Ik moet idd ook wel zorgen dat ik het (smalste) elastiekje echt ónder de loper vd rits span, dan blijven ze zitten Met rondlopen echter willen de ritsen nog wel eens zakken.
Ik heb mijn fields nu al een tijdje binnen en ze zitten helemaal goed alleen bij de dressuurboog sluiten ze niet helemaal aan... Nu zei iemand op stal dat de schoenmaker dit kan oplossen door aan de binnenkant een "V"tje dus een v-vorm van elastiek te plaatsen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
nou ze zitten helemaal goed, de maat van de voet en rondom m'n kuit alleen aan de bovenkant ter hoogte van de dressuurboog zijn ze net iets te wijd... dus dat de boog niet mooi tegen m'n been aan ligt maar iets er vanaf staat. Snap je?
ja haha dat was dus eigenlijk mijn vraag :p op stal zeiden ze dan maken ze aan de binnenkant een V-tje met elastiek er tussen en dan sluit de boog beter aan. Maar ik weet niet zo goed wat ik mij daar bij voor moet stellen en hoopte dat één van jullie dat misschien wist
Een stuk elastiek in V-vorm aan de binnenkant van de laars. Wordt vaak gebruikt indien een laars te strak zit..
ikkelies
Geplaatst: 27-03-12 09:47
Linda_Sem schreef:
Dat doe ik ook , maar toch zakken ze soms nog naar beneden. Erg vervelend...Verder super laarzen!
Langs een schoenmaker gaan. Er zit een soort balletje in de rits die dan verplaatst is. De schoenmaker weet precies waar die zit en geeft er dan een tik op. En je rits zakt nooit meer naar beneden!
Zowel met mijn mondoni laarzen als schoenen geweest en is bij die van mij gewoon gratis
Linda_Sem
Geplaatst: 27-03-12 10:42
Super, bedankt voor de tip! Ik zal bij de schoenmaker langsgaan.
floorpenp
Geplaatst: 29-03-12 19:29
Ik wil misschien de Mondoni Field in het bruin gaan kopen voor erbij, aangezien zadel en alles bruin is, behalve me zwarte leren laarzen. Bij Divoza had ik hem al gepast, 41M was toch te wijd, maar de 'S zat super. Ze waren ook lekker hoog, aangezien ik zelf ook wat langer ben. Maar nu lees ik dat de rits nog wel eens kapot gaat bij sommige, maar valt dat als je ze erg goed onderhoud wel mee ?
Ik onderhoud ze bar slecht en toch gaat het nog steeds goed
Janine001
Geplaatst: 29-03-12 19:32
Nou ik heb de Mondoni Fields in het zwart en heb ze nu ong. 1 jaar, heb nog nooit problemen gehad met de rits. En zo vaak maak ik die nou ook weer niet schoon (lees 1x per 1/2 maand) Ik maak ze gewoon schoon met een natte doek, hier het je ook wel rits schoonmaak spul voor volgens mij van Petrie.
floorpenp
Geplaatst: 29-03-12 19:37
Oke, dankjewel. Ik denk dat ik dan voor van de zomer maar een paar bruine Fields ga aanschaffen !
Ik heb de alle eerste lichting bijna 3 jaar oud ( in juni) En zijn nog helemaal heel! En in totaal nu 4x gepoetst. En eerste ander half jaar elke dag gebruikt
@don110 Dan zijn de laarzen echt te breed voor je. Of je moet kijken in de junior versie en anders misschien een paar andere junior laarzen. De S 37 heeft namelijk al een kuit van 35