Maar je conclusie is wel, zoals wij ruiters vaak doen, wel erg in je voordeel genomen.
Voor hetzelfde geld had de "lage" jury gelijk en stond je dus eigenlijk veel te hoog geplaatst
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keeslover2 schreef:ik vind niet dat jury's te streng zijn
maar ze jureren vaak wel heel anders
de ene wil dit zien en de andere dat
daar kun je niet je hele rijstijl op aanpassen
als ik een proef rij met 2 jury's heb ik vaak een heel groot verschil
vorig jaar had ik op de kringkampioenschappen een verschil van bijna 30 punten!
naar welke coupon moet ik dan kijken voor commetaar?
bij de ene heb ik voor een onderdeel een 4, bij de andere een 8
tjaa... was dit onderdeel nou goed of slecht?
)
Espie schreef:ben een keer naar een jury gelopen voor uitleg,
doe dat verder nooit,
maar dit was op een kampioenschap.
van de een kreeg ik dikke twee winst punten en van de ander ver beneden een winst punt.ik zelf was twee en was tevreden.
maar het verschil was mijn te groot de jury zijn gaan praaten sammen maar kwammen er niet uit en die ene jury zij ook tegen die ander wij zijn uitgepraat want hier klopt iets niet. kende bijde jury niet maar koste mijn wel een plaats voor de nederlands
want er mocht er maar een door.voelde mijn toen echt genaaid
PuuNGekk13 schreef:Soms snap ik er helemaal niets van, heb een keer een waardeloze proef gereden, wordt je 1e met 190 punten.!![]()
En een andere keer rij je weer heel goed, krijg je 178 punten.

essie_blue schreef:Stond er echt van te kijken! Het had me gelukkig geen wp gekost, maar anders
superwoman schreef:essie_blue schreef:Stond er echt van te kijken! Het had me gelukkig geen wp gekost, maar anders
Hoezo "maar anders"
Anders had je net aan winst gehad en imo nog geen dikke winst, dus om daar nou zo moeilijk over te doen.
Was het verder dan wel een nette achterwaarts van het begin tot het einde (incl géén inelkaar getrokken paard)?
Fijn als je net aan winst heb, maar je wil toch beter rijden dan net aan voldoende?!

essie_blue schreef:Nee hoor, was een hele nette achterwaarts.
Gewoon diagonaal, 'voorwaarts' achterwaarts, zonder gepluk en getrek.

.
. xCarolaa schreef:Ik zie vaak jury's die in de AB ponytjes al 160 punten geven, dan denk ik; geef iedereen daar standaar 180 punten, anders stimuleer je die kleine kineren niet, je kraakt ze af en daar kunnen ze niet tegen.
Als je de uitblinker nou hoger geeft, komt alles toch goed ?
Je stimuleert ze om verder te rijden, anders verpest je voor hun de sport.
jury schreef:motiveren doe je bij alle kinderen toch ook anders, dat hoeft niet alleen in de totaalpunten te zitten lijkt me.
Laatst had ik weer een schimmeltje en het klinkt afgezaagd maar moeder kwam naar me toe omdat ik op protocol had laten zetten dat ie echt super mooi wit was (en er zat ook inderdaad geen vlekje op). Die amazone stond met big smile naast de moeder want ze had echt heel hard samen met mama gepoetst. Heerlijk toch.
CharleyT schreef:Espie schreef:ben een keer naar een jury gelopen voor uitleg,
doe dat verder nooit,
maar dit was op een kampioenschap.
van de een kreeg ik dikke twee winst punten en van de ander ver beneden een winst punt.ik zelf was twee en was tevreden.
maar het verschil was mijn te groot de jury zijn gaan praaten sammen maar kwammen er niet uit en die ene jury zij ook tegen die ander wij zijn uitgepraat want hier klopt iets niet. kende bijde jury niet maar koste mijn wel een plaats voor de nederlands
want er mocht er maar een door.voelde mijn toen echt genaaid
Wie van de twee had er nu gelijk dan? De strenge of de sinterklaas? Het is erg menselijk om er van uit te gaan dat de hoge punten echt verdiend waren, maar die garantie heb je niet. Voor hetzelfde geld waren de lage punten terecht.