Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:26

doe je goed!!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:33

Mooi tenue kleinvosje.

Mag ik zeggen dat je paard wat moeite lijkt te hebben met de bodem?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:34

Ja klopt, de bodem was onregelmatig, daardoor maakte ze af en toe taktfouten. Ik was allang blij dat ze in de galop niet versprong, wat ze dan nog wel eens wil doen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:36

Jammer is dat.
Maar gelukkig zijn er steeds meer concoursen op zand. Dan heb je dat probleem niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:53

Helaas zitten er ook nog steeds slechte zandbodems tussen, die heel zwaar zijn. Dan kan het ook gebeuren. Ze moet gewoon nog veel sterker worden in haar achterbeen, kilometers maken en goed trainen dus!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:00

kleinvosje schreef:
Haha, kun je nagaan, de kwaliteit van deze foto is bagger, kleuren komen nog niet eens goed uit! Maar wel bedankt voor je compliment!

*edit: stiekem even spammen, dit was onze eerste proef van gisteren!

Mooi jasje, en een paard met een heerlijke swung zeg!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:51

Mooi jasje is het geworden klein vosje heel gaaf!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 00:15

Wauw, chique hoor Kleinvosje, prachtige set <3

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:56

Heel mooi jasje kleinvosje! Staat heel erg mooi bij het bruin van je laarzen!
Oh ik ben zo blij met m'n knoopjes :) Heb uiteindelijk toch gewoon gekozen om mijn zwart jasje wat leuker te maken. Heb er iets meer taille in gemaakt, er zat weinig model in. Daarnet nog mooie knoopjes gekocht, ga ze er straks of morgen aanzetten en dan plaats ik zeker een foto. Ik wil eventueel wel nog een zilveren randje aan het kraagje, maar dat bekijk ik wel nadat de knoopjes erop staan.
Afbeelding

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:41

Kleinvosje heel erg mooi geworden je set, staat ook mooi bij je paard.

Chique knopen hierboven! Met een jasje opleuken kun je snel wat leuks krijgen, ik had nog geen uurtje werk maar met wat biesjes en nieuwe knopen is het wel een ander gehele geworden. Heb al veel leuke reacties gehad.
Als ik meer tijd heb dan komt dat eigengemaakte jasje vast wel een keer. Echt een winterklusje denk ik.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:47

heeft er iemand van jullie een linkje waar je leuke bling knopen kunt kopen.?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:25

Jalenka_Kiya schreef:
Kleinvosje heel erg mooi geworden je set, staat ook mooi bij je paard.

Chique knopen hierboven! Met een jasje opleuken kun je snel wat leuks krijgen, ik had nog geen uurtje werk maar met wat biesjes en nieuwe knopen is het wel een ander gehele geworden. Heb al veel leuke reacties gehad.
Als ik meer tijd heb dan komt dat eigengemaakte jasje vast wel een keer. Echt een winterklusje denk ik.

Voor mijn jasje zelf heb ik maar 5 euro betaald, dus dan is het eens zo leuk :) Het maakte bij dit jasje dan ook niet zo veel uit als ik het verpeste, voor die 5 euro gaan we het niet laten :)
Ik ben ook aan het denken om er een biesje aan het kraagje te zetten, maar ik weet niet welke kleur en of het dan niet een beetje teveel gaat zijn. Op een zwart jasje vind ik dat namelijk vaak, grijs bruin en blauw kan je veel meer mee doen.

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:50

Ik denk dat ik ook maar eens zelf iets ga maken haha!
Staan super mooie dingen tussen!

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:35

kleinvosje schreef:
[ Afbeelding ]
Het eindresultaat! ik heb zelf nog even snel een plastron erbij gemaakt, en het oornetje gepimpt! Ik ben onwijs tevreden met het eindresultaat, en gisteren draaiden vele hoofden zich om haha!

