Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yontheke schreef:Met een slofteugel zou je zowiezo al niet moeten rijden, waarom dan wel op een inrijterrein?
Gimli_ schreef:Ik ben niet zo thuis in het wedstrijdreglement, maar zijn er überhaupt hulpteugels toegestaan?
Princelover1 schreef:Gimli_ schreef:Ik ben niet zo thuis in het wedstrijdreglement, maar zijn er überhaupt hulpteugels toegestaan?
Tot bepaalde hoogte mag er gereden worden met hulp teugels zoals de tieleman.
Dit wil niet zeggen dat elke jury lid er mee eens is, de 1 vind het ten stregste verboden en zal je er voor afstraffen de andere keur het goed en zegt er niks over.
waarom een slof teugel niet gebruikt mag worden weet ik niet precies, maar ik weet wel dat als er met een hulp teugel gereden word deze ook in de ring gebruikt moet worden, en niet alleen in het inrij terein, aangezien de jury dan belsist of het wel of niet goed gekeurd woord.
Devaney2009 schreef:KiWiKo schreef:jahoor de eerste keer op vreemd terrein is nooit een probleem.......... dan willen ze veel te graag de houvast van de ruiter......... tenzij je zo een zelfverzererd paard heb, die zowizo al vind dat de wereld aan zn voeten ligt.....
maar bij de tweede keer en derde keer word het tricky, en dan zou ik het niet vervelend vinden om een paar rondjes de rondte in te sturen met een slof om, gewoon voor de veiligheid
NIEMAND heeft er iets aan als een ruiter zn nek breekt op concours. Toezicht in deze is denk ik wel heel goed........ toezicht op het losrijterrein dat een slof indien gebruikt, niet gebruikt word voor iets anders dan veiligheid voor ruiter, paard en medebakgenoten.
Hoe komt het dat ik en met mij heel veel andere ruiters die slof absoluut niet nodig hebben bij jonge paarden die voor het eerst meegaan op concours? Ook de 2de en 3de keer niet!
Ik vind het echt onzin om de indruk te geven dat je een slof nodig hebt bij een jong paard in een vreemde omgeving.