Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyMadonna schreef:Benfan: maar jij hebt niks met andermans hoofd te maken.
Zelfde als dat je het goede voorbeeld zou moeten geven. Ja, als je demonstraties of clinics geeft, maar niet thuis of op buitenrit oid
xSlvna schreef:Benfan schreef:. En hoe slap hij ook is om niet hoog te kunnen stijgeren/bokken (werkelijk? schaam je voor die onzin smoes)
Dus ik moet me schamen omdat ik weet dat mijn oude merrie te zwak is om fatsoenlijk te steigeren / bokken ? Sorry, whut?![]()
Daarbij schrikt ieder paard anders, ik durf er mijn handen voor in het vuur te leggen dat mijn merrie, zeker als ik erop zit, nooit op hol zal slaan, maar dan ook echt nóóit. Op hol slaan bijvoorbeeld, of steigeren, zijn reacties bij schrik, bij gebrek aan betere reacties zal een paard dat ook altijd blijven doen, mak of niet mak, já dat geloof ik. Maar weet je ook dat je een paard zijn schrikreactie kan afstraffen om een nieuwe reactie te creëren? Namelijk freeze, stilstaan. Auwa, doet ondragelijk veel pijn, van een stilstaand paard vallen.![]()
Draag trouwens wel een cap, maar ook alleen omdat het moet.
Margee schreef:xSlvna schreef:
Dus ik moet me schamen omdat ik weet dat mijn oude merrie te zwak is om fatsoenlijk te steigeren / bokken ? Sorry, whut?![]()
Daarbij schrikt ieder paard anders, ik durf er mijn handen voor in het vuur te leggen dat mijn merrie, zeker als ik erop zit, nooit op hol zal slaan, maar dan ook echt nóóit. Op hol slaan bijvoorbeeld, of steigeren, zijn reacties bij schrik, bij gebrek aan betere reacties zal een paard dat ook altijd blijven doen, mak of niet mak, já dat geloof ik. Maar weet je ook dat je een paard zijn schrikreactie kan afstraffen om een nieuwe reactie te creëren? Namelijk freeze, stilstaan. Auwa, doet ondragelijk veel pijn, van een stilstaand paard vallen.![]()
Draag trouwens wel een cap, maar ook alleen omdat het moet.
Steigeren niet, struikelen wel....... Bovendien, als je haar zo zwak vindt, wat doe je er dan nog bovenop....
Ninia schreef:Een zorgverzekeraar betaalt inderdaad alles, of je nu je cap of je autogordels oid op hebt of niet. Maar hoe zit het met aansprakelijkheid? Uit een aansprakelijkheidspolis van Interpolis voor verenigingen en bedrijven haal ik:
18 Niet dragen caps
Niet verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade door of verband houdend met het niet dragen van een cap tijdens het berijden van paarden.
Stel nu, je rijdt bij een manege. Daar hoor je volgens de regels een cap te dragen. Je doet het niet en krijgt ernstig hersenletsel met veel hoge zorgkosten en arbeidsongeschiktheid. WIe is er dan aansprakelijk voor welke kosten? Is daar al eens een uitspraak over gedaan? Weet iemand dit?
Anne_GTI schreef:LadyMadonna schreef:Ik zeur niet over het niet dragen van een cap en ook niet over het niet dragen van een gordel ninia. Leven en laten leven.
Ik beslis over mijn eigen lijf, niet over dat van een ander
Helemaal mee eens