Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:40

Evi84 schreef:
Ik heb een uvex uvision elegance (die fluwelen versie bedoel ik), ik lees dit hier nu pas.
De website van uvex lijkt ook offline te zijn en de winkel waar ik hem heb gekocht, ligt meer dan 100cm verderop wegens een verhuis...zucht.

Hopelijk gaat het me lukken uvex zelf te contacteren voor een omwisseling.

:D 100 cm....pff das wel een eind. Haha. :Y)

Bij mij ook geen ruitersportzaken in de buurt. Ik denk ook dat ik hem gewoon hou en het risico neem. Baal er wel vreselijk van dat ik niet direct wat ondernomen heb en een nieuwe cap kon krijgen.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:55

Evi84 schreef:
Ik heb een uvex uvision elegance (die fluwelen versie bedoel ik), ik lees dit hier nu pas.
De website van uvex lijkt ook offline te zijn en de winkel waar ik hem heb gekocht, ligt meer dan 100cm verderop wegens een verhuis...zucht.

De Elegance is er helemaal uit, deze kon niet gemodificeerd worden.
Je kan in elke ruitersportwinkel deze cap gratis upgraden naar een FP3 Elegance. Hier hoef je niet voor bij te betalen.
Of je kan overstappen naar een ander model dan krijg je alleen geen geld terug.

Edit: alle HYPO winkels hebben, als de caps uitgeleverd zijn, eventueel een leen cap. Dit zal alleen niet al te veel caps zijn en misschien zit de goede maat er niet tussen.
Kan je toch eventueel je cap aan laten passen en zit je niet zonder cap.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:19

Kwam er 1 tegen voor 22 euro :') das gewoon een avondje minder stappen (ja, sorry ik kan er heel makkelijk over doen, maar normaal is het niet nee!) maarja...2 weken niet rijden/zonder cap rijden/cap lenen vind ik zelf een nog mindere optie...

Ik krijg een nieuwe cap, dus heb er geen "last" van, maar ik had denk ik wel een andere cap gekocht voor tijdelijk... of misschien wel mijn gemaakte uvex anders als reserve gehouden..

Maar je kan je cap bij elke winkel laten omruilen die ze verkopen he? :D Ik hoorde het ook pas achteraf :') voor niets vanalles omgegooid zodat ik op tijd in de winkel kon zijn... 100 km verderop :D)

Is het trouwens nog steeds zo dat ruiterzaken geen mailing de deur uit mogen doen over de caps... In het begin toen het nog allemaal heel onduidelijk was, nog geen reserve caps etc waren, snap ik het nog... maar is het onderhand niet eens tijd om het even goed naar buiten te gaan brengen?

caro29

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:30

Ik ben half juli geweest en de zaak heeft nog niks binnen. Gelukkig heb ik nog 3 andere caps waar ik mee kan rijden. Waarschijnlijk duurt het langer door de vakantie.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:16

Sanne9489 schreef:
Evi84 schreef:

De Elegance is er helemaal uit, deze kon niet gemodificeerd worden.
Je kan in elke ruitersportwinkel deze cap gratis upgraden naar een FP3 Elegance. Hier hoef je niet voor bij te betalen.
Of je kan overstappen naar een ander model dan krijg je alleen geen geld terug.

Edit: alle HYPO winkels hebben, als de caps uitgeleverd zijn, eventueel een leen cap. Dit zal alleen niet al te veel caps zijn en misschien zit de goede maat er niet tussen.
Kan je toch eventueel je cap aan laten passen en zit je niet zonder cap.

:Y) mooie deal.

Ik zal eens een ruitersportwinkel hier in de buurt van Antwerpen zoeken.

die 100cm is idd 100km :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:02

Zijn de nieuwe caps al binnen? Iemand enig idee?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:19

..... ik zie een mogelijke 'RADAR' aflevering aankomen :Y)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:38

Haha inderdaad xd
Iemand die al weet if bij ej de nieuwe lading al is binnengekomen? Op de site staat bij de uvex uvision al dat ze direct uit voorraad leverbaar zijn. Zijn dat dan de nieuwe caps? :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:39

Vorige week bij de ej waar ik ben geweest nog niet.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:52

Oh oke ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:45

Hier komen de caps langzaamaan binnen (hoorde ik), maar vaak nog niet de goede voorraad :') (ook de andere versies dus)... Hoorde iig dat het langzaam kwam binnendruppelen maar mijn cap er nog niet bijzat....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:54

