Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:50

xGaab schreef:
Ik rijd altijd met Cap. Ik vertrouw mijn paard door en door, maar je weet nooit wat er kan gebeuren! Ieder paard kan zijn dag niet hebben, en ieder paard kan schrikken! Ik heb dan liever de scheur in mijn cap zitten dan een scheur in mijn hoofd!

marr_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:14

Het rijd ook wel lekkerder zonder cap maar ik doe meestal ook mijn cap op hoor voor alle zekerheid ;)

Cybalia

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:48

[VVDD] Rijden zonder cap levens gevaarlijk!

Ik adviseer iedereen met cap te rijden! het is levensgevaarlijk zonder.. lees mijn forum maar!
ik ben blij dat ik dit nog kan optypen namelijk..
de artsen hadden noooit verwacht dat ik het zou overleven!!!

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:51

Ik rijd altijd met cap! stel nou is dat je valt en je valt op je hoofd.
Van de ene kant snap ik dat mensen soms zonder cap rijden, maar ik doe hem toch altijd op.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:52

Het is ook levensgevaarlijk zonder cap rijden en het lijkt of diegene die zonder rijden, liever een gekneusd hoofd willen als een bezweet hoofd? Nou ik zou het wel weten. Hoe lief je paard ook is, er kan áltijd wat gebeuren wat niet eens door jou lieve paard zelf hoeft te komen. Daarom gewoon altijd met cap :)

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:00

Het veiligst is om met ene cap te rijden .
Dat doe ik namelijk zelf ook maar er was een keer dat het niet zo was maar dat was maar ene paar seconden xD
:
Ik ging op een GROTE shetlander zitten zeg de instructeur was is je cap ( ik was het nartuurlijk vergeten ) dus ik zeg : oowja vergeten even pakken hoor dus ik heb afstijgen whaha wat ene BLuNDER!

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:15

ik ben persoonlijk tegen het rijden zonder cap, hoe goed je je paard ook kent het blijft en dier en het kan altijd schrikken.
ook op warme dagen ik heb het liever warm dan dat ik in het ziekenhuis beland

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:42

Ik vind, als op stal verplicht is om met cap te rijden dat dan ook te doen.
Doe je dit niet, tja dan is het je eigen risico vind ik!
Ik vind het ook veel fijner om zonder cap te rijden vooral met de zomer!!

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:54

Ja maar wat is belangrijker een uurtje fijn zonder cap? of een risico te nemen wat letterlijk je leven kan kosten!!!

bloempjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:02

Ik houd m altijd op, dan maar een zweethoofd. Je weet nooit wat er kan gebeuren en dan breek je tenminste je nek niet.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:17

Ik heb hem eigenlijk ALTIJD op.

Nu moet ik ook zeggen dat ik geen bak heb om te rijden, echt alleen maar over straat. Maar de keren dat ik naar een rijbak toega, gaat ook gewoon mijn cap op mn kop.
Puur voor de veiligheid. T is een moeite van niets om dat ding op te zetten, en het zou maar zo een keer heel wat kunnen redden.

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:54

ik rij altijd met Cap.
je zal maar net verkeerd vallen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:56

Ik rijd altijd met cap, toen ik 16 was ben ik ook een tijdje stronteigenwijs geweest.. maar ben m vrij vlot weer gaan dragen. En toen de dochter van vrienden van m'n ouders v/d zomer van het paard is gekletterd daar een schedelbasisfractuur aan overhield plus de nodige kneuzingen en bloedingen in de hersenen ben ik genezen en ben ik met m'n cap getrouwd..

Nee, no go voor mij zonder cap

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:06

Ik rijd altijd met cap, gewoon voor mijn eigen veiligheid.

emmiebem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:46

Ik rij ook altijd met cap, zowieso omdat het verplicht is bij ons op de manege.
Vorige week ben ik er af gestuiterd, gelukkig niet hard maar ik was wel blij dat ik mijn cap op had, die heeft ook wel een deel van de klap opgevangen.
Dan merk je maar weer hoe belangrijk zo'n ding is.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:39

Ook ik heb stoer gedaan in mijn pubertijd, maar bij ons op het dorp was er iemand van d'r paard gekletterd op een stoeprand en die was vrijwel op slag dood. Schedel-fractuur naar binnen geslagen bot.. Toen gingen er wel lampjes branden.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:10

Ik rij ook met cap. Mocht ik ooit Z startrecht krijgen, rij ik alleen de proef met hoed. Thuis gewoon capje op.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:12

Bonita_Bon schreef:
Ook ik heb stoer gedaan in mijn pubertijd, maar bij ons op het dorp was er iemand van d'r paard gekletterd op een stoeprand en die was vrijwel op slag dood. Schedel-fractuur naar binnen geslagen bot.. Toen gingen er wel lampjes branden.

Zo iets heb ik ook mee gemaakt, gelukkig kan ik het na vertellen maar echt niemand die dat ooooit had durven te verwachten.

En ik ben ongelofelijk blij dat ik t na kan vertellen! Maar ik zit me leven lang met gezeur, blijvend hersenletsel, angst en onzekerheid!! Dus wat is nou zo leuk aan een cap niet opzetten? Ik snap het niet! Een vies zweethoofd een uurtje steld echt niks voor met vergeleken dit of je leven!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:18

Dochter van vrienden van ons is erg lelijk van haar pony gevallen.
Ze viel zo hard dat haar cap brak......
Maar met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis en daar bleek ze een breuk in haar schedel te hebben, en zwaar in coma.
De diensdoende arts vroeg meteen of ze een cap gedragen had, en dit konden mijn vrienden bevestigen, maar er ook eerlijk bij verteld dat de cap ook gebroken was.
Na de operatie kwam diezelfde arts hierop terug en zei: Zonder die cap had ze haar schedel niet gebroken maar verbrijzeld, en had ze het niet overleeft.....
Sindsdien heb ik geen dag meer zonder cap gereden, en weet je, je went eraan en als je een mooie cap hebt zoals ik vind ik het ook nog stoer.....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:17

Precies... Ik vind ook dat elke ouder z'n kind moet verplichten een cap te dragen. Ik ben 24, maar mijn moeder vind het vreselijk om mij zonder cap te zien rijden. Alleen daarom doe ik m al op.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:18

ilse86 schreef:
Precies... Ik vind ook dat elke ouder z'n kind moet verplichten een cap te dragen. Ik ben 24, maar mijn moeder vind het vreselijk om mij zonder cap te zien rijden. Alleen daarom doe ik m al op.

Goed zo, ben ook moeder, enne ik ben het met jouw moeder eens!!

KimvWijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:22

Ik rij altijd met cap, ongeluk zit in een klein hoekje, ook al is het in de zomer niet fijn, toch cap op!!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:23

in de zomer rij ik ook met cap. plens water over t hoofd na de tijd en klaar is kees.

liessxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:41

bij ons op stal zijn ze het veiligheids certificaat kwijtgeraakt omdat iedereen zonder cap reed, niet echt handig....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:42

slimpo's