Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gwennndolyn

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:13

M'n broeken koop ik alleen als ze lekker zitten en mondoni en eurostar zitten het best.. Voor de rest draag ik gewoon sweaters en shirtjes die ik in mn kast heb liggen en comfortabel genoeg zitten c:

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:36

Tsja, ik vind de ene broek is de andere niet. Ik rij practisch alleen met een HV Polo rijbroek, leren laarzen maar niet de duurste omdat ik niet in de standaard maten pas en deze heel erg aangepast moeten worden waardoor het te duur voor me wordt. Jassen van KWPN en eurostar maar via marktplaats gekocht, shirts zowel merk als goedkope shirts. Nee, ik vind niet belangrijk dat ik met merkkleding rij, kwaliteit vind ik wel heel belangrijk. Mijn broeken gaan jaren mee, ik rijd nogal wat uren per week, goedkopere broeken moet ik toch wel vaker vervangen. Maar dat heb ik niet alleen met paardrijkleding ook met mijn dagelijkse kleding.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:05

alleen mijn rijbroeken zijn wat duurder, ben gek van het merk nedhorse en ze gaan lang mee. Loop er elke dag de hele dag in dus best belangrijk. En ja ook mijn rijlaarzen zijn van leer en een goed merk want ook die gebruik ik veel.
Maar me thshirts en truien komen gewoon bij wehkamp vandaan. of de ruitersportwinkel hier 1 x perjaar uitverkoop heeft dan scoor ik nog wel eens leuke jasjes voor een zeer leuke prijs. vorig jaar had ik een jas die normaal 150 euro was en ik had hem voor 40!! dus dat was eens leuk. de rest vindt ik gewoon onzinning duur om daarmee stront te gaan staan scheppen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:42

Ik rij gewoon in me trui/vest die ik de dag al aanhad, alleen als ik net een nieuw shirtje aan had doe ok een wat ouder aan.
Rijbroek wel van een merk, was niet expres deze zat het best.
Laarzen zijn wel wat duurder. Heb een brede groote voet, zelfs heren maten paste ik niet :(. Heb ze op maat laten maken en ze zitten super dus kan Weer een paar jaar verder :)

Ik liep eerst op me oude uggs in stal (waren al 4 jaar oud en te klein geworden) maar die hebben het begeven ;( me hele teen is open gescheurd echt een groot gat

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:48

Baantje zoeken geld sparen en nieuwe spullen kopen heb ook bijna alles van anky!
En beetje duurder kopen en je hebt het je hele leven dan rommel kopen en na een week is het al kapot!

xxx

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:57

Ik reed altijd met mijn oude kleding. Mijn rijbroeken waren natuurlijk wel een merk, dat kan niet anders. Ik gaf liever geld uit aan spullen voor mijn pony. Maar aangezien ik nu echt alles wat ik nodig heb voor mijn pony, dan kan ik nu andere dingen kopen. Ik kreeg voor mijn verjaardag de RHA Pink rijbroek van Harry's Horse en dat is eigenlijk een setje. Nog 2 bloesjes, een bodywarmer, een jas en andere soorten jassen en een dekje (+ deken, halster enz.) Dus omdat ik die broek had wilde ik alleen nog de dekje, shirt en bodywarmer. Helaas was het allemaal uitverkocht dus heb ik nu alleen de broek :( .

Maar voor de rest heb ik echt niks qua merken. Als ik iets merk achtigs heb, dan is het van Harry's Horse. Dat vind ik nu zo'n fijn merk en mooi ook nog. Vroeger was het echt een 'beginners' merk. Maar nu maken ze echt mooie dingen en voor niet te duur!

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:38

Ach, als je het geld er voor hebt.. waarom dan niet? En ik geef ook liever iets meer uit voor betere kwaliteit, want mijn kentucky rijbroek houd het wel een stuk langer vol dan de Harry's horse broeken die ik in de kast heb liggen. Maar goed, dat ten naaste.. ik rij wel gewoon nog lekker in mijn topjes en vesten van de H&M. :') Ook heb ik niet eens een echte paardrij jas, maar een oude G-Star jas van 2/3 jaar terug, die ik nog steeds pas. Het boeit me dus eigenlijk ook vrij weinig wat ik draag.. als het maar lekker zit en zijn bedoelingen waar maakt.

