Muckboot, wat een opluchting :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:23

Ik had ze de dag erna al binnen. Super snelle levering van Paardendrogist.

Heb ze 1x aan gehad toen de longeerkraal nat was, ideaal, geen natte voeten. Ze zitten wel warm!!! En ze zijn best zwaar. Daarna deed ik mijn gewone laarzen weer aan en dat liep ineens veel lichter ;)

Maar ik geniet nu nog even van dit mooie weer, ze staan dus nog even in de kast!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:40

Ik heb ze vandaag besteld bij de Paardendrogist. Heb vorig jaar ook al superwarme handschoenen besteld en die bevallen geweldig goed. Ik heb elk jaar zo'n last van de kou dat ik niet eens meer kán rijden omdat ik mijn vingers en tenen niet meer voelde. Hopelijk is dat vanaf nu verleden tijd! Ben erg benieuwd!

Coentjuh

Re: Muckboot, wat een opluchting :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:01

Handschoenen van welk merk?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:48

Sealskinz. Ik heb de versie Ladies Winter Ride, maar er zijn nog warmere versies te krijgen. Deze zijn alleen nog dun genoeg om mee te rijden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:48

Goede tip ook van de handschoenen. De laarzen zijn echt super. Hebben hun diensten al gehad voldaan afgelopen dagen. Iedereen maar vragen wat voor een laarzen ik aan had en waar je ze kon kopen.

Ze doen goede zaken bij Muckboot!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:55

Hebben jullie wel genoeg grip met je muckboots in de modder of op gladde oppervlakken trouwens ?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:41

Ik heb tot nu toe nog nergens last van gehad. Maar wat bedoel je met gladde oppervlakken? Vriest het bij jullie al? :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:16

Een natte plank , nat beton , steen met een gemeen dun laagje modder , klein met natte toplaag :P

Van die glibber-dingen waar je wel graag grip op wilt hebben , zeker als je een kruiwagen aan het duwen bent :P

Mij valt de grip namelijk best wel tegen....maar kan ook wel liggen aan het feit dat de mijne eigenlijk wat te groot zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:25

Ik heb er nog geen last van gehad, maar zal er zeker op letten. Ik stamp altijd als een dolle rond en ben regelmatig gevallen, zelfs met birkenstocks uitgegleden op de stoep :')

En te groot........dat is jammer. Niet eerder kunnen ruilen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:05

pmarena schreef:
Een natte plank , nat beton , steen met een gemeen dun laagje modder , klein met natte toplaag :P

Van die glibber-dingen waar je wel graag grip op wilt hebben , zeker als je een kruiwagen aan het duwen bent :P

Mij valt de grip namelijk best wel tegen....maar kan ook wel liggen aan het feit dat de mijne eigenlijk wat te groot zijn.

Ging van de week bijna met kruiwagen mest languit. De planken waren nat en dus glad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:52

Dat had ik dus ook echt bij-na :=

Voordeel is dat je zacht valt.... :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:54

pmarena schreef:
Dat had ik dus ook echt bij-na :=

Voordeel is dat je zacht valt.... :\

Bah liever niet op de mesthoop. :n :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:30

Dat bedoel ik , of met je snufferd in de kruiwagen :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:30

Ik heb vandaag mijn Tynes gekregen van de Paardendrogist: ze zijn geweldig! <3 Heb ze zelfs nu in de woonkamer onder het computeren aan :D Ze zullen binnenkort getest gaan worden in de modder etc!

En ik kan ze trouwens ook aan met een gewone spijkerbroek! Ik heb vrij forse kuiten, maar ze zitten prima. Wel aansluitend genoeg dat er geen water in kan, maar niet knellend. Ze zijn ook ruim genoeg om nog een dikkere sok in aan te trekken, want ik heb eigenlijk maat 40, maar ik heb 41 besteld, omdat ik dacht dat 39/40 te klein zou zijn. En dat is denk ik wel een goeie beslissing geweest :j

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:23

Ze hebben 1 nadeel, de laarzen zijn zelfs in de winter zo lekker warm dat ik er een tikje zweetvoeten in krijg en daardoor op den duur toch koude voeten, ik heb meestal sokken van Falke aan, weet iemand nog een paar sokken waarbij je dit probleem niet hebt?
Ik heb trouwens net ook nog even gekeken bij de handschoenen die rijerijerije aanbeveelt ( sealskinz) die zijn wel erg duur ;(
zijn ze echt het geld waard ? Mij leek de Ultra Tough wel wat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:46

Ja ze zijn ook heel erg duur, dat klopt... Maar ik vind ze het geld meer dan waard: alleen al vorig jaar heb ik er zoveel plezier van gehad!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:55

Heb ze ondertussen ook aangeschaft, dacht dat ze te breed zouden zijn, maar dat viel reuze mee!
Ze zijn wel warm inderdaad...
Ik draag veel coolmax sokken van de xenos, daarmee zou je ook minder zweetvoetjes moeten krijgen.
Die handschoenen ben ik ook naar aan het kijken, wil ze alleen als ze écht waterdicht zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:17

Ze zijn écht waterdicht: heb er drinkbakken / speciekuipen met ijsvrij gemaakt vorig jaar en niks aan de hand.

