Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Deesiej schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat caps, bodyprotectors enz. juist alleen maar voor ongelukken zorgen. Je ken je eigen lichaam het beste, je flexibiliteit enz. met een cap en andere bescherming ben je niet gewend dagelijks te bewegen.
Heino schreef:Deesiej schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat caps, bodyprotectors enz. juist alleen maar voor ongelukken zorgen. Je ken je eigen lichaam het beste, je flexibiliteit enz. met een cap en andere bescherming ben je niet gewend dagelijks te bewegen.
Dan draag je gewoon de verkeerde spullen

Ayasha schreef:Heino schreef:Dan draag je gewoon de verkeerde spullen
body protectors beperken je beweeglijkheid. Kan begrijpen dat je het draagt wanneer je kans hebt dat je ergens op valt zoals bv springruiters of crossruiters, maar een dressuurruiter vergroot het risico op breuken volgens mij enkel omdat je lichaam minder soepel is en je de klap zélf dus minder kan opvallen. IMO zou men meer zijn met een valcursus dan met een BP.

Gina schreef:Ik vind niet dat rijden zonder cap verboden moet worden. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Zoals Assiej al aangeeft, dat ze altijd zonder cap rijd, omdat ze vroeger een ernstig ongeluk met cap heeft gehad, iedereen heeft er zo zijn eigen reden voor om een cap te dragen of niet. Dat moet iedereen zelf weten ben ik van mening. Cap dragen is slim, maar ieder zijn eigen keus.
Deesiej schreef:@Heino: "de verkeerde spullen" dus als je valt met een cap op je kop en je hebt hersenletsel dan komt dat omdat je de verkeerde cap op hebt? Ik snap dat er een hoop verschil zit in de kwaliteit enz. maar dat zou geen verschil moeten maken.
) Als je het ei hard genoeg schudt, zal de dooier toch de schaal raken en kan die dooier kapot gaan. Zelfde scenario voor je hersenen: als je hard genoeg beweegt (plotse extreme vertraging), dan worden je hersenen tegen je schedel aan 'gegooid' en raken ze daar wat beschadigd. Tegen die vertraging kan je cap weinig doen. De foam die erin zit, vangt wel wat van de krachten op, maar een lichte hersenschudding lopen sommige mensen vrij makkelijk op.
) Na tien minuten omgedraaid en terug naar de stal gegaan om hem te gaan halen. Een cap is trouwens iets waar je makkelijk gewoon aan wordt: ze wegen tegenwoordig nog amper iets. Dacht dat ik aan m'n helm op 't circuit ook nooit gewoon zou worden, maar na een paar keer weet ik exact hoe groot hij is (pak groter dan m'n cap in elk geval) en m'n nekspieren zijn gewend geraakt aan het extra gewicht. Kwestie van gewoonte dus.
) en zou hij wel goed zitten moest ik heel mager zijn? Ze zouden trouwens een 'vrouwen'model moeten uitvinden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Laat ons stellen dat ik niet weet waar ik met m'n D moet blijven.
Zo'n airbag toestand zou een oplossing kunnen zijn, maar blijkbaar zijn ze zo luid dat je paard zich vaak rotschrikt en dan vertrekt ie pas echt in paniek! Niet ideaal als bosruiter, lijkt me. Deesiej schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat caps, bodyprotectors enz. juist alleen maar voor ongelukken zorgen. Je ken je eigen lichaam het beste, je flexibiliteit enz. met een cap en andere bescherming ben je niet gewend dagelijks te bewegen.