Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:17

Paard staat nog steeds op marktplaats.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:53

Dat hoeft niet te zeggen dat hij niet inmiddels verkocht is, er staat genoeg op Marktplaats dat niet meer actueel is.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:17

Daar heb je helemaal gelijk in.
De advertentie is er tussendoor afgeweest. Maar deze staat er ook al wel weer even.

julieanne88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:38

is ie al verkocht
maar ik schrik wel allemaal van deze reacties ik zou mn paardje nog voor geen goud naar de slacht brengen eerder in laten slapen dat is nog een mooi einde wat zou het paard anders allemaal niet denken voor dat ie naar de sl8 gaat
de angst van het paard niet wetend waar iedereen is en wat er gaat gebeuren zn baasje is er niet bij wanneer het gebeurd en kan hem ook niet gerust stellen bij het in slapen kan dit wel en als je de reden zegt waarom je hem wilt laten inslapen zou de dierenarts vast wel een draai maken in zijn/haar denken
;( ;(

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:23

julieanne88 schreef:
is ie al verkocht
maar ik schrik wel allemaal van deze reacties ik zou mn paardje nog voor geen goud naar de slacht brengen eerder in laten slapen dat is nog een mooi einde wat zou het paard anders allemaal niet denken voor dat ie naar de sl8 gaat
de angst van het paard niet wetend waar iedereen is en wat er gaat gebeuren zn baasje is er niet bij wanneer het gebeurd en kan hem ook niet gerust stellen bij het in slapen kan dit wel en als je de reden zegt waarom je hem wilt laten inslapen zou de dierenarts vast wel een draai maken in zijn/haar denken
;( ;(

Dit is een discussie die hier eigenlijk niet hoort maar dit slaat echt op kaas.
Weggebracht naar de slacht en niet wetend waar iedereen is? Dat is een keus die je als eigenaar zelf maakt. Net als dat je er voor kiest om bij het in slapen te blijven. Mijn vriendin heeft haar paard ook laten slachten en haar vader is er bij gebleven tot het eind. Ik zou daar ook voor gekozen hebben. Liever in 1 Klap weg als het verschrikkelijke gevecht tegen die spuit.

Dat laatste wat je zegt klopt ook niet. Iedere dierenarts weet hoe moeilijk het op dit moment is om een paard te verkopen. zeker probleem paarden komen moeilijk aan een plek met alle gevolgen van dien. Nu was hier al duidelijk dat dit bij dit paard helemaal niet aan de orde is maar een dierenarts zou daar anders echt niet moeilijk over doen.

julieanne88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:15

Ja nou dit is toch mijn mening en iemand hierop zei dat een dierenarts eeen goed paard niet laat inslapen maar dat geloofde ik niet ech tmaar zowiezo waarom zou je hierop ingaan beetje zielig

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:38

Wat is zielig?

W_Jay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:54

Heb je bemiddeling via Stichting Paard in Noord al overwogen?

bloem12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:20

niet inslapen
ik zou hem als je hem echt niet kwijtraakt weggeven of verleasen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:38

Jellebie schreef:
julieanne88 schreef:
is ie al verkocht
;( ;(

Dit is een discussie die hier eigenlijk niet hoort maar dit slaat echt op kaas.
Weggebracht naar de slacht en niet wetend waar iedereen is? Dat is een keus die je als eigenaar zelf maakt. Net als dat je er voor kiest om bij het in slapen te blijven. Mijn vriendin heeft haar paard ook laten slachten en haar vader is er bij gebleven tot het eind. Ik zou daar ook voor gekozen hebben. Liever in 1 Klap weg als het verschrikkelijke gevecht tegen die spuit.

Dat laatste wat je zegt klopt ook niet. Iedere dierenarts weet hoe moeilijk het op dit moment is om een paard te verkopen. zeker probleem paarden komen moeilijk aan een plek met alle gevolgen van dien. Nu was hier al duidelijk dat dit bij dit paard helemaal niet aan de orde is maar een dierenarts zou daar anders echt niet moeilijk over doen.

