Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:11

Jah precies.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:36

Ik heb ze vandaag gekocht in de uitverkoop van de Anwb, twijfel nog wel na het lezen van de verhalen hier dus heb de bon bewaard.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:13

Dat hoge model, wat is daar de kuitmaat van op zijn grootst?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:15

Een klasgenoot van mij heeft ze.
Ze vind ze erg lekker warm, en water dicht.
(loopt nu stage in schotland, met 40 cm sneeuw)
en blijven heerlijk warm.

En ze rijd er ook mee :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:28

__Nathalie__ schreef:

Het zijn standaardmaten Nath. Welke schoenmaat heb je??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:33

Wat is de kuitmaat voor schoenmaat 39 ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:35

Liesje89 schreef:
__Nathalie__ schreef:

Het zijn standaardmaten Nath. Welke schoenmaat heb je??

van laarzen altijd 40 anders passen mn kuiten er niet in :o

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:11

__Nathalie__ schreef:
van laarzen altijd 40 anders passen mn kuiten er niet in :o

Ik vind ze niet heel wijd. Kun je niet naar een anwb winkel om te passen?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:15

Maris schreef:

Hooguit 40. :) Ik heb ze ook. Dan worden dikke sokken lastig. Ik heb ongeveer kuitmaat 39 en bij mij kan het allemaal mooi.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:58

Dus dan zou het bij maat 40 ong 41-42cm kuitwijdte zijn?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:10

Logischerwijs zeg ik ja, maar ik heb eigenlijk geen idee.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:46

_karin_ schreef:
Maris schreef:

Hooguit 40. :) Ik heb ze ook. Dan worden dikke sokken lastig. Ik heb ongeveer kuitmaat 39 en bij mij kan het allemaal mooi.

ooh dan zouden ze bij mij wel moeten passen.....

ilona13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:06

Muzefee schreef:
VEMDA schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.vemda.nl! Wij verkopen namelijk Boreas outdoor laarzen die van vergelijkbare kwaliteit zijn als de Dubary of Beaufort Laarzen.

Wel verwarrend... Foto's van mensen die Dubarrylaarzen dragen en die niet aanbieden. :+

Overigens, wat betreft de sneeuw... Ik denk niet dat het de sneeuw is die die kringen geeft, juist de pekel, dat bijt overal in. ;) Gewoon niet door de pekeltroep lopen met je schoenen, tenminste niet als je ze als 'netjes' draagt. Doe je immers niet op je mooiste schoenen toch. ;) De sneeuw is het probleem niet, loop er al een aantal dagen mee door de sneeuw en geen verandering in de laars te zien. ;)

dat betekent dan toch in feite dat ik er niet mee buiten kan lopen? er wordt nou eenmaal gestrooid als het gesneeuwd heeft. ik heb nu trouwens een nieuw paar binnen van de webwinkel. deze ruiken vreemd, als in chemisch gereinigd, ze hebben al loopstrepen (op de neus en bij de hak van die strepen als zijn ze gedragen) en een van beide schoenen heeft een soort drukstrepen/krassen op de zijkant, alsof er iets in gesneden/gedrukt heeft. ik ben er eigenlijk nog niet echt tevreden mee. heb lange tijd niet zulke dure schoenen gekocht, dan verwacht ik toch wel iets meer.

ik zie dat bij 1 van beide achterop bij de hak ook een stukje van de zool los zit. je hebt dan een stukje van een paar mm rubber, dan dat sneetje en dan komt de rest van de zool (nog 1,5 cm ofzo)

hebben jullie de schoenen nog ingespoten, enzo ja, waarmee?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:58

Ilona, daar zou ik echt niet tevreden mee zijn hoor..

Waar je wel altijd rekening mee moet houden is dat pekel gewoon bijt in leer, en dat je dat blijft zien.Wil je dat niet, kun je het beste voor snowboots kiezen met een rubberen voet. Pekel is gewoon funest voor leren schoenen is mij altijd gezegd.. :)

Mijn laarzen heb ik (nog) niet ingespoten, zijn prima.. Heb de hoge zwarte Orebro's.. :) Ben echt onwijs blij met mijn paar.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:33

Ik heb ze ingespoten met het spul van de ANWB, bus was meteen leeg nadat ik (zoals op de bus staat) de behandeling had toegepast.. Beetje jammer. Verder ben ik er echt heel tevreden over. Geen last van kringen door de pekel.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:02

ik heb spray voor leren schoenen, ook doe ik het leer wel eens met schoenbalsem (dan zien ze er weer als nieuw uit). Met dit weer ben ik zoooo blij dat ik ze heb! (hier valt de sneeuw me bijna in de laarzen, kun je nagaan hoe hoog de sneeuw hier ligt ;) )

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:21

mee terug gaan hoor (los stukje zool)
had ik ook
en nu is mijn hele zool er af en kan ik ze dus weg gooien
ik ga er maandag mee terug
ben echt pist want was echt verliefd op die laarzen maar helaas

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:09

jestop schreef:
Ik heb de laarzen in september gekocht. Binnen twee maanden was de zool al los en ben ik terug gegaan. Ik moest de laarzen maar naar de schoenmaker brengen en zij zouden de rekening dan betalen. Nieuwe of geld terug kreeg ik niet. Nu gaat de zool weer loslaten. Toch maar weer terug en proberen om nieuwe te krijgen....