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:38

Ik doe geen nieuwe kleding aan naar stal hoor! :D
Gewoon oude kleding is goed genoeg, ik doe toch geen mode show hihihi :+

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:44

Ik doe gewoon oude/vuile kleren aan om naar de paarden te gaan :')
Nja, met vuil bedoel ik kleren die ik al 3 dagen aan had ofzo _O-

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:31

bij het paardrijden doe ik mijn afgedankte kleding aan, die ik niet meer mooi vind of oud zijn. Overigens doe ik wel een fleecetrui aan met rijden in de winter, die heb ik er wel speciaal voor gekocht.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:40

Mijn rijbroek van de boerenbond is een stuk langer meegegaan dan de rijbroek van tegen de 100 euro van de ruitershop, geld betaal je doorgaans echt niet voor kwaliteit, maar voor het merknaampje ;)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:42

Oude kleren gewoon aan ;) maar heb wel een echt KNHS shirt die ik af en toe aan heb die ook gewoon heel duur was maar ik hoef niet echte merkkleding voor paardrijden hoor! haha Wil wel graag goeie merkrijbroeken. Heb ze gehad die ik 3 keer aanhad en zaten gaten al in.. maar voor de rest lekker oude kleren aan

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:46

Meestal rij ik in een oude trui en een gewone spijkerbroek. Alleen als ik een lastig paard moet rijden, doe ik mijn rijbroek met leren zit aan. Daar zit ik net iets vaster mee, en dan joppers en chaps.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:48

Als ik geld heb komt er wel weer wat 'prijzigs' bij jà, en heb ik dat niet, blijf ik in de zelfde kladde lopen.
Hoepel maar op, loop nu al sinds het koud is met mijn winterjas van de jaren ervoor, zit nu een gat in (blijven hangen op stal) en je ziet de vulling, nu ga ik echt geen nieuwe kopen om weer te verpesten en te slopen.

Ook mijn rijbroeken, van de 8 zijn er maar 2 heel, met de rest ben ik zo vaak gevallen... Ga echt niet met eskadron of eurostar lopen, ik sloop het toch binnen no time.

Had vroeger een blauw vest met bijpassende blauwe ruitersportjas, that's it.
Qua laarzen heb ik jaren oude van de Lidl gehad, nogmaals, ik sloop toch alles (vooral op de boerderij).

Doe ook kleren aan die ik niet meer buiten aan doe, ik ga echt niet moeilijk doen, zolang mijn pony maar netjes uitziet.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:53

Ik ga ook altijd lekker in een heerlijk warm fleecevest van de action, gewone rijbroek en lekkere stalschoenen van Global naar stal hoor!
Als het maar lekker makkelijk zit, kom niet om 1 of andere modeshow te lopen.
Wordt vaak vies aangekeken door meisjes die met hun Uggs en gouden jassen met diamantjes erop naar stal gaan, like wt*? :?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:09

Ja maar kijk, ik loop dan zo goedkoop geleed rond, zij niet, daarom heeft mijn paard wel vaak genoeg een hoefsmid op bezoek etc.
Prioriteiten hè, genoeg kinderen krijgen van papa en mama alles in de kont gestopt, ik moet er toch echt zelf voor werken en dan denk je wel 10 x na voor je je uggs en bontkraag-jasje op stal gaat verpesten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:16

In mijn legging en daaroverheen mijn zomer spijker rijbroek loop en werk ik de hele dag in. Met mijn kaplaarzen en oude jas werk ik daarmee in de tuin. Tussendoor de paarden rijden, huis poetsen enz, in dezelfde kleding. Om 16.00 uur douchen, (paard) werkkleding apart leggen en omkleden. Ik ben schoon en kan het leven in huis beginnen. Mijn paardrijbroek kost rond de € 90,-- en ik heb twee dezelfde die om en om gedragen worden. Als ik even voor een boodschap weg moet dan trek ik mijn laarsjes aan en kan zo het dorp in en onder de mensen komen. Ik vind het handig zo'n multifunctionele kleding anders ben ik de hele dag aan het omkleden. Gewone broeken kosten vaak ook rond de € 90,--.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:24