Dat gebeurd niet ;) Het is een overdosis slaapmiddel dat ze krijgen, niet meer het ''gif'' dat ze ''vroeger'' ingespoten kregen.
Mijn paard is ook ingeslapen, kerngezond en sterk dier maar heeft echt niet gevochten hoor ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:50

bloem12 schreef:
niet inslapen
ik zou hem als je hem echt niet kwijtraakt weggeven of verleasen

Dat heb ik gedaan en dat doe ik echt nooit meer! Beest is er zoveel beroerder van geworden dat hij eerst in training kon voor hij uiteindelijk verkocht werd. Ik dacht er echt goed aan te doen en die mensen hebben er ook echt wel lol van gehad maar ik heb er behoorlijk wat gedoe aan overgehouden..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:16

Tessa_93 schreef:
Dat gebeurd niet ;) Het is een overdosis slaapmiddel dat ze krijgen, niet meer het ''gif'' dat ze ''vroeger'' ingespoten kregen.
Mijn paard is ook ingeslapen, kerngezond en sterk dier maar heeft echt niet gevochten hoor ;)

Dat gebeurd wel degelijk :Y)
Dat het bij jou paard niet is gebeurd hoeft niet te betekenen dat het helemaal niet voorkomt, helaas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:38

Tessa_93 schreef:

hier ook dezelfde positieve ervaring gelukkig...
ging zo snel...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:13

TS, ik hoop dat je inmiddels een fijn plekje hebt gevonden voor je paard of in ieder geval een keuze hebt kunnen maken (inslapen/slacht, verkopen). :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:39

Jellebie schreef:
Tessa_93 schreef:

Dat gebeurd wel degelijk :Y)
Dat het bij jou paard niet is gebeurd hoeft niet te betekenen dat het helemaal niet voorkomt, helaas.

Als er nog gif word ingespoten is het echt een slechte dierenarts, vind ik, gezien ze inderdaad tegen gif gaan vechten, en het al een aantal jaren niet meer op die manier word gedaan. Tegenwoordig moet het met een overdosis slaapmiddel :Y)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:50

Ik heb het niet over het gif, maar over het slaapmiddel waar ook wel degelijk tegen gevochten word.
Maakt verder niet uit, ik zou nooit voor inslapen kiezen.
Maar zoals eerder gezegd is dat hier helemaal niet aan de orde, dus een discussie die hier niet hoort.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:53

Jellebie schreef:
Ik heb het niet over het gif, maar over het slaapmiddel waar ook wel degelijk tegen gevochten word.
Maakt verder niet uit, ik zou nooit voor inslapen kiezen.
Maar zoals eerder gezegd is dat hier helemaal niet aan de orde, dus een discussie die hier niet hoort.

Het is een narcosemiddel, gebruiken ze ook bij operaties, ze gaan gewoon slapen :j

Weet niet of TS nog gaat reageren, hoop het wel, ben wel benieuwd wat er gedaan is met het paard :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:57

off topic, maar het is inderdaad een narcose middel, ze gaan slapen, en bij mijn merrie ging dit heel snel...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:59

Paarden kunnen ook vechten tegen narcose middel omdat ze niet willen gaan liggen bijvoorbeeld.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:04

ik vond het eigenlijk heel erg hetzelfde gaan als toen mijn jonge hengst werd gecastreerd, het gaat zo snel, krijgen ze nog tijd om te vechten...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:16

Toen mijn hengst gecastreerd werd sprong hij ook ineens dwars door de verdoving weg :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:17

oei...
die van mij ging keurig gelijk plat, en mijn merrie ook, die stond alleen niet meer op...
toen dacht ik nog, zo makkelijk is het dus om een paard in te laten slapen, spuiten en weg... -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:02

Ligt heel erg aan het karakter van het paard.
Ik had de DA al gewaarschuwd en hij had ook eigenlijk al meer gekregen maar wist er toch nog doorheen te breken.
Zijn moeder moest ooit geopereerd worden en die wilde ook niet liggen. Die liep half op de knieen in de neerleg box.

Maar dat gaat nu wel erg off topic.
Ben benieuwd of het paard al verkocht is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:33

Dat is fijn :)