WOOOWWW welk patroon is dat?
ik had het patroon al weer ontvangen :) ik dacht, wie stuurt er mij nou een brief met Lieve is Lief :P hahah

Edit: ik zag in dat filmpje mooi je jasje wapperen :) maar ik heb altijd dat ik op mn flap ga zitten en zie nou dat dat bij jou ook zou is :P of heb je daar geen last van? ik gooi hem altijd over mn zadel!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:35

woei stof besteld *\o/* als het binnen is zal ik een fotootje laten zien
Mijn bestaande jasje heeft mijn tante mee genomen en die gaat hem weer in elkaar zetten voor me :o de nieuwe ga ik wel helemaal zelf maken tot ik er niet meer uit komt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:47

Oeh wat een leuk topic :D Helemaal leuk al die zelfgemaakte jasjes. Ik ga er zelf ook een laten maken door mijn schoonmoeder(weet ze nog niet haha, maar zal ze leuk vinden :D ) en vind het leuk om hier wat rond te struinen over ideeen :)
De knopen hierboven vind ik heel mooi. Vind de kleur jas van Kleinvosje ook erg sjiek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:48

Iemand nog tips voor een naaimachine van plusminus 200 euro? :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:51

Eeeeeven doorsparen tot 400!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:52

Haha, waarom? Heb het geld wel, maar wil niet zoveel uitgeven omdat ik er nog achter moet komen of ik het écht leuk vind!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:59

Is er dan niemand in je familie die je eentje kan lenen? Of een buurvrouw oid.? Naaimachine's zijn voor goede kwaliteit te hebben redelijk duur, het zou dan inderdaad zonde zijn als het dan toch niet echt je ding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:12

Heb nu idd een Makro Toyaatje te leen, maarrrr of ik die lang genoeg kan lenen weet ik niet.

Is het verschil tussen machines van 200 en 400 zo groot dan?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:22

wij hebben een konigs (of konings??) staan die ook geschikt is om redelijk dik leer te naaien. Gekke ding koste bijna 1200 gulden! maar je ziet het al ik zeg guldens...ding is denk ik 15 jaar oud en naait nog als een gek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:28

Haha ja, je hoort idd vaker dat oude machines sterker zijn dat de goedkope nieuwe! Heb hier een hele oude Pfaff van mijn oma staan maar helaas werkt die niet goed. En ik krijg hem uiteraard al helemaal niet aan de praat. :')

Heb nu een Husqvarna Viking HClass E20 op het oog.. <3

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:55

Als je een beetje in de buurt woont wil ik wel eens naar je pfaff kijken, ik ben daar redelijk handig in.

Ik heb met behulp van naaimachinemotortjes voerautomaten voor mijn dieren gemaakt. Mijn zus had een defecte brother naaimachine en die mocht ik wel hebben voor het motortje. Hij was al eens naar een reperateur geweest maar die had hem afgeschreven. Toen ik hem uit elkaar haalde zag ik dat er een asje los zat, asje vast gezet en hij doet het nu na zo'10 jaar nog steeds goed.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:23

Nueve schreef:
Iemand nog tips voor een naaimachine van plusminus 200 euro? :)

Goedkoop = duurkoop in dit geval! Ik sluit me aan bij de rest om beter door te sparen voor een goede machine.
Ik heb zelf een Bernina 1230 die 22 jaar geleden rond de 4000 gulden heeft gekost! Maar ik kan er ALLES mee naaien: dikke jeans, leer, noem maar op. Die kwaliteitsmachines zijn nu niet meer te koop. Onderhoud doe ik volledig zelf. Tegenwoordig ook plastic spoeltjes wat ik een drama vind...
Of kijken voor een goede 2e hands bij een naaimachinewinkel; ik zou zelf niet zo gauw kiezen voor 2e hands via particulier omdat je niet weet hoe er mee omgegaan is. Via een winkel heb je garantie en krijg je een machine die nagekeken is vóór de verkoop. Bovendien kun je hem in de winkel even uitproberen. Yuki is ook een goed merk.