Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MyHorseGirl schreef:Het lijkt me wel dat er echt verschil zit in wát voor paard het is. Of het nou een ielig paard is of een hele stevige tinker/kwpn-er.. Ik denk zelf dat paarden dat wel kunnen hebben.. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Je hebt ook zeker gelijk, maar dan denk ik eerder aan de échte dikke mensen die op het paard gaan zitten. Ik vind 85 kilo niet eens zozeer zwaar. En zoals ik al eerder stelde: hoe zit het dan met de mannelijke ruiters?
.
. En ik geloof best dat je een eind komt met een stevig gebouwd paard wat goed getraind wordt hoor maar er zitten grenzen aan. dennisvlieg schreef:
LisanneFloor schreef:Beste bokkers!
Bij ons op stal is het weer 'weeg-week' .. Je moet dan op de weegschaal gaan staan voor de hele les & dan word je gewicht opgeschreven en doorgegeven aan kantoor ..
Maar ik zie daar ontzettend tegen op, ik weeg op dit moment 88.8 en het maximale wat je mag wegen is 85 kilo ..
Maar het probleem met mij is dat ik altijd op hetzelfde grootte (1.85) paard rij en ik heb zelfs nog een bijrijdpaardje van 1.65 waar ik bijna iedere dag op rij! Nog nooit problemen met haar gehad, geen weigeringen, bokken en weet ik t allemaal.
Maar er is al een keer iemand weggestuurd omdat ie te zwaar was, ik wil best afvallen, maar niet nu. Het komt er straks toch allemaal weer aan, haha.
Iemand tips om dit te ontwijken, of wat ik eventueel kan zeggen op kantoor als ik word geroepen om dit te verklaren?.
room10 schreef:Waaat ? ik lees dit net pas ! Weegweek, echt belachelijk !! enorme schending van de privecy ! Ik snap dat er grensen zijn mbt gewicht van een ruiter, paarden moeten in bescherming worden genomen. Maar om verplicht allemaal in de rij bij een weegschaal te gaan staan ?! als je een ruiter ziet kun je best een inschatting maken, en daar een geschikt paard voor vinden (of niet, maar ook dan hoor je daar als stal eigenaar discreet mee om te gaan) dan nog ligt het ook nog aan de ruiter zit/ervaring, je kunt wel 60kg wegen maar als je in t zadel zit te stuiteren is dat voor het paard net zo min prettig. Ik ga die weeg schaal niet op, kijk maar naar me, mag ik op een paard van jullie ?? Zoniet, de mazzel !!
.
(slaat niet alleen op jou hoor Adatje)? enzino schreef:room10 schreef:Waaat ? ik lees dit net pas ! Weegweek, echt belachelijk !! enorme schending van de privecy ! Ik snap dat er grensen zijn mbt gewicht van een ruiter, paarden moeten in bescherming worden genomen. Maar om verplicht allemaal in de rij bij een weegschaal te gaan staan ?! als je een ruiter ziet kun je best een inschatting maken, en daar een geschikt paard voor vinden (of niet, maar ook dan hoor je daar als stal eigenaar discreet mee om te gaan) dan nog ligt het ook nog aan de ruiter zit/ervaring, je kunt wel 60kg wegen maar als je in t zadel zit te stuiteren is dat voor het paard net zo min prettig. Ik ga die weeg schaal niet op, kijk maar naar me, mag ik op een paard van jullie ?? Zoniet, de mazzel !!
Waaat? Je hebt zeker het topic niet doorgelezen want alle punten die je noemt zijn al nader verklaard en verder toegelicht.
Sees schreef:Adatje, als dit hun policy is, heb je je daar als ruiter aan te houden lijkt me. Je weet het van tevoren, de manege geeft dit netjes aan. Ieder paard, hoe fors ook, heeft een max natuurlijk.
Daarbij heeft de desbetreffende manege óók aangegeven dat er gekeken wordt naar de combi van gewicht en rijstijl. In het geval van TS heeft het dus geen problemen opgeleverd.
Ik heb het idee dat niet iedereen het hele topic leest(slaat niet alleen op jou hoor Adatje)?
adatje schreef:Sees schreef:Adatje, als dit hun policy is, heb je je daar als ruiter aan te houden lijkt me. Je weet het van tevoren, de manege geeft dit netjes aan. Ieder paard, hoe fors ook, heeft een max natuurlijk.
