de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:37

Je mag er toch vanuit gaan dat hij -1 bedoelt als in 1 punt van het onderdeel af.. En dan ga ik er vanuit dat hij dat in de lessen ook toelicht op die manier.. Het is in feite ook -1, alleen dan in het cijfer verwerkt :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:19

sharon_quiz schreef:
De jurycursus werd gegeven in Benningbroek en die meneer legde aan zijn cursisten uit dat je er -1 voor moest geven in dit geval. Ik heb er verder geen verstand van, maar zo werd het wel uitgelegd.

Wijs hem dan meer eens op artikel 137 lid 9 van het dressuurreglement.
Daar staat het duidelijk anders in! Een aftrekpunt moet je direct verwerken in het cijfer en toelichten op het protocol.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:56

Ik heb het gisteren nagevraagd bij onze cursusleider en die vond het ook raar...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:27

(Let op dit is op dinsdag 9 Februari)
Gisteren was ik met een vriendin mee, zij moest een proefje rijden in verband met de jurycursus (L2). Haar laatste middendraf bleef ze doorzitten. 2 van de 14 hadden het maar gezien en daar een -1 voor gegeven.
[/quote]

Een -1? Dat klopt niet, als het als fout in het programma aangemerkt wordt, hoort het -2 te zijn. De meesten maken het cijfer gewoon lager, zoals het hoort volgens mij...[/quote]

Ze kreeg een 8 en een -1 omdat ze door had gezeten in plaats van lichtrijden.[/quote]

HO HO HO!!!!

IK ben degene die het gezien had! Dat klopt. Je moets lichtrijden waar je was bleven doorzitten. Maar je bent daarna gelijk weggegaan. De rest van de uitleg heb je niet meer meegekregen!

Zie hier. Het is mijn fout dat ik een -1 erbij had gezet. Dit is een minpunt. Dat is fout.
Ik had op je protocol i.p.v. een 8 een 7 moeten zetten!

Ik hoop dat ik t zo heb recht kunnen zetten.
Groetjes Margriet.
Laatst bijgewerkt door MargrietJonk op 16-02-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:29

Margriet, was dat gisterenavond, of quote je iets wat eerder gebeurd is? Wij hadden het gisterenavond namelijk ook, in Ermelo!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:34

Ik ben een beetje onhandig.... Die quote is geloof ik gegumd.
Vorige week dinsdag was dit bovenstaande gebeurd. Maar die meiden hebben de uitleg gemist. Ik en Cindy hadden t gezien we moesten 2 aan 2 jureren. Ik had dus gezegd een 8 -1 zodat t een 7 werd. Maar -1 mag zo niet beschreven worden op t protocol. Deze moet je direct verwerken in je cijfer. Echter toen dat werd uitgelegd, waren die meiden alweer weg. Was trouwens een ontzettend leuk dier! Maar dat terzijde..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:39

ik vroeg het, omdat wij gisteren echt exact hetzelfde hadden. Ook een L2 combi die de tweede middendraf bleef doorzitten. Combinatie was ook niet bij de uitleg en ik gaf ook een 8 met een punt eraf voor het doorzitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na alle beoordeelde proeven en vergelijkingen met de cursusleider nog maar 3 keer meer dan 1 punt verschil had...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:19

Ik had een proef en moest een gebroken lijn 5 meter rijden. Maar ik lette
niet goed op ofzo en maakte er van hand veranderen van. Op de diagonaal had
ik het door en zei aardig hard:ow k. ut!! Dus ik snel een linksomkeert en weer verder
met de proef. Ik had een 7 voor m'n gebroken lijn en er stond bij: niet praten tijdens
de proef. :roll:

Was wel mooi 2e van de dag hihi :o

MissMich

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:30

hahaha
Zat even niet op te letten :-)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:29

MargrietJonk schreef:
(Let op dit is op dinsdag 9 Februari)
Gisteren was ik met een vriendin mee, zij moest een proefje rijden in verband met de jurycursus (L2). Haar laatste middendraf bleef ze doorzitten. 2 van de 14 hadden het maar gezien en daar een -1 voor gegeven.

Citaat:
Een -1? Dat klopt niet, als het als fout in het programma aangemerkt wordt, hoort het -2 te zijn. De meesten maken het cijfer gewoon lager, zoals het hoort volgens mij...

Ze kreeg een 8 en een -1 omdat ze door had gezeten in plaats van lichtrijden.

HO HO HO!!!!

IK ben degene die het gezien had! Dat klopt. Je moets lichtrijden waar je was bleven doorzitten. Maar je bent daarna gelijk weggegaan. De rest van de uitleg heb je niet meer meegekregen!

Zie hier. Het is mijn fout dat ik een -1 erbij had gezet. Dit is een minpunt. Dat is fout.
Ik had op je protocol i.p.v. een 8 een 7 moeten zetten!

Ik hoop dat ik t zo heb recht kunnen zetten.
Groetjes Margriet.[/quote]

Heey wat goed dat er iemand die er ook bij was ook op bokt zit haha! Nou dat is dus recht gezet. Haha. Ja de uitleg over de eerste combinatie duurde zo lang dat we niet meer konden blijven

p.s. mijn vriendin reed, ik was de groom zeg maar haha!