Heb ze vanmorgen voor het eerst aangehad, ook op het paard, en dat gaat prima. Hoewel ik voor de veiligheid eigenlijk wel iets bredere beugels moet hebben. Voor dit weer zijn ze nog wel te warm, maar voor inde winter lijken ze me heeeeerlijk <3

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:54

Ik heb sinds een week mijn tyne weer ontstoft en mennnnn, ik heb ze gemist!! Ben weer helemaal verliefd op mijn muckies :D Ik ben erg in dubio of ik de jodphurversie ook ga aanschaffen voor onder mijn jodphurbroeken. Die zou ik dan meer in de zomer dragen ipv mijn dr martens die nu in de zomer aangaan. Maar sinds mijn tyne lopen mijn dr martens echt niet meer lekker :P Maar ik ga er vanuit dat de jodphurversie van hetzelfde materiaal, zelfde kwaliteit als de tyne is. Dus even warm?! Dat zou ik in de zomer toch echt te warm vinden.

http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... no/306575/
Ik draag deze sokken er nu in en die zijn warm genoeg en gaan niet zweten.

De sealskin handschoenen heb ik ook een keer besteld, maar het model zat mij totaal niet! Voor in de winter heb ik deze en dit zijn echt de eerste handschoenen waar ik geen koude vingers in krijg! Ik rij dan wel altijd buiten.
http://www.kraemer-pferdesport.de/Felix ... &ci=247400

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:05

felicity schreef:
Helaas hebben ze bij mij maar een jaar geleefd. Het rubber begon aan de zijkant van de voet te barsten waardoor er als nog water naar binnen kwam.
Wel vond ik dat ze een zeer goed voetbed hadden en ook warm genoeg waren en ze waren ook echt goed waterdicht tot ze begonnen te barsten.
Ik vond ze te prijzig om er maar een jaar mee te doen en heb ze dus niet meer gekocht.

Dit had ik ook, bij mijn eerste paar al na een half jaar, ze zijn door de Paardendragist teruggenomen en ik kreeg nieuwe. Ook dit paar is na een jaartje bij de bal van de voet, waar het knikt als je loopt gaan scheuren, eerst een randje los en dan gaat het verder....daarna kwam er ook een scheur dwars over de achillespees, waar de laars aan de achterkant een kleine knik maakt met lopen. Ik was ook heel blij met de warmte en het goede voetbed, en de (kortdurende) waterdichtheid. Maar ik verwacht van een laars in deze prijsklasse toch wel dat ze vijf jaar meegaan, voor die paar uurtjes per dag dat je ze in de winter draagt.

Ik heb nu een paar goedkope neopreen stallaarzen bij Agradi besteld, eens kijken of die bevallen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:20

Die sealskin handschoenen heb ik ook (en ik heb ook nog een paar te koop). Net als de sokken van hun (ook nog een aantal paren van te koop)

Binnenkort ga ik denk ik toch maar een paar mucks bestellen. Twijfel alleen of ze niet echt te hoog zijn en pijn gaan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:09

Je kunt ze altijd omklappen veulen :)

Ik heb korte pootjes en bij mij zitten rijlaarzen altijd in de knieholte te prikken waardoor ik het rotdingen vind en ze als sinds m'n 13e niet meer heb :P

Maar de Muckboots (Derwent) blijven lekker uit de buurt van m'n knieholte en bovendien kun je de schacht gewoon omvouwen , het is soepel spul :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:43

Ik draag die van mij momenteel alleen maar omgevouwen, zodat er bij de voet toch nog wat lucht komt.. Anders heb ik er wel erge zweetkakkies in! Als ik ze omhoog doe, zitten ze aaneengesloten om mijn kuiten, en omgevouwen zit er een tochtgat in haha :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:45

Ze trekken ook veel makkelijker aan , je stapt er zo in dan :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:49

Ja, ze zijn lekker warm, ik droeg er altijd wollen wandelsokken in, geen zweetvoeten. Maar ik heb nooit zweetvoeten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze laars, vooral hoe lang ze meegaan zonder kapot te gaan. Want ze zitten heerlijk!