Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sonjim schreef:Mijn eigen aanschaffen zijn meerendeels meteen bij bekijken mee de trailer op gegaan, en dat is dan ook vanwege de afstand ik heb de neiging pony's uit te zoeken op 2 uur rijden afstand of meer.
flitzz schreef:sonjim schreef:Mijn eigen aanschaffen zijn meerendeels meteen bij bekijken mee de trailer op gegaan, en dat is dan ook vanwege de afstand ik heb de neiging pony's uit te zoeken op 2 uur rijden afstand of meer.
Zo gaat het bij mij ook de laatste 2 paarden die wij gekocht hebben, stond mijn merrie in noord oost groningen en onze ruin op de grens van drente en groningen, ik woon in midden limburg..
Zihuatanejo schreef:Tjongejonge wat lees ik hier een hoop harde antwoorden. Annika, in je afweging of je het paard terug verkoopt moet je toch zeker volgens mij meenemen of het je waard is om iemand anders veel verdriet te doen. Zij heeft hem heel lang gehad, jij hebt hem nog maar enkele dagen. Haar band zal sterker zijn en haar verdriet ook.
Zihuatanejo schreef:Tjongejonge wat lees ik hier een hoop harde antwoorden. Annika, in je afweging of je het paard terug verkoopt moet je toch zeker volgens mij meenemen of het je waard is om iemand anders veel verdriet te doen. Zij heeft hem heel lang gehad, jij hebt hem nog maar enkele dagen. Haar band zal sterker zijn en haar verdriet ook.
Vippie schreef:Denk dat het ook voor een groot gedeelte afhangt van de reden wáárom het diertje verkocht is. Maar heb wel zoiets van als je het dier net 3 dagen hebt, waar hebben we het dan over. Dan is de impact voor het dier het minst groot als hij weer bij zn oude baas terecht komt die hij al weetikhethoelang kent vanaf veulen af aan.
ik zou hem zelf teruggeven, zou geen plezier van het dier hebben in de wetenschap dat er iemand veel verdriet om heeft omdat ze een verkeerde beslissing heeft genomen.
Sleeper schreef:AnnikaRemi schreef:Hoihoi allemaal,
Ik heb gezegd tegen de eigenaresse dat ik hem wil houden maar ze mag hem zowieso zo vaak opzoeken als ze wil! maar het moet ook nog klikken tussen hem en de kudde en als dat niet lukt dan gaat hij zowieso
weer terug naar haar toe!.
Hoe reageerde ze hierop?
Miepie77 schreef:Vippie schreef:Denk dat het ook voor een groot gedeelte afhangt van de reden wáárom het diertje verkocht is. Maar heb wel zoiets van als je het dier net 3 dagen hebt, waar hebben we het dan over. Dan is de impact voor het dier het minst groot als hij weer bij zn oude baas terecht komt die hij al weetikhethoelang kent vanaf veulen af aan.
ik zou hem zelf teruggeven, zou geen plezier van het dier hebben in de wetenschap dat er iemand veel verdriet om heeft omdat ze een verkeerde beslissing heeft genomen.
idd ik snap die knalharde antwoorden ook niet en dan ook nog eens zeggen dat er spelletjes gespeeld worden en er gemanipuleerd word, iemand kan dat dier toch gewoon enorm missen, misschien leek er eerst geen andere oplossing en was die er ineens wel, het zou mij zelf niet lekker zitten als ik wist dat de vorige eigenaar zoveel verdriet had, tuurlijk vind ik het zelf ook niet leuk, maar je hebt hem nog zo kort daar kom je wel overheen
AnnikaRemi schreef:Miepie77 schreef:idd ik snap die knalharde antwoorden ook niet en dan ook nog eens zeggen dat er spelletjes gespeeld worden en er gemanipuleerd word, iemand kan dat dier toch gewoon enorm missen, misschien leek er eerst geen andere oplossing en was die er ineens wel, het zou mij zelf niet lekker zitten als ik wist dat de vorige eigenaar zoveel verdriet had, tuurlijk vind ik het zelf ook niet leuk, maar je hebt hem nog zo kort daar kom je wel overheen
Maar de eigenaar weet dat als het mislukt tussen hem en de kudde dat ze hem altijd terug krijgt en als ik hem niet meer kan houden dat ze zowieso de eerste keuze is dus het is allemaal goed tussen mij en de oude eigenaar.
, flitzz schreef:Wat ik niet begrijp is dat sommige bokkers het vanzelfsprekend vinden dat TS het paard maar "terug" moet geven omdat ze het paard nog niet zo lang heeft.
Vorige eigenaresse heeft het paard te koop aangeboden, en het is al heel vaak benoemd in dit topic daar gaat meestal een heel proces aan vooraf. Dat de vorige eigenaresse de consequenties van de verkoop misschien te licht heeft in ingeschat kan TS niet verweten worden.
Ik denk dat voor de koop van dit paard bij TS waarschijnlijk ook heel wat aan vooraf gegaan. Wij weten niet hoelang TS al aan het zoeken is geweest. Hoeveel paarden ze misschien al gezien heeft. En terleurstellingen heeft meegemaakt.. Schijnbaar is dit paard alles wat TS in een paard zocht, en als dat zo is zo ik het ook niet 123 weer opgegeven. Daarbij heeft TS ook kosten moeten maken in bijv stalling, weide, voer, dekens enz.
Ik ben dan waarschijnlijk ook heel hard en ongevoelig misschien voor sommige bokkers, maar als ik mijn droompaard gevonden zou hebben en de vorige eigenaresse zou het paard weer terug willen hebben.. Al stond het paard pas 1 uur bij mij op stal.. Tja jammer dan maar verkocht is verkocht.
TS nogmaals fijn dat je het zo met de vorige eigenaresse heb kunnen oplossen. Ik hoop dat het tussen jouw paard en andere paarden in de kudde goed gaat. Zodat jij lekker kan gaan genieten van je paard.