Daarbij heeft de desbetreffende manege óók aangegeven dat er gekeken wordt naar de combi van gewicht en rijstijl. In het geval van TS heeft het dus geen problemen opgeleverd.
Ik heb het idee dat niet iedereen het hele topic leest(slaat niet alleen op jou hoor Adatje)?
wel door gelezen maar ik vind dat als je een manege hebt je ook moet zorgen dat iedereen kan rijden. OOk Dus als je 86 kilo weeg.
Bij ons hebben we verschillende soorten paarden zodat iedereen uit de voeten kan
enzino schreef:room10 schreef:Waaat ? ik lees dit net pas ! Weegweek, echt belachelijk !! enorme schending van de privecy ! Ik snap dat er grensen zijn mbt gewicht van een ruiter, paarden moeten in bescherming worden genomen. Maar om verplicht allemaal in de rij bij een weegschaal te gaan staan ?! als je een ruiter ziet kun je best een inschatting maken, en daar een geschikt paard voor vinden (of niet, maar ook dan hoor je daar als stal eigenaar discreet mee om te gaan) dan nog ligt het ook nog aan de ruiter zit/ervaring, je kunt wel 60kg wegen maar als je in t zadel zit te stuiteren is dat voor het paard net zo min prettig. Ik ga die weeg schaal niet op, kijk maar naar me, mag ik op een paard van jullie ?? Zoniet, de mazzel !!
Waaat? Je hebt zeker het topic niet doorgelezen want alle punten die je noemt zijn al nader verklaard en verder toegelicht.
dit terzijde maar.
dit is een mening geen af of goed keuring hoor, voordat er daalijk weer iemand over me heen valt, tis maar een topic, daar worden meningen gevraagd en gegeven
in willekeurige volgorde. LisanneFloor schreef:Beste bokkers!
Bij ons op stal is het weer 'weeg-week' .. Je moet dan op de weegschaal gaan staan voor de hele les & dan word je gewicht opgeschreven en doorgegeven aan kantoor .. Maar ik zie daar ontzettend tegen op, ik weeg op dit moment 88.8 en het maximale wat je mag wegen is 85 kilo .. <knip> Iemand tips om dit te ontwijken, of wat ik eventueel kan zeggen op kantoor als ik word geroepen om dit te verklaren?.
. (Dus misschien is wat ik schrijf al genoemd). Wat jouw manege doet @LisanneFloor, mag waarschijnlijk niet volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens!!!
Je mag volgens die wet niet zomaar je klanten wegen en dan bestanden maken van hun gewicht 
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/geldigheidsdatum_24-01-2013 schreef:Artikel 8 Wet Bescherming persoonsgegevens
Persoonsgegevens mogen slechts worden verwerkt indien:
a. de betrokkene voor de verwerking zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend;
b. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen van precontractuele maatregelen naar aanleiding van een verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het sluiten van een overeenkomst;
.
. Hasjam_Poe schreef:LisanneFloor schreef:Beste bokkers!
Bij ons op stal is het weer 'weeg-week' .. Je moet dan op de weegschaal gaan staan voor de hele les & dan word je gewicht opgeschreven en doorgegeven aan kantoor .. Maar ik zie daar ontzettend tegen op, ik weeg op dit moment 88.8 en het maximale wat je mag wegen is 85 kilo .. <knip> Iemand tips om dit te ontwijken, of wat ik eventueel kan zeggen op kantoor als ik word geroepen om dit te verklaren?.
Ik heb dit topic niet doorgelezen; sorry mensen. (Dus misschien is wat ik schrijf al genoemd). Wat jouw manege doet @LisanneFloor, mag waarschijnlijk niet volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens!!!
Je mag volgens die wet niet zomaar je klanten wegen en dan bestanden maken van hun gewicht
Je kan dit melden bij het CBP. Dat is het College Bescherming Persoonsgegevens; die letten erop dat deze wet nageleefd wordt. Wegen zonder opschrijven "mag" wellicht wel, maar opschrijven is "verzamelen van persoonsgegevens" en daar zijn strenge regels voor.
44Myrthe44 schreef:Tigra: en toch mag het niet.
Ook al kiest de klant er zelf voor, bedrijven mogen dit soort dingen van hun klanten niet opschrijven. Ook als de klant er zelf mee akkoord gaat.