Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:22

SharonIndezz schreef:
Noisy schreef:
Heeft iemand toevallig de Essential teddyfleece dressuur beenbeschermers? Ik vraag me af hoe ze qua maat vallen. Ze hebben C klein paard en F warmbloed. De mijne heeft van de gewone br peeskappen maat full om maar hij is maar 1,53m groot dus zijn pijpbeen is niet zo lang als dat van een paard. Ik kan nergens de maten (cm’s) vinden. Ik twijfel welke maat ik zal bestellen. Kan natuurlijk retour sturen maar dat probeer ik liever te voorkomen

Ik heb deze beschermers in alle kleuren van de regenboog :+

Ben er erg blij mee, ze worden mijn inziens niet warmer dan een “normale” peeskap, maargoed, mijn paard hoeft ook niet intensief te werken, in de zomer maanden gebruik ik ze uit voorzorg overigens niet.

Mijn merrie is 178 cm en draagt maat Full, dat is prima,

[ Afbeelding ]

Kijk! Hier heb ik wat aan :) Thanks +:)+ dan kan ik gewoon de C klein paard bestellen

CchannyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:31

Sabbientje schreef:
Ze hebben bij Kramer voortuigen met LED verlichting nieuw in het assortiment.
Heeft er al iemand deze gekocht?

Ik ben wel benieuwd hoe groot ze zijn en of ze ook echt goed zichtbaar zijn.

https://www.kramer.nl/Themas/Reflectere ... .....FO%3e

Niet van de kramer, wel van ome alie.
Verlichting is écht top. Heel mooi verlicht en super fel. Ik ben er heel blij mee

Tinka

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:50

Ik zou graag een linkje van dat led tuig op Ali willen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:09

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:24

Doet Krämer eigenlijk mee met Black Friday?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:33

Noisy schreef:
Doet Krämer eigenlijk mee met Black Friday?

Vast iets van 10%, maar dat is volgende week ook al met Halloween :):)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:21

Ze doen eigenlijk nooit ruiger dan 20%, behalve op outlet

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:17

Ja, 10% inderdaad voor Halloween en Black Friday, €10 met kerst (vanaf een bepaald bedrag). En vorig jaar hadden ze in november 20% op jassen en shirts. Meestal herhalen ze van vorige jaren, tot nu toe klopt het.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:43

Weet je nog wanneer in november?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:53

Vorig jaar 8 t/m 13 november. De datums kunnen natuurlijk iets verschillen.. Je kunt het precies nakijken op hun instagram, wanneer wat was.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:16

Dat heb jij al voor me gedaan, denk ik :D
Dank <3

Dan wacht ik nog even met jas bestellen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:34

Haha, geen garantie dat het klopt hè? Straks wijken ze wel ineens af van vorig jaar en heb ik het gedaan _O-

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:20

Sabbientje schreef:
Ze hebben bij Kramer voortuigen met LED verlichting nieuw in het assortiment.
Heeft er al iemand deze gekocht?

Ik ben wel benieuwd hoe groot ze zijn en of ze ook echt goed zichtbaar zijn.

https://www.kramer.nl/Themas/Reflectere ... .....FO%3e

Yes ik heb de blauwe. Werkt enorm goed, drie standjes en ruim verstelbaar. Ik heb cob.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:55

De Halloween korting staat er al op *\o/*

Misschien domme vraag.. Wat zou fijner voor een paard zijn, Memory Foam of lamsvel? Aan de ene kant denk ik lamsvel want het is natuurlijk echt super zacht. Maar aan de andere kant, het blijft wel wol en dat is dus wel warm, ookal is het minder warm dan nep bont. Mijn paard heeft het sowieso snel warm en met de leren singel zweet hij ook al best snel. Het is wel de bedoeling dat het ook voor een goede training, lange buitenrit en voor in de zomer geschikt is. Is memory foam dan niet fijner? Is een memory foam singel wel makkelijk te wassen / schoon te houden?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:20

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:27

Ik ben niet zon fan van memory foam voor paardenspullen. Op de plekken waar druk komt gaat de vulling dan juist weg. Het is ook niet perse koeler oid en je zal het net zo vaak moeten wassen. Qua drukverdeling is lamsvel altijd beter. Maar als paard veel en snel zweet zal je beide singels regelmatig moeten wassen. Voordeel van bont is dat je het tussendoor na laten drogen ook nog kan uitborstelen voorzichtig.

Qua singels kies ik of voor leer of voor lamsvel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:34

Ah top, meteen besteld. Heb ik straks eindelijk weer een goede regen winterjas.

