Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bizzybijtje schreef:Vreemd, die van mij zien er na een poetsbeurt weer als nieuw uit eigenlijk.
Coberlina schreef:Het verkleuren van het leer is inderdaad normaal. Mijn Oxford laarzen zien er aan de binnenkant ook veel donkerder uit. Dat is niet alleen bij De Niro, dat heb je bij alle merken.
Leder is ook maar koeienhuid die ze moeten kleuren he. Je kan echt niet verwachten dat laarzen die onderhevig zijn aan zo'n wrijving tegen het zadel, dat deze nooit gaan slijten, en nooit zouden verkleuren.
Zwarte laarzen worden grijs, bruine worden dan weer donkerder. Mijn blauwe laarzen hebben het ook.
Dat is met elke laars, elk merk en elke kleur.
Wel een tip voor het poetsen van je laarzen: gebruik geen ledervet of olie. Dat maakt je leder te zacht, en gaat het te snel slijten.
Bo_Y schreef:Bizzybijtje schreef:Vreemd, die van mij zien er na een poetsbeurt weer als nieuw uit eigenlijk.
Die van mij ook niet.
Ik heb cognackleurige worden 5 keer per week gebruikt, en zijn nu 1,5 jaar oud, maar ze zijn echt heel lelijk. Ik poets ze wekelijks, maar ze zijn helemaal zwart aan de binnenkant en vol vlekken die er niet meer uitgaan. Valt me echt tegen, van zulke dure laarzen. Maar volgens De Niro is dat standaard met lichte kleuren en zacht leer, meer mocht ik er niet van verwachten.
Dus veel geld uitgegeven, lelijke laarzen en geen compensatie want het hoort zo bij deze laarzen...
Maar los van hoe ze eruit zien, ze zitten fantastisch en rijden heerlijk. En voor het trainen maakt het ook niet zoveel uit, maar om te starten ga ik andere laarzen, van een ander merk kopen...