De meeste van m'n broeken en laarzen (en dan bedoel ik op 1 na) komen van de decathlon. En ik rij in gewone shirts die ik ergens goedkoop kon kopen en een oude trui. Ik heb zo iets van: Het maakt m'n paard niks uit wat ik draag en er zijn bijna geen mensen bij als ik bij de paarden kom. (ze staan niet op een stal) Waarom zou ik dan een duur kledingstuk kopen om de stallen mee te doen 8)7 Maar ja, dat vind ik. :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:51

xSlvna schreef:
Ja maar kijk, ik loop dan zo goedkoop geleed rond, zij niet, daarom heeft mijn paard wel vaak genoeg een hoefsmid op bezoek etc.
Prioriteiten hè, genoeg kinderen krijgen van papa en mama alles in de kont gestopt, ik moet er toch echt zelf voor werken en dan denk je wel 10 x na voor je je uggs en bontkraag-jasje op stal gaat verpesten.

Precies, mooi gezegd!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:58

:= ik doe zoiets van 10 jaar met een rijbroek dus die mag wel geld kosten. Verder rij ik met rubber laarzen van de action en een oude jas ik ga naar de paarden voor mijn lol, veel mensen zijn daar niet dus niemand kan zich druk maken om hoe ik er uit zie

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:01

Merk trouwens op mijn huidige staling dat ik echt één van de ben, die het paard uberhaubt met kleurrijke dekjes heeft lopen, al ben ik dan ook gelijk de enige tiener tussen 3 instructeurs, een staleigenaar(s gezin).
Heb hier gelukkig ook geen vieze blikken met mijn kapotte kleren, zij zelf zien ook niet uit, waarom zouden ze? Paarden kosten al handen vol geld wil je er goed voor zorgen (goed tuig, goede hoeven, goede rug en medicatie).

Maar het ging in de OP vooral over 'manege' als ik het goed heb, wss verhuis ik binnenkort naar een manege met veel pubers en kinderen die rijden en rondlopen als Anky (ahum, lees paarden constant in de krul sjorren porren en tikken) en denken dat ze het goed doen, terwijl ik nu een 'opgevoed' ben door 3 instructeurs (natural horsemanship, centered riding) die mij dus mijn 'ankygedrag' hebben afgeleerd...
Dat gaat hard worden om me daar in te houden, help. :+

En dan ook nog met een ijzerloze draver, 2 'minpunten' in de Elite's hun ogen, want dravers kunnen niks en zonder ijzers is slecht :r

chica2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:35

Hoe kom je er nu bij dat dat voor beginnelingen is ik rij al 8 jaar paard en heb nog steeds gewoon Decathlon t-shirt aan mijn zadel is zelfs van de Decathlon No big deal..
Als die meisjes dat zeggen he laat u niet zo afkraken laat ze toch zeveren!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:43

Hier nog een die lekker in een oud kloffie rondloopt! Ik heb 2 rijbroeken die allebei bijna niks kostten en ze zijn nog in prima staat, terwijl ik ze toch al jaren gebruik. Ik heb 1 paar goedkope laarzen van de Hypoplaza en die gaan al 10 jaar mee. Verder goedkope thermolaarzen en ik trek altijd maar gewoon een shirt/vest aan waarvan het niet uit maakt als ie vies wordt. Ik vind heel veel van die 'paardrijkleding' spuuglelijk, echt geen zin om daar geld aan uit te geven :o paardlief wordt dan weer wel regelmatig verwend met iets nieuws, niet dat hem dat uitmaakt waarschijnlijk :=

Lins26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:20

Je hoeft niet persé te rijden in van die dure paardrijkleding. Dat is onzin. Je moet rijden in kleding wat je fijn vind zitten.

connie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:51

gewoon lekkere strakke jeans, mn cowboylaarzen en een lekker shirtje of trui en weg zijn we...