Honeys schreef:Lees...en niet lachen he!
Ik ben 30 jaar ..ja 30... En heb een Welsh A merrie die helemaal verzot is op t volgende:
Ken je dat als je op je arm blaast of iemands buikje? Natuurlijk met dat gekke geluid erbij. Dat doe ik dus op de zijkant van die pony haar neus, vind ze helemaal geweldig! Draai ik weg, komt ze weer met d'r neus! Idioot beest
, en telkens opnieuw he!
jaa lachen he! Faram vindt het verschrikkelijk als je dat doet, hij vindt het engig, eigenlijk... dus bij hem doe ik dat nooit sinds ik daar achter kwam. Flicka vindt het wel helemaal leuk, meestal... maar zij heeft vaak knuffelbuien, tijdelijk zeg maar. zij is niet van het aan één stuk door tuttelen enzo. maar áls ze zo'n bui heeft (en da's toch wel regelmatig genoeg), lachen! van snatje weet ik het niet, een goede kus op z'n neus kan hij altijd wel waarderen.
ik noem deze 'handeling' overigens 'blubberen', weet iedereen wat je bedoelt, hihi!
maar goed, wat Snatje met blubberen zou doen weet ik eigenlijk niet.
Faram doet trouwens wel graag kusjes geven, als hij iets van je wil, de wei of stal uit ofzo... ouwe gnieperd!
maar nogmaals, ik knuffel dus niet heel de dag door, zéker niet. knuffelen moet een speciaal momentje blijven, met je partner knuffel je ook niet de halve dag, en paarden onderling doen dat ook zéker niet. ik kies de momenten wel uit, en voor de rest dring ik me niet op aan mijn dieren, en zij daarmee ook niet aan mij. wat je vaak ziet bij mensen die zich opdringen aan hun dier, is een dier dat dat gedrag overneemt en zelf ook opdringerig wordt, zonde.
een paard is een paard, kán van knuffelen houden maar hoeft niet, ik behandel ze dan ook graag als paarden, ipv teddyberen...

!
? Natuurlijk met dat gekke geluid erbij. Dat doe ik dus op de zijkant van die pony haar neus, vind ze helemaal geweldig! Draai ik weg, komt ze weer met d'r neus! Idioot beest
, en telkens opnieuw he!
mijn VZpaard geeft aan dat ze daar niet zo'n zin in heeft (gaat staan pitten tot ik iets met haar ga doen), die maakt je echt blij met een lekkere rit en niet met een knuffel.
). Die staat dan helemaal met zo'n snuitje van ooooooh lekker, nu nog een beetje daar kriebelen... jaaa goed zo, en nu nog hier in mijn nek...
.

ben je jaloers ofzo omdat je zelf je liefde niet kunt uiten op die manier?
paarden hebben daar echt geen last van..beetje een raar topic dit trouwens maar goed..
.