Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePhoto

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:51

Waw die zijn gaaf <3 Zodra ik genoeg geld heb bestel ik bijna dezelfde maar dan in brushed black :D

Vulwatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:38

Hiya!

Sinds gisteren mijn niro's binnen! <3
De hoogte en kuit breedte is perfect.
Helaas komt mijn hiel wel iets omhoog wanneer ik loop, de voet maat is dus te groot.
Heeft iemand tips wat voor zooltjes ik het beste er in kan leggen?
De breedte van de voet is verder prima, de zooltjes mogen ook de hoogte verder niet belemmeren.

alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:19

Als het op maat gemaakte laarzen zijn zou ik ze zo niet accepteren...

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:02

Vicky_88 schreef:
Mijne waren geloof ik €80,- duurder vanwege brushed. Maar ik heb de dressagio met harde schacht (buitenkant)
Mij is verteld dat het brushed kwetsbaarder is (vergelijkbaar met lak). Ik zou het zelf niet aandurven op een zachte laars.

Het verschil is eigenlijk dat je een meer glimmende laars hebt.

[ [url=m/7S7URO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf!!

Maar de brush is nu €130,- :(

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:03

Flevolander schreef:

Ook heel mooi!
Bewust gekozen om geen riempje op je wreef te doen?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:35

Ja.. vindt het erg mooi staan hoor.. maar wanneer er nog weer een spoortje en daarbij behorend riempje met gespte bovenop komt wordt het mij een beetje te veel van het goede..

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:31

wat vervelend als de maat net niet helemaal goed is zeg :( idd het beste kan je met de dealer overleggen wat te doen en kunnen ze zelf evt nog wat aanpassen of idd een zooltje (zou het dan wel proberen te regelen dat je dat er gratis bij krijgt natuurlijk)

wat zijn eigenlijk je rechten voor dergelijke problemen?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:02

Ik kom hier even binnenvallen ondanks het even stil ligt nu. Toen ik met wedstrijden begon had ik mezelf voorgenomen lederen laarzen te gaan kopen als ik M startgerechtigd zou zijn en dat komt nu toch langzamerhand in de buurt :) heb me inmiddels aardig ingelezen en getwijfeld tussen Petri en DeNiro maar omdat ik niet van knetterhard leer houd (heb daarom ook m'n Petrie chaps te koop staan), is de keuze toch voor DeNiro gevallen, en omdat ik gelukkig van simpel houd denk ik nu al voor de Ottaviano te gaan. Waar ik echter over twijfelde, lees hier en daar wisselende reacties over de stevigheid van de DeNiro laarzen, en zag dat je voor de optie verharde buitenkant kunt gaan. Zouden de kenners in dit topic dat ook echt aanraden? Of red je het ook wel zonde die verharding als je de laarzen puur en alleen voor het rijden gebruikt en er verder zuinig mee omgaat? Ben benieuwd.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:24

De Niro's zijn wel fijne soepele laarzen, maar niet dun of slap of iets dergelijks. Ik weet niet of de Ottoviano ook met verharde buitenkant te krijgen is. Ik heb nu 2 paar 'gewone' Otto's, waarvan mijn bruine paar al wat ouder is. De bruine heb ik nu weggebracht voor een patch op de binnenkant, begonnen wat dunner te worden, maar die zijn ook wel ruim 5 jaar oud. Ik trek ze wel altijd aan kort voor het rijden en trek ze ook kort erna weer uit, ik denk wel dat dat een hoop scheelt. In ieder geval, de mijne zien er nog top uit, ik poets ze regelmatig met de Petrie poetsset en af en toe kleurcrème. Vooral met echt flink zweet weer moet je ze gewoon regelmatig bijhouden, poetsen en tussendoor met vochtig doekje afnemen. Maar dat is met een andere laars ook niet heel anders.

De verharde buitenkant is wel een stuk harder, maar toch anders dan Petrie. Ikzelf zou een uitstapje naar Petrie alleen nog overwegen bij een interessante aanbieding, dan is het zeker nog een optie! Heb zelf ook Königs gehad, die waren echt onwijs hard. Is maar net waar je van houdt denk ik. Als ik jou zo hoor is De Niro wel een goede optie. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken over de levensduur. Is er geen dealer bij je in de buurt waar je ze aan kunt passen?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:41

Sorriso schreef:
De Niro's zijn wel fijne soepele laarzen, maar niet dun of slap of iets dergelijks. Ik weet niet of de Ottoviano ook met verharde buitenkant te krijgen is. Ik heb nu 2 paar 'gewone' Otto's, waarvan mijn bruine paar al wat ouder is. De bruine heb ik nu weggebracht voor een patch op de binnenkant, begonnen wat dunner te worden, maar die zijn ook wel ruim 5 jaar oud. Ik trek ze wel altijd aan kort voor het rijden en trek ze ook kort erna weer uit, ik denk wel dat dat een hoop scheelt. In ieder geval, de mijne zien er nog top uit, ik poets ze regelmatig met de Petrie poetsset en af en toe kleurcrème. Vooral met echt flink zweet weer moet je ze gewoon regelmatig bijhouden, poetsen en tussendoor met vochtig doekje afnemen. Maar dat is met een andere laars ook niet heel anders.

De verharde buitenkant is wel een stuk harder, maar toch anders dan Petrie. Ikzelf zou een uitstapje naar Petrie alleen nog overwegen bij een interessante aanbieding, dan is het zeker nog een optie! Heb zelf ook Königs gehad, die waren echt onwijs hard. Is maar net waar je van houdt denk ik. Als ik jou zo hoor is De Niro wel een goede optie. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken over de levensduur. Is er geen dealer bij je in de buurt waar je ze aan kunt passen?

Mijne heb ik nu 7 jaar en heb ik altijd alles mee gedaan, ook altijd op gelopen. Laarzen beginnen nu aan de binnenkant iets dunner te worden en zien er ook nog super uit. Laat ik zeggen dat het onderhoud aan die laarzen niet zo goed is haha

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:30

miicchhellee schreef:
Sorriso schreef:

Mijne heb ik nu 7 jaar en heb ik altijd alles mee gedaan, ook altijd op gelopen. Laarzen beginnen nu aan de binnenkant iets dunner te worden en zien er ook nog super uit. Laat ik zeggen dat het onderhoud aan die laarzen niet zo goed is haha

Zelfde hier, ben er alleen wel echt zuinig op :P. Maar begonnen inderdaad ook dunner te worden aan de binnenkant. Wellicht kon ik er zo nog 3 jaar mee rijden, maar die patch is ook uit voorzorg. Als er eenmaal een gaatje in zit, kan de patch er niet meer zo mooi op. Misschien voor jou ook een idee, die patch? Kost 70,- en is een patch van De Niro zelf, laarzen gaan dan ook terug naar Italië. Ziet eruit zoals bij lakkers, zo'n vlak aan de binnenkant.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:25

Thanks voor de tip! Maar tegen die tijd heb ik wel nieuwe verdiend vind ik zelf

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:25

@ Sorriso: dank je wel voor je uitgebreide antwoord :) ja er zijn twee dealers in de buurt, Koole en Levade ruitersport dus kijk nog wel even bij wie ik eens langs ga als het zover is. Dan kan ik gelijk even informeren of het mogelijk is om de verharding bij de Ottaviano toe te passen. En anders met goede zorg is het dus niet eens echt nodig.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:56

ik heb zelf (nog) geen ervaring met de stevig heid of harde schacht! maar weet wel dat ik je echt petrie's zou afraden... heb zelf 2 paar gehad de afgelopen 5 jaar, en zijn allebei compleet af na een paar jaar, mijn laatste waren al helemaal een drama, de lijm van de zool liet gewoon los, zool werd super snel dun (vooral waar de beugels zitten) de coating van het leer liet gewoon los op plekken, kortom gewoon heel lelijk. Wel blijven ze aardig stevig en mooi in model.
De Niro's hebben een gestikte zool, veel betere kwaliteit

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:44

tot nu toe zijn mijn ervaringen nog niet goed.
bij mijn zwarte bestelde laarzen paste links echt top, en mijn rechterlaars was zeker 1,5 cm te smal.

bij mijn bruine laarzen sprongen de ritsen direct kapot. terwijl ze niet te strak zaten.

Beide laarzen zijn weer terug naar drunens ruiterhuis. ik hoop dat het niet een voorteken is.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:05

Wie heeft er ook de niro's in de kleur oxford? Ik ben op zoek naar een hoofdstel in dezelfde kleur. Heb nu een BR hoofdstel maar die is wel wat donkerder. Zit te denken aan een stübben in de kleur tabak, maar misschien is dat net iets te licht? Hoop dat jullie de perfecte combi al gevonden hebben :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:52

Wanneer heb je ze gekocht RL?
Je hebt namelijk de 'oude' oxford kleur die wat roder is dan de 'nieuwe'.

Ik heb een halster van stubben in tabacco. Ik denk iets te oranje voor zowel de nieuwe als de oude oxford, maar komt wel een heel eindje in de buurt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:59

Levade is volgende week op jumping Amsterdam dus ga m'n DeNiros daar kopen of aanmeten :) ben heel benieuwd!!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:24

@Sorriso: ik heb ze sinds zomer 2013. Geen idee of ik dan de oude of nieuwe kleur oxford heb?
Jammer dat stubben qua kleur net niet helemaal identiek is. Weet jij andere merken/kleuren waar ik nog naar zou kunnen kijken?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:38

Flevolander schreef:
Ja.. vindt het erg mooi staan hoor.. maar wanneer er nog weer een spoortje en daarbij behorend riempje met gespte bovenop komt wordt het mij een beetje te veel van het goede..

Ah oke! Wij adviseren altijd in de winkel het juist wel te doen ter bescherming voor de rits! :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:21

Snap ook wel dat het een toegevoegde waarde heeft hoor.. Maar het staat zo hectisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:57

Ik heb mijn laarzen inmiddels twee jaar en ben er nog steeds heel blij mee! Alleen heb ik ze aan laren meten toen ik nog op Deurne zat en dus iedere dag reed etc. Maar nu is dat niet meer zo. Ze passen nog steeds prima alleen krijg ik ze maar met heeeeeeeel veel moeite over het dikte punt van mijn kuit heen. Nu dacht ik dat het voor mijn eigen comfort wellicht handig zou zijn om er een iets bredere of elastische rits in te laten zitten zodat mijn been niet afsterft. Weet iemand waar ik dat het beste kan laten doen? Of andere opties?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:56

Ik heb ze gewoon 1cm op laten rekken bij de schoenmaker, zitten nu perfect :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:32

Zie je daar iets van of? Denk dat dat ook ruim voldoende is :j In ieder geval bedankt voor de tip!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:16

Nee,zie je echt helemaal niks van, en 1cm kan vaak net dat beetje zijn dat je been niet meer half afsterft. Snap niet dat ik dat toen niet eerder gedaan heb!