Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muzefee schreef:VEMDA schreef:Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.vemda.nl! Wij verkopen namelijk Boreas outdoor laarzen die van vergelijkbare kwaliteit zijn als de Dubary of Beaufort Laarzen.
Wel verwarrend... Foto's van mensen die Dubarrylaarzen dragen en die niet aanbieden.
Overigens, wat betreft de sneeuw... Ik denk niet dat het de sneeuw is die die kringen geeft, juist de pekel, dat bijt overal in.Gewoon niet door de pekeltroep lopen met je schoenen, tenminste niet als je ze als 'netjes' draagt. Doe je immers niet op je mooiste schoenen toch.
De sneeuw is het probleem niet, loop er al een aantal dagen mee door de sneeuw en geen verandering in de laars te zien.
jestop schreef:Ik heb de laarzen in september gekocht. Binnen twee maanden was de zool al los en ben ik terug gegaan. Ik moest de laarzen maar naar de schoenmaker brengen en zij zouden de rekening dan betalen. Nieuwe of geld terug kreeg ik niet. Nu gaat de zool weer loslaten. Toch maar weer terug en proberen om nieuwe te krijgen....
jestop schreef:jestop schreef:Ik heb de laarzen in september gekocht. Binnen twee maanden was de zool al los en ben ik terug gegaan. Ik moest de laarzen maar naar de schoenmaker brengen en zij zouden de rekening dan betalen. Nieuwe of geld terug kreeg ik niet. Nu gaat de zool weer loslaten. Toch maar weer terug en proberen om nieuwe te krijgen....
Ben van de week weer teruggegaan en toch nieuwe gekregen! wel netjes van de ANBW!
Karin_88 schreef:Ilona, daar zou ik echt niet tevreden mee zijn hoor..
Waar je wel altijd rekening mee moet houden is dat pekel gewoon bijt in leer, en dat je dat blijft zien.Wil je dat niet, kun je het beste voor snowboots kiezen met een rubberen voet. Pekel is gewoon funest voor leren schoenen is mij altijd gezegd..
Mijn laarzen heb ik (nog) niet ingespoten, zijn prima.. Heb de hoge zwarte Orebro's..Ben echt onwijs blij met mijn paar.
Sussie85 schreef:Ik smeer er nu dit spul op:
http://www.paardendrogist.nl/product/92 ... rs/111571/
Alleen op het gladde leer. De kleur wordt weer veel mooier en ze zijn weer echt goed waterdicht. Het water blijft er volledig buitenop liggen. Dit verzorgingsproduct is ook geschikt voor laarzen en schoenen met een ademend membraan zoals gore-tex.
ilona13 schreef:ik heb het beschadigde paar weer teruggestuurd die ik binnen gekregen had, en heb nu gisteren een nieuw, acceptabel paar binnen gekregen. ik heb ze nu ingesmeerd met NikWax dat is om waterdicht te maken en het leer te beschermen zegmaar (wel opletten bij de nubuck leer op de schacht, anders wordt dat anders van kleur). hopelijk zijn ze nu meer bestand tegen regen en sneeuw. ik las ook op het internet dat leer super gevoelig en moeilijk is met sneeuw, heel snel last van die witte sneeuwranden zoals ik had. dus vind het een beetje vreemd dat ANWB ermee adverteert dat ze goed zijn voor alle weersomstandigheden en zelfs Sneeuw stond er apart bij vermeld..
Zwitsal schreef:ilona13 schreef:ik heb het beschadigde paar weer teruggestuurd die ik binnen gekregen had, en heb nu gisteren een nieuw, acceptabel paar binnen gekregen. ik heb ze nu ingesmeerd met NikWax dat is om waterdicht te maken en het leer te beschermen zegmaar (wel opletten bij de nubuck leer op de schacht, anders wordt dat anders van kleur). hopelijk zijn ze nu meer bestand tegen regen en sneeuw. ik las ook op het internet dat leer super gevoelig en moeilijk is met sneeuw, heel snel last van die witte sneeuwranden zoals ik had. dus vind het een beetje vreemd dat ANWB ermee adverteert dat ze goed zijn voor alle weersomstandigheden en zelfs Sneeuw stond er apart bij vermeld..
ze zijn zeker bestand tegen sneeuw!
alleen niet tegen strooizout/pekel