Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Anoniem

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:28

Ik zou het kopen, als ik de jas mooi vind.
Wat maakt het nou uit als ik nou bont draag of een heerlijk stuk vlees opeet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:29

Abeltje77 schreef:
Ik heb er laatste echt nog 's avonds thuis over na lopen denken... wat is het voor iemand die zo'n wasbeer mishandelt, vilt en levend weggooit. Wat voor mensen zijn dat? Hebben die mensen nog wel een greintje goedheid in hun lijf? Kunnen dit soort mensen nog geraakt worden door iets? Als je zo'n minachting hebt voor leven en lijden en mededogen... wat bén je dan voor iemand?

Ja, dat vraag ik me dus ook af.. Het lijkt mij dat je dan toch wel de pest aan dieren moet hebben, of ijskoud je gevoel uit kan schakelen voor een paar centen..

Ik ging al aardig over de emmer over het feit dat ze een kat in een doos aan de kat van de weg dumpen.. Of een zootje puppies in de rivier gooien, of een hond van een brug..

Allemaal wreedheid, de een meer dan de ander, maar het zijn allemaal mensen die niks om beesten/ het leven van anderen geven.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:31

Leslie, wat probeer je met die foto te bereiken? Ik ben het er mee eens dat het mooier is. Maar dat gaat bij mij niet boven het leed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:39

JulienSVU schreef:
Leslie, wat probeer je met die foto te bereiken? Ik ben het er mee eens dat het mooier is. Maar dat gaat bij mij niet boven het leed.

Ik denk dat het Leslie ook een beetje om het provoceren gaat, ik denk dat als er chihuahua bont op zou zitten, ze de jas ineens niet meer zo mooi zou vinden :P

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 17:43

Whahahahahaha Chihuahua bont.. :') Ik zie het al helemaal voor me :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:44

Denk als er katten bont op zit ook niet! ;)

Ha ha, wel een beetje realistisch blijven hè?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:46

Leslie90 schreef:
Denk als er katten bont op zit ook niet! ;)

Ha ha, wel een beetje realistisch blijven hè?

Maar katten en hondenbont kan niet, wasberenbont wel? Vind ik een beetje krom ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:47

Wijnanda schreef:
Whahahahahaha Chihuahua bont.. :') Ik zie het al helemaal voor me :')

STel je voor dat je van die dingetjes levend moest villen, donders, daar zou je een stapel van die dingen voor nodig hebben!! :\

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:49

Heb je zelf een nep bontje? hoe vaak word er geroepen: nep is net echt!
Ja, gek he, om het echter te laten lijken zitten daar honden/katten haren tussen verwerkt :D tuurlijk kan ook dat bont, alles wat haar is en wat er af kan... dat kan ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:56

Nope, ik heb ook geen nepbontje :P Heb wel een schapenvacht gehad voor onder mijn zadel.. Maarja, dat is van een lam dat niet levend word gevild.. ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:59

Ja, die had ik ook aan de binnenkant van m'n Ugg(ly's) :=
Ach, ieder zo zijn eigen ding. Vind het in iedergeval heel mooi, en ik ga me er niet van weerhouden om het niet te kopen alleen omdat ik weet hoe het verkregen word.

Maar wat dacht je wat er met dat schaapje gebeurd?
En wat gebeurd er dan met het vosje aan mijn kraag?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:06

maar worden dieren dan altijd levend gevild voor bont?want van wat ik begrijp is dat de tegenstand van velen wat ik me best kan voorstellen als dat waar is(zoals in het filmpje)

als een dier een humaan einde krijgt,heb ik er geen moeite mee,of je nu de vacht of het vlees gebruikt...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:10

Ook een vos word levend gevild, over het algemeen in China.
Maaar, in China eten ze vossenvlees, dat vlees word verwerkt in stoofpotten.
Het vosje word dus gedood voor zijn vacht en vlees, wat dat betreft niets ernstigs toch? aangezien we dat over koeien, schapen etc ook roepen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:11

Mij gaat het om het levend villen..