Ben van de week weer teruggegaan en toch nieuwe gekregen! wel netjes van de ANBW!

ilona13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:33

ik heb het beschadigde paar weer teruggestuurd die ik binnen gekregen had, en heb nu gisteren een nieuw, acceptabel paar binnen gekregen. ik heb ze nu ingesmeerd met NikWax dat is om waterdicht te maken en het leer te beschermen zegmaar (wel opletten bij de nubuck leer op de schacht, anders wordt dat anders van kleur). hopelijk zijn ze nu meer bestand tegen regen en sneeuw. ik las ook op het internet dat leer super gevoelig en moeilijk is met sneeuw, heel snel last van die witte sneeuwranden zoals ik had. dus vind het een beetje vreemd dat ANWB ermee adverteert dat ze goed zijn voor alle weersomstandigheden en zelfs Sneeuw stond er apart bij vermeld..
Laatst bijgewerkt door ilona13 op 07-01-11 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

ilona13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:33

jestop schreef:
jestop schreef:
Ik heb de laarzen in september gekocht. Binnen twee maanden was de zool al los en ben ik terug gegaan. Ik moest de laarzen maar naar de schoenmaker brengen en zij zouden de rekening dan betalen. Nieuwe of geld terug kreeg ik niet. Nu gaat de zool weer loslaten. Toch maar weer terug en proberen om nieuwe te krijgen....

Ben van de week weer teruggegaan en toch nieuwe gekregen! wel netjes van de ANBW!

super fijn! nu hopen dat deze wel goed blijven..

ilona13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:37

Karin_88 schreef:
Ilona, daar zou ik echt niet tevreden mee zijn hoor..

Waar je wel altijd rekening mee moet houden is dat pekel gewoon bijt in leer, en dat je dat blijft zien.Wil je dat niet, kun je het beste voor snowboots kiezen met een rubberen voet. Pekel is gewoon funest voor leren schoenen is mij altijd gezegd.. :)

Mijn laarzen heb ik (nog) niet ingespoten, zijn prima.. Heb de hoge zwarte Orebro's.. :) Ben echt onwijs blij met mijn paar.

ik heb het eens gezocht op het internet en zelfs sneeuw en regen zijn al niet zo best voor leer, zie ik. sneeuwstrepen ontstaan ook als er geen pekel aan te pas gekomen is. daarom moet je leren schoenen altijd inspuiten/smeren, of ze nou al waterdicht zijn of niet. dus ik heb ze net maar ingesmeerd met NikWax en dan hoop ik maar dat dat voldoende is. misschien doe ik het nog wel een tweede keerr voor de zekerheid. moet alleen zo oppassen, want dat nubuck verkleurd erdoor, of eigenlijk wordt het er glad door. en dat wil je natuurlijk niet :P

ze zeggen eigenlijk zelfs dat je beter niet met leren schoenen in de sneeuw kan lopen :p maar ik heb ze daar juist voor gekocht, haha.

ANWB adverteert er ook mee als schoenen voor alle weersomstandigheden, qua waterdicht is dat ook wel zo maar ze beschadigen er dus wel van.. dat is wel jammer.

toch ben ik wel weer blij met mn laarsjes, lekker warme voetjes :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:18

Sussie85 schreef:
Ik smeer er nu dit spul op:

http://www.paardendrogist.nl/product/92 ... rs/111571/

Alleen op het gladde leer. De kleur wordt weer veel mooier en ze zijn weer echt goed waterdicht. Het water blijft er volledig buitenop liggen. Dit verzorgingsproduct is ook geschikt voor laarzen en schoenen met een ademend membraan zoals gore-tex.

Ik heb ze met de sneeuw en regen heel goed bijgehouden met bovenstaand spul. Het bovenste gedeelte spuit ik regelmatig in met impregneerspray voor nubuck. Ik heb er met de sneeuw iedere dag veel doorheen gebanjerd, ook door sneeuw met pekel, en er is aan mijn laarzen echt niets te zien.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:25

ilona13 schreef:
ik heb het beschadigde paar weer teruggestuurd die ik binnen gekregen had, en heb nu gisteren een nieuw, acceptabel paar binnen gekregen. ik heb ze nu ingesmeerd met NikWax dat is om waterdicht te maken en het leer te beschermen zegmaar (wel opletten bij de nubuck leer op de schacht, anders wordt dat anders van kleur). hopelijk zijn ze nu meer bestand tegen regen en sneeuw. ik las ook op het internet dat leer super gevoelig en moeilijk is met sneeuw, heel snel last van die witte sneeuwranden zoals ik had. dus vind het een beetje vreemd dat ANWB ermee adverteert dat ze goed zijn voor alle weersomstandigheden en zelfs Sneeuw stond er apart bij vermeld..

ze zijn zeker bestand tegen sneeuw!
alleen niet tegen strooizout/pekel

ilona13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:12

Zwitsal schreef:
ilona13 schreef:

ze zijn zeker bestand tegen sneeuw!
alleen niet tegen strooizout/pekel

das toch niet zonder meer waar, als je op leer + sneeuw zoekt namelijk, zul je zien dat leer eigenlijk helemaal niet zo goed tegen sneeuw of regen kan, heeft in principe niet veel met de pekel te maken.

k heb ze nu ingesmeerd met een goedje wat het zou moeten beschermen, en de sneeuw is weg, dus ik kan voorlopig vooruit in ieder geval :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:56

Ik snap het dan niet, want mijn laarzen zijn door de sneeuw niet lelijker geworden. :+ Of heb ik dan een lucky pair? :')