Oke :) ik zal maandag of dinsdag wel even bellen ;)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:58

was vandaag bij de ruiterzaak en daar hadden ze de nieuwe lading caps al binnen (exxentiall) ze geven ze alleen niet mee als vervanging. Er is onder de roosters een plastic -transparant/wit- plaatje met kleine gaatjes in gemaakt. Niet heel erg mooi gedaan vindt ik zelf. Valt redelijk op.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:19

Is het heel lelijk of? Heb hier namelijk nog niets gehoord/gezien... dus vraag het me af... En vraag me ook af hoe het dan zit met de ventilatie? :S

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:36

de ventilatie lijkt me nu heel wat minder, zitten echt een aantal muizengaatjes in ter grootte van een sateprikker zo ongeveer. ik weet niet of je het van af je paard kan zien maar van dichtbij vond ik het niet mooi.
edit; het is een beetje wittig plastic wat ze er tussen hebben gedaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:48

Hmmm... Nu twijfel ik toch weer of ik niet beter een nieuwe cap kan gaan kopen met goede ventilatie :$ Dat het lelijk is, is dan nog minder erg... maar ik had juist de Uvex cap omdat ie zo fijn ventileerde... En dit bij veel andere caps toch veel minder was...

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:52

ik hou die van mij gewoon, ik hoef dat er echt niet in, IK vindt het niet mooi. Misschien moet je er eerst even op wachten tot je ze gezien hebt en dan zelf oordelen of je dat wilt voordat je iets beslist.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:01

Haha ja, ik wacht daar ook even op... Krijg sowieso een nieuwe (jeej? die van mij wilde ik sowieso volgend jaar gaan vervangen)... Dus kijk wel even... Nee zeggen tegen een nieuwe doe je ook niet... Maar als de ventilatie hierdoor echt heel veel slechter is geworden, ga ik wel even voor alternatieven kijken :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:03

snap ik, had ik het geld maar dan had ik een mooie casco gekocht.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:16

Ik moet nog gaan kijken wat ik dan wil (al wezen kijken, maar in dat winkeltje niets leuks kunnen vinden :p) Even zitten spieken... de Casco die ik dan zou willen (haha moet ook nog andere merken kijken) is maar 80 euro... Die van 400+ is wel ontzettend gaaf :') maar dat vind ik sowieso te voor een cap....

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:21

Kun je geen foto van de 'reparatie' hier opzetten, zo heeft iedereen een idee hoe het eruitziet. :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:43

ik heb mijn cap niet laten repareren, gelukkig niet. Ze hadden bij de zaak de nieuwe verbeterde caps liggen dus niet mijn cap maar nieuwe caps. Heb geen foto gemaakt en het is 20 min rijden sorry niet aan gedacht zo snel.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:45

Lianne86 schreef:
Ik moet nog gaan kijken wat ik dan wil (al wezen kijken, maar in dat winkeltje niets leuks kunnen vinden :p) Even zitten spieken... de Casco die ik dan zou willen (haha moet ook nog andere merken kijken) is maar 80 euro... Die van 400+ is wel ontzettend gaaf :') maar dat vind ik sowieso te voor een cap....

ik vond die casco van 100,- wel gaaf en er zit een elastieken bandje in over de cap heen (2 stuks) die je in kleur naar keuze kan doen wat ik erg leuk vindt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:46

littlesannie schreef:
Lianne86 schreef:

ik vond die casco van 100,- wel gaaf en er zit een elastieken bandje in over de cap heen (2 stuks) die je in kleur naar keuze kan doen wat ik erg leuk vindt.

Die heb ik niet gezien? (linkje!!!) en bij Casco is de ventilatie enzo wel goed?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:52

Lianne86 schreef:
Die heb ik niet gezien? (linkje!!!) en bij Casco is de ventilatie enzo wel goed?

vriendin van mij heeft er 1 zij had eerst deze:
https://www.google.nl/search?q=casco+ca ... B604%3B600
Ze is toen op een balk gevallen toen was haar cap doormidden (het plastic was helemaal gebarsten) en ze heeft in haar huidige casco cap altijd een ontzettend zweethoofd maar alleen op haar voorhoofd deze heeft ze nu:
https://www.google.nl/search?q=casco+ca ... B259%3B300
Ik vond zelf deze leuk:
http://www.cascocap.nl/index.php?item=c ... 07&lang=NL

Bij deze zitten dus elastieken over het hoofd (die bruine slierten) die kun je in alle kleuren van de regenboog krijgen :)
snap je het nog? haha
edit; je kan geloof ik bij de meeste casco caps met die slierten andere kleurtjes inzetten, op de site zie ik de andere kleurtjes niet echt staan maar bij de ruiterzaak hier hebben ze wel allemaal andere kleurtjes.