hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:43

Zo'n longeercirkel heb ik ook, Karin. Alleen dan rijd ik er met de trekker overheen en sleep hem los. Hij is bij mij alleen wat meer uitgesleten.
Maar jij rijdt er dus ook in? Ik longeer alleen.
Om te rijden laad ik mijn paard op richting de vereniging.

Verder is het afzien en hoop ik op de LENTE!!!!!

BarbaRapinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:56

Van mij mag het ook gaan dooien.... Mijn paarden staan elke dag overdag op de wei 9-5. Ook met de heftige sneeuwval. Ze vonden het enorme pak sneeuw 21-12 echt geweldig... Toen begonnen ze allemaal te rennen. Nu staan ze weer liever weer gewoon kuil te eten.
Ze hadden wel erg last van de ijsklompen tussen de ijzers. Heb de smid laten komen om de ijzers eraf te halen. Dat is een stuk minder glad en loopt een stuk makkelijker zonder ijsklompen.
Rijden doen we nog even niet. Te glad op de weg. Harde buitenbak. Maar gek genoeg hebben ze zich er bij neer gelegd. Ze zijn niet knettergek. Normaal als we niet rijden zijn ze dat wel. Maar zonder ijzers op de weg gaan rijden is ook geen optie want de hoeven zijn het niet gewend om zonder ijzers te lopen. Slijten veel te snel af. We wachten met zijn allen tot het stopt met vriezen. Ze krijgen wel maar de helft van de bix van wat ze normaal krijgen. En meer kuil.
Het werkt erg goed zo....
Maar graag weer dooien en ijzers er weer onder en lekker rijden!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:33

Fitzroy schreef:
Maar jij rijdt er dus ook in? Ik longeer alleen.

Ja, met de bruine gaat dat best, die is niet zo groot, maar met de schimmel heb ik er te weinig ruimte.
Ik sleepte hem trouwens ook wel los, maar er ligt nu zoveel sneeuw dat ik het maar met de hark doe en de minitractor maar op stal laat staan.

Paint-horses

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:36

Als het goed is staat die van mij gewoon elke dag buiten, verder kan ik niets aangezien ik zelf een blessure heb.
Ik denk niet dat ze het echt erg vind ff vakantie ;), maar baal er zelf wel van dat ik er niet heen kan :(

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:19

Heb al vanaf de 13e december niet meer gereden.... Mja, alles bevroren sinds die tijd en hier wordt niet getrsooid, dus met trailer weg was ook niet echt te doen. Niks an te doen.. we zien wel weer. 8-) Ze staan elke dag buiten en gaat goed.

linnie018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:26

die van mij staat de hele dag in de paddock. van 8 tot ongeveer 20.00. en de paddocks zijn goed te doen. en af en toe kan ik hem longeren in een andere grote paddock mits er geen paarden is staan. maar de bak en buiten lopen durf ik niet aan omdat hij erg druk is nu(begrijpenlijk) en het glad is. maar daarom mag het van mij ook wel weer lente worden:D

BarbaRapinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:35

nog anderhalf maandje bikkelen. harde ondergrond... bevroren water... gladheid... nog ff... en dan lente..
gelukkig kunnen vele paarden toch naar buiten en hopelijk hebben de paarden op stal beschikking over een binnenbak. ze moeten toch hun energie kwijt.
nog ff...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:47

Nou, ik tel de dagen af. Ze kunnen bij mij alleen maar terecht op de longeercirkel dus ze komen maar zeer beperkt hun stal uit.
Ik ben echt he-le-maal klaar met dit weer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:51

ja ik ben er ook klaar mee, vorst alleen is nog te overzien, maar zolang die sneeuw waardoor je niks kunt...

vandaag gelukkig vrij, zo richting stal om te kijken of de weg schoon genoeg is, dan kan ik er zwaar weer eens even op om een stukje over straat te stappen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:24

het gaat wat dooien nu en dan word die sneeuw dus weer ijs :( Dan kun je dus helemaal niks meer!!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:10

Fitzroy schreef:
Nou, ik tel de dagen af. Ze kunnen bij mij alleen maar terecht op de longeercirkel dus ze komen maar zeer beperkt hun stal uit.
Ik ben echt he-le-maal klaar met dit weer.

anders ik wel!

had m'n paardje net zo lekker op weg! En nu staat hij inmiddels zolang stil, dat al die opgebouwde spieren, waar paardje en ik zo ons best voor hebben gedaan, aan het inkakken zijn... :(

Vorst? oke, maar die (@#$%^*&%#) sneeuw!