Qua singels.. Ik heb een neopreen achtig memoryfoam spulletje geloof ik. Lijkt op die van Kramer maar dan een ander merk. Prima spul. Ik heb er alleen een synthetisch bontje overheen waarvan iedereen me altijd vraagt of het geen bont is omdat het er zo mooi uitziet. En het doet het top, geen extra zweet, lekker zacht, makkelijk te wassen. Dus ik ben niet zo huiverig voor synthetische dingen eigenlijk. Ook een tijdje echt wol gehad maar het zweten was gelijk had ik het idee.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:08

Nee, wondjes van de singel heeft hij nog nooit gehad. Dat is het probleem niet, ik zou alleen graag iets willen wat zachter is dan een leren singel. Ik ga er nog even over nadenken welke het moet worden. Best lastig hoor!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:41

Ik gebruik simpele memory foam singels van Kramer bij een merrie die niet snel wondjes heeft maar wel duidelijk aangeeft als haar iets niet lekker zit. Ik heb er wel 2, ze drogen niet snel.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze en vind hem fijn. Van de zomer droogde hij binnen een dag. Nu niet maar ik rij ook niet elke dag. Heb toen in de winkel nog een paar foto’s gemaakt van singels. Kan die ook uploaden als je wilt.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:59

Texas02 schreef:
De Halloween korting staat er al op *\o/*

Misschien domme vraag.. Wat zou fijner voor een paard zijn, Memory Foam of lamsvel? Aan de ene kant denk ik lamsvel want het is natuurlijk echt super zacht. Maar aan de andere kant, het blijft wel wol en dat is dus wel warm, ookal is het minder warm dan nep bont. Mijn paard heeft het sowieso snel warm en met de leren singel zweet hij ook al best snel. Het is wel de bedoeling dat het ook voor een goede training, lange buitenrit en voor in de zomer geschikt is. Is memory foam dan niet fijner? Is een memory foam singel wel makkelijk te wassen / schoon te houden?

nadeel van dat foam, waar veel druk komt raakt het platter op den duur en dan is de handige functie er dus niet meer. Dan werkt het dus juist tegenstrijdig want op een andere plek komt dan weer meer druk.
het bont is wel lekker zacht, maar vergt wel een goede hygiene en dus werk...
Nadeel van beide materialen is dat het lang moet drogen, en dat is vervelend als je een zwetend paard hebt, of als je buiten rijdt in de blubs.

Ik vind het voordeel van leer dat het glad is en glad blijft ongeacht waar je rijdt en hoe de vacht is van het paard kun je het altijd gewoon gebruiken. Als je leren singel goed functioneert dan zou ik het daar persoonlijk dus bij houden.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:55

Ja, dat is wel zo. De leren singel die ik nu heb is goed, fijne singel. Mooi zacht en soepel leer. Maar.. hij is bruin. Hij hoort bij mijn zadel, daar heb ik hem bij gekregen. Mijn zadel is bruin met zwart, dus dat lijkt heel mooi. Maar mijn bareback pad is zwart, en daar rijd ik bijna altijd mee. Ik vind dat eigenlijk niet zo mooi. Ik had eerder dit jaar een zwarte leren singel van Horze gekocht, die is ook wel zacht en soepel, maar best smal. Paard vindt hem ook niet zo fijn heb ik het idee, en ik vind smal zelf niet zo'n fijn idee ivm drukverdeling. En ik kom verder nog niet echt een leren singel tegen die mij bevalt. Of ze zijn keihard en niet soepel, of ze hebben geen elastiek (dat heb ik al eens geprobeerd met een leren singel die ik gekregen had, vond hij niet fijn), of ze zijn zo dun, of ze zijn niet te betalen. Daarom dacht ik misschien lamsvel, maar het is wel zo dat dat slecht droogt idd. Modder valt in de bak mee, maar buiten de bak is het een dikke zooi op het moment, dus naar de bak en terug kan hij wel vies worden. En in de binnenbak (waar ik niet vaak in rijd) kan dat zand er ook in blijven zitten natuurlijk. Lastig. Misschien toch maar eerst met bruin door dan en verder op zoek naar een zwarte..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:09

Dan koop je toch nog zo'n singel in het zwart, als die jou en paard goed bevallen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:12

lies schreef:
Dan koop je toch nog zo'n singel in het zwart, als die jou en paard goed bevallen.

Dat is eentje die al bij het zadel zat toen ik hem kocht, dat zadel is ooit voor iemand custom gemaakt, met singel erbij. Dus helaas wordt dat hem niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:16

Aha.
Een lamsvel zou ik niet doen. Naast eerder genoemde problemen, het droogt voor geen meter in deze tijd. Of je moet 'm in huis kunnen hangen na het rijden.
Foam ben ik ook geen fan van, dus ik zou toch voor leer gaan.
Kwestie van proberen welke dan lekker zit. Je staat op een pensionstal toch? Kan je niet wat proberen van stalgenoten?