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:28

ik heb vroeger nogwelis toen ik op de ponyclub wat wedstrijden reed,, ook een grove fout gemaakt, bij 1 wedstrijd deed ik alles verkeerdensom wat bij de f moetst deed ik bij de k in reed in spiegelbeeld ofzo:P
en de jury had ehelemaal niks door en was nog 2e ook :+

en een keer ging ik bij b naar rechts terwijl ik links moest ging een ker extra van hand veranderen, weer had de jury niks door :+

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:30

Ik had vandaag wedstrijd.

Ik moest tussen E en K in arbeidsdraf (vanuit stap) staat er bij: 5 - Geen lengtebuiging.

Best knap of niet dan?! :? Weet niet sinds wanneer je lengtebuiging moet hebben op de lange zijde?

Daarna moest ik wijken stond er: zie 8 (geen lengtebuiging) Dus het kan ook niet zo zijn dat ik het wel had terwijl het niet mocht ofzo... Best apart.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:38

Misschien commentaar bij verkeerde onderdeel opgeschreven, anders is het wel een beetje scheef ja :+

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:25

Nja dat leek mij ook.. Maar m´n hele briefje stond vol met commentaar en de rest klopte wel bij het onderdeel.
´T zal wel.. :P 'T was ook niet zo dat ik er een Wp door had gehad als het wel een goed cijfer was geweest :+
2e proef ging wel lekker, maar op de helft van m'n proef viel de stroom uit en kon ik dus niet verder rijden.. Helaas!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:51

Ik had concours L1 op erg slecht terrein. Veel modder, ongelijke bodem en hoog gras.
We moesten een stuk middengalop op de volgte en m'n paard verloor grip en viel op haar kniëen. Vervolgens sprong ze weer omhoog en bleek keurig verder galoperen op de volte.
Zelf vond ik het 't toppunt van braafheid.

Van de jury kreeg ik een 4 met de opmerking "verzet". Nou maakte me dat punt nog niet zoveel uit, maar verzet??

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:47

Tja daar had een ander commentaar moeten staan. Maar op dat moment moet je snel beslissen en van commentaar voorzien. Viel uit elkaar had misschien wat meer op zn plek geweest. Of simpel weg val.

Ach... wel braaf dat ze zo weer verder liep!

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:40

haha ik moest c-x halve volte links x-a halve volte rechts. Naja het was van hand veranderen m-x-k geworden zonder te overdrijve, het was 1 rechte lijn over de diagonaal ik dacht, dit word een 3 of een 4 ofzo. een 7 :S Naaa dat was niet mijn proef die de jury bekeek

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:43

ik ben vroeger met mijn rodeo pony een keer na A al bokkend de baan uitgegaan, en in diezelfde hoek kwam ik weer binnen toen meneer uit gebokt was. er was niks over terug te zien op mijn coupon...uhm, ik denk dat de jury een erg lange slok van de koffie nam :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:47

boemel schreef:
Ik had concours L1 op erg slecht terrein. Veel modder, ongelijke bodem en hoog gras.
We moesten een stuk middengalop op de volgte en m'n paard verloor grip en viel op haar kniëen. Vervolgens sprong ze weer omhoog en bleek keurig verder galoperen op de volte.
Zelf vond ik het 't toppunt van braafheid.

Van de jury kreeg ik een 4 met de opmerking "verzet". Nou maakte me dat punt nog niet zoveel uit, maar verzet??

het verbaast mij dan dat het terrein niet afgekeurd werd door de jury,dit zijn toch gevaarlijke omstandigheden?
Nou weet ik dat dressuurmutsen altijd wat over de bodem hebben te zeuren ,maar ongelijk,hoog gras en blubber...?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:03

de fries kampioenschappen waren 2jaar terug in het moeras, dus ach :P

verzet vind ik dan niet een terechte opmerking, had beter onregelmatig kunnen zijn.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:20

moonprayer schreef:
de fries kampioenschappen waren 2jaar terug in het moeras, dus ach :P

In het noorden treffen we het sowieso nog wel eens slecht qua bodem. Zaken als het weer zijn natuurlijk lastig te controleren, maar in sommige gevallen begrijp ik echt niet waarom de organisatie een terrein bestempelt als wedstrijdlocatie.

Moet je eerst half door een sloot om bij een ring te komen, blijkt er een ietwat verontwaardigd ogende geit in die slootwal te grazen O:)

De vereniging waar ik nu rijd heeft een dressuurring ooit bij een vriend in de tuin uitgezet. Het paadje daar naartoe is circa 2,5 meter breed en naast het huis staat een schotel. Iedere keer als één van de bewoners zapte, draaide die schotel mee }:0

Zelf trof ik 1,5 jaar geleden een bodem die zo nat & zwaar was dat het echt onmogelijk werd om daarin te starten. De jury`s eisten dat de ringen gerepareerd zouden worden en na wat kunst- en vliegwerk kon er gestart worden, maar na twee combinaties was het weer pet. Die proef heb ik met samengeknepen billen gereden en ik schaamde me achteraf te pletter tegenover m`n paard. Ik heb hem beloofd dat ik hem nooit weer zoiets aandoe 'omdat ik er nu toch één keer ben en iedereen het toch doet'. De jury was trouwens heel mild; iedereen had tussen de 170 en 178 voor proeven die simpelweg niet te beoordelen waren :n