Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:28

Dank je, ik denk dat ik maar voor de lamsvel ga idd. :j

Haha, bij mij hebben shirts en jassen juist altijd te lange mouwen :+ _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:39

Mijn schouders zitten beide niet in de kom en gaan dat ook nooit meer doen, dus heb al wat cm extra en sowieso al lange armen dus ik mis bij bijna elk merk een stukje :') aantal shirts van kramer komen wel net tot botje in pols, anderen zitten daar 5 tot 10 cm boven nog. Als ik armen buig dan. Die draag ik alleen onder vesten haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:40

Zijn er bepaalde modellen jassen waarvan je zo weet dat ze lang vallen? Schouders niet in de kom, ai jeetje dat lijkt me geen pretje trouwens :oo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:42

Degene die ik nu heb valt me mee. Die komt met de elastische inzit net op hand, dekt precies pols af. Dat is de Davis 2. Valt wel groot dus, maar heel lekker warm en nu hij nog schoon ia gebruik ik hem ook voor netjes haha.

Die schouders zijn al jaren zo, als baby regelmatig uit de kom en dat deed meer pijn als nu er continu uit. Meestal doen de banden en spieren pijn bij een luxatie en die zijn bij mij gewend aan het uit de kom zijn. Wel enorme spierspanning in die spieren, omdat die wel hele dag vechten om ze niet verder te laten zakken. Ze zijn er niet volledig uit, maar wel voor groot deel. Mijn banden zijn door ziekte in hele lijf slecht en kapot en kunnen nergens die functie uitvoeren die ze bij normale mensen wel doen hahaha :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:04

Dat lijkt me echt geen pretje.. :(:)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:17

Muronia schreef:
Ik kreeg de kortingskaart ook in de brievenbus en eigenlijk wil ik graag een winterjas kopen. In principe voor netjes, dus niet per sé voor op stal. Ik heb alleen het probleem dat ik lang ben (en dus ook lange armen heb) en ook nog brede schouders heb. Veel damesjassen hebben te korte mouwen of zitten erg krap bij de schouders. En als ik dan wat maten groter pas dan zitten ze weer veel te wijd om mijn buik.

Eigenlijk loop ik daarom al jaren in herenjassen rond maar die ongemodelleerde dingen ben ik ook wel eens zat. Dus ik vroeg me af of Kramer geen winterjassen heeft voor mensen zoals mