt dit risico al voor een paar tientjes per maand.
Je spullen, zadel etc, vallen meestal nog onder de eigen inboedelverzekering.
Het is zuur, maar iedereen leert hier weer van. De paarden zouden er niet door gered zijn, dat is het ergste natuurlijk.