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:07

Ik heb de mazzel met een verkeersmak paard en een huis aan de openbare weg. Ik rij dus lekker heen en weer op het fietspad langs de weg. En doe daar m'n oefeningen (behalve voltes rijden en galopperen) Prima te doen, maar gewoon gaan op tijdstippen dat het rustig is op de weg! :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:11

1x per dag stapmolen 45 min (nu het te glad is in de paddock voor paarden met ijzers, en mijn paard met mok staat) en ze word elke dag bereden of gelongeert. ze komt er dus 2x uit :)
we hebben een binnenbak dus vaak als er niemand is gooi ik der ook nog even los. dus minstens 2x en soms ook 3x

Normaal in de 'niet koude weer periode' staan ze 6 uur per dag buiten

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:15

ik heb gister weer voor het eerst weer kunnen rijden. Ben met mijn vader langs de weg naar de manege gegaan. Ging super wel beetje bang voor die bakken waar die dode dieren onderliggen en sneeuw die op 1 grote hoop is gelegd. Maar liep goed lang de weg nie bang voor tractors enzo. En uiteindelijk lekker gelopen. In het begin leek net een giraf en daarna een schommelstoel en was zo trots. morgen weer en zondag weer :D

valkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:18

die van mij heeft geen hoefijzers :Y) dus ze staat elke dag van 11.00 tot 16.00 nu en ik rij haar elke dag nog een uur :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:20

Die van mij staan lekker binnen of op hun gemakje in de paddock. Ik ga het er niet op wagen omdat ze zo weer in de lappenmand liggen. Morgen gaan we voor het eerst een stapbuitenritje uitproberen. Heb ze al wel van de ijzers gehaald omdat mijn zwangere merrie bijna meteen languit lag..

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:38

gelukkig heeft die van mij geen ijzers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:15

Ze staan nog niet zo lang buiten ivm bevroren ondergrond en smeltende sneeuw...

Ik heb gisteren er voor het eerst weer even opgezeten en een rondje over straat gedaan, en vandaag aangespannen een rondje van een uur over straat gereden.
Ze was erg wakker, maar goed, na zo lang weinig tot niks doen, ook wel logisch...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:50

Het is hier eindelijk aan het dooien! _/-\o_
Gister zijn ook de waterleidingen omgelegd dus als het goed is is de elende met emmers water ook afgelopen.

Laat de lente maar komen ..

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:01

ja lente.!!:D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:46

Hier ligt sinds 2 uur weer sneeuw! Ik word geloof ik helemaal gek.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:51

Mijn paarden staan ongeveer 1,5 tot 2 uur per dag in de wei en ze worden bijna iedere dag gereden
en dan worden ze meestal nog losgegooit in de binnenbak maar dat is niet iedere dag zo.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:56

Figaro heeft gelukkig de afgelopen maand wel minimaal 4 uur per dag buiten gestaan (meestal gewoon de normale 10-12 uur per dag gelukkig). Verder kan ik helaas niet zoveel.. Met een laag ijs op de weg kan ik geen rondje buiten rijden of met de trailer weg. De bak ligt helaas ook onder een dikke laag sneeuw. Nu is Figaro gelukkig wel een paard waar ik straks zo opstap en weer mee weg rijd zonder gekke dingen, maar ik mis het rijden nu toch wel. Ik ga volgende week op vakantie (en daar ligt ook genoeg sneeuw, zo'n 90 cm haha), als ik terug ben mag de sneeuw van mij weg zijn hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:55

Tooske schreef:
Hier ligt sinds 2 uur weer sneeuw! Ik word geloof ik helemaal gek.

't is echt niet te geloven he? Alles wat vandaag weggedooid is, is er 2 x zoveel voor teruggekomen :( :( :(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:59

Hier mogen ze juist op het land dankzij de bevroren ondergrond...maar ik rij al 4 weken niet meer dus de enige beweging die de paarden krijgen is de gang van kuilpak naar waterbak...en weer terug!