Schieten ze het dier eerst dan mogen ze er van mij alles van maken..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:13

Oké.
Maar waarom denk je dat ze levend gevild worden?
Zal het niet zijn, om de vacht schoon te houden? ja ik weet het niet, maar het lijkt mij dat ze graag de vacht en vel intact willen houden voor het bont.

Misschien is een spuitje de oplossing.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:13

Je hebt toch ook een zadel wat gemaakt is van dierenhuid en laarzen en een hoofdstel.
Zou je dat dan ook ineens niet meer gebruiken?

Ik zou het zelf niet kopen, maar dat komt omdat ik niet van bont hou. Volgens mij worden trouwens niet alle dieren leven gevild hoor. Maar een hoop wel en daar ben ik het ook niet mee eens. Maargoed, dieren die met heel veel op elkaar staan en vervolgens op een vreselijk transport gaan eten mensen ook op en geloof me, die hebben ook geleden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:16

Snoevie, in NL wordt de nek omgedraaid en geelectrocuteerd. Daarnaast worden de dieren in levensomstandigheden gehouden, waardoor ze hun natuurlijke behoeften niet kunnen nabootsen. En hierdoor krijg je weer neurotisch gedrag e.d. Dat is gewoon dieptriest. ;( ;( ;(

Voor degenen die het interessant vinden, kijk eens op http://www.peta.nl onder het kopje Campagnes (en dan het kopje over bont).
Daar staat het e.e.a. aan info op. Ik ben al een tijdje lid van die club en krijg dus regelmatig filmpjes en schriftelijk materiaal binnen.

Leslie; het gaat om het leed wat levend villen dus is. Heb jij wel eens gezien hoe dat gaat? Heb jij de pijn van die dieren wel eens gezien en gehoord? Ze zouden mensen zo eens moeten afmaken, kijken wat er dan voor reacties op komen. Het is gewoon afschuwelijk en ik kan echt niet begrijpen dat het jou zo weinig doet. :n :n :n

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:19

Twiggy, JA ik heb gezien hoe dat gaat op YouTube, ja ik heb gehoord en ja ook die pijn.
Maar wat wou je daar tegen doen dan? Wat heeft het voor nut om het niet te kopen? Dacht je dat ze ermee zitten als 1 persoontje het niet koopt? Denk het niet.

Als ze dat met mensen doen is het strafbaar, een dier is volgens de wet niet meer dan een product waar alles mee mag worden gedaan.
Ik keur het niet goed, maar er zijn veel ergere dingen op deze aarde.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:21

De reden voor het levend villen is dat de vacht dan 'mooier' blijft glanzen, blijkbaar is de vacht ietsje doffer wanneer het beestje eerst afgemaakt wordt. Die vacht en het vel blijven ook wel intact als ze eerst een spuitje hebben gekregen.
Trouwens, zonder verdoving zit die bontvacht hoogstwaarschijnlijk onder de stront, aangezien dat een natuurlijk reflex is.

Leer voor zadels wordt verkregen NADAT HET DIER DOOD IS GEGAAN!!!!! Dat is toch een heel verschil met levend villen. Voor de mensen die dat niet willen snappen, ik wil het met alle liefde een bij jullie voordoen. Kijken of je het dan nog steeds niet erg vindt.

Mijn god leslie, heb jij wel ergens een hart zitten? Juist die instelling van jou zorgt ervoor dat het door blijft gaan, als ieder individu eens zou denken, goh dat is wel een hele gruwelijke manier om aan een pittig jasje te komen, laat ik eens GEEN dingen kopen met bont erop/erin, dan koopt uiteindelijk niemand het meer en hoeft het niet meer geproduceerd te worden, of ze kunnen zich gaan wijden aan een diervriendelijke manier van bont produceren.

Even tussendoor, dat elektrocuteren is ook niet bepaald een pretje voor een dier hoor, die krijgt een metalen staaf in z'n anus gedouwd en krijgt dan vervolgens het andere eind in zijn bek. Gaat niet zachtzinnig, en is evengoed niet fijn.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 15-09-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:23

Leslie90, deze wasberen en vossen worden levend gevild, dat betekent opgetilt, 'n paar keer op de grond geslagen en vervolgens opgehangen en van 't vel ontdaan, en dan levend op de hoop met andere creperende dieren.
als iedereen zo denkt ''wat heeft het voor nut om het niet te kopen'' komt daar dus nooit verandering in, plus dat ik me echt zo erg zou schamen dat ik zoiets KAN dragen, ik zou het niet eens mezelf kunnen vergeven..
ja ik draag koeienleer, en ja ik eet biologisch vlees maar daarvan weet ik dat deze dieren humaan geslacht zijn.

het gaat er niet om of je ook koeien vlees eet of niet, het gaat erom hoe ze het hebben gedaan. er zit imo nogal 'n verschil in slachten(volgens de nederlandse wet) en vervolgens verwerken als een dier levend villen!

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:25

ja maar dieren die gefokt worden voor vlees en waarvan het leer dus gebruikt wordt hebben ook geleden! Vind jij dit leed niet erg dan? Dus alleen als ze het uitgillen van de pijn is het erg, maar zolang het bij vetmesten of ophokken blijft en een transport met teveel in een te kleine ruimte zonder eten of drinken is niet erg?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:26

Leslie90 schreef:
Twiggy, JA ik heb gezien hoe dat gaat op YouTube, ja ik heb gehoord en ja ook die pijn.
Maar wat wou je daar tegen doen dan? Wat heeft het voor nut om het niet te kopen? Dacht je dat ze ermee zitten als 1 persoontje het niet koopt? Denk het niet.

Als ze dat met mensen doen is het strafbaar, een dier is volgens de wet niet meer dan een product waar alles mee mag worden gedaan.

Als iedereen in Nederland zo denkt, ja, dan komt er niks van :P

Als alleen al 10% van de Nederlanders geen bont zou willen hebben, dan heb je het over 1,6 miljoen mensen..

Weet je, verbeter de wereld begin bij jezelf is hier van toepassing.. Zeggen dat je er toch niks aan kunt veranderen is zo makkelijk :P

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:26

Citaat:
Misschien is een spuitje de oplossing.

denk je dat mensen die dieren een spuitje gaan geven? nou nee, kost tijd&geld en dat kunnen ze daar écht niet gebruiken ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:28

Leslie90 schreef:

Ik vind dat zo'n dooddoener 'er zijn veel ergere dingen op deze aarde'. :\
En dus? Doe je in feite gewoon keihard mee aan deze wreedheden. Ik zou het persoonlijk niet kunnen, ik geef geen cent uit aan deze praktijken. No way! En gelukkig heel veel mensen niet, om dezelfde redenen. Maar de mode-industrie, daar zitten nog een hoop idioten die per se dit soort bont gebruiken. Zie de Gucci campagne (gelukkig zijn ze gestopt en meerdere modehuizen ook inmiddels). Ik ben daar heel blij mee. Hoe meer, hoe beter. Nou de rest van de consumenten nog. Jij voegt in elk geval weinig toe om deze wreedheden te stoppen. Dat is wel duidelijk.

Ik maak me druk over allerlei erge zaken in de wereld, maar we hebben het nu even alleen over deze praktijken, he. Je kunt net doen alsof je er toch niets aan kunt doen, je kunt ook bewust NEE zeggen en er niet aan meedoen. Hoe meer, hoe beter. Want als we allemaal niets zouden doen, zou de productie nog hoger liggen wellicht.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:28

Was jij bij elk stukje vlees dat je eet erbij toen ze geslacht werden? :') ook zo'n grappige opmerking.
Ik ken een website met alleen maar echte bontjassen, waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Omdat het bont geschoren is en dus niet zo stevig is als bijvoorbeeld op mijn jas. Bont kan uitvallen :)
Je kan natuurlijk alles over een kant scheren ;)

Ik heb er geen problemen mee, ik draag het zonder schaamte, ik blijf het dragen, en daar kun je alles over zeggen wat jij wil, maar ik denk dat ik niet de enige ben.