Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:39

ze rijd B,
met een D pony volgens mij

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:52

Yontheke schreef:
Met een slofteugel zou je zowiezo al niet moeten rijden, waarom dan wel op een inrijterrein?

ben ik het niet mee eens!
sommige paardjes als je daar een slofje om heen doet met trainen leren ze alles makkelijker aan
ook al staat slof los!
een slof is er om gebruikt te worden!
en anders mag je ook niet met bijzet longeren dat is ook een hulpje :o

Princelover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:14

Gimli_ schreef:
Ik ben niet zo thuis in het wedstrijdreglement, maar zijn er überhaupt hulpteugels toegestaan?

Tot bepaalde hoogte mag er gereden worden met hulp teugels zoals de tieleman.
Dit wil niet zeggen dat elke jury lid er mee eens is, de 1 vind het ten stregste verboden en zal je er voor afstraffen de andere keur het goed en zegt er niks over.

waarom een slof teugel niet gebruikt mag worden weet ik niet precies, maar ik weet wel dat als er met een hulp teugel gereden word deze ook in de ring gebruikt moet worden, en niet alleen in het inrij terein, aangezien de jury dan belsist of het wel of niet goed gekeurd woord.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:24

Princelover1 schreef:
Gimli_ schreef:
Ik ben niet zo thuis in het wedstrijdreglement, maar zijn er überhaupt hulpteugels toegestaan?

Tot bepaalde hoogte mag er gereden worden met hulp teugels zoals de tieleman.
Dit wil niet zeggen dat elke jury lid er mee eens is, de 1 vind het ten stregste verboden en zal je er voor afstraffen de andere keur het goed en zegt er niks over.

waarom een slof teugel niet gebruikt mag worden weet ik niet precies, maar ik weet wel dat als er met een hulp teugel gereden word deze ook in de ring gebruikt moet worden, en niet alleen in het inrij terein, aangezien de jury dan belsist of het wel of niet goed gekeurd woord.

denk dat het voor jou geen overbodige luxe zou zijn om het reglement erns door te lezen....
Alles wat je hier verkondigd slaat kant nog wal...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:30

;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:28

Devaney2009 schreef:
KiWiKo schreef:
jahoor de eerste keer op vreemd terrein is nooit een probleem.......... dan willen ze veel te graag de houvast van de ruiter......... tenzij je zo een zelfverzererd paard heb, die zowizo al vind dat de wereld aan zn voeten ligt.....

maar bij de tweede keer en derde keer word het tricky, en dan zou ik het niet vervelend vinden om een paar rondjes de rondte in te sturen met een slof om, gewoon voor de veiligheid :)

NIEMAND heeft er iets aan als een ruiter zn nek breekt op concours. Toezicht in deze is denk ik wel heel goed........ toezicht op het losrijterrein dat een slof indien gebruikt, niet gebruikt word voor iets anders dan veiligheid voor ruiter, paard en medebakgenoten.

Hoe komt het dat ik en met mij heel veel andere ruiters die slof absoluut niet nodig hebben bij jonge paarden die voor het eerst meegaan op concours? Ook de 2de en 3de keer niet!

Ik vind het echt onzin om de indruk te geven dat je een slof nodig hebt bij een jong paard in een vreemde omgeving.

Mijn jonge paard heeft me de 2 keer met concours en zo hard afgestuiterd. Ik had al een binnenwedstrijd gehad, al buitenwedstrijd. En de 3e keer gooide hij me er finaal af omdat die zó gespannen was dat die ging rodeoen. Ook de keer erna hetzelfde verhaal. Tussendoor wel wedstrijden gestart, maar allemaal in bakken, deze 2 keren waren op gras.

Dus de 3e keer op gras heb ik hem wéér eerst gelongeerd, toen thiedemann eraan (loste gaatje) en toen hij na 10 minuten rijden nog op de grond stond, alles eraf.

En wat was ik blij dat ik die thiedemann om had, al was het alleen maar voor eigen idee.

Maar wat ik bedoel te zeggen, de 1e keer was die van mij te overdonderd, de keren erna heeft het bloed zweet en tranen gekost om hem te kalmeren en mij te laten zitten.

(Als in stuiterend met staart tussen de benen geklemd zadel op moeten doen, schietgebedje doen voor het hoofdstel in gaat, naar de longeerbak en hopen dat die je niet over het hoofd ziet voor hij af gaat, 10 minuten longeren. Touwtje vastklikken aan bit, 5 minuten aan de hand wandelen, erop klimmen met moeders ernaast met touwtje, 5 minuten met moeders ernaast, losklikken en rijden. Inmiddels is dit 2 minuutjes aan de longe, kijken naar paard, rondje door de bak aan de hand, rondje erop met moeders ernaast en dan lekker ontspannen rijden)

MyWishMax

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:38

Nu vergeet ik het hele punt over dit topic.

Probleem met slof toestaan (en thiedemann vind ik) is dat er geen toezicht gehouden wordt op het inrijdterrein.

Ik denk dus dat de KNHS bang is voor mensen die hun paard bijna vastbinden met hoofd tussen de benen om in de proef nog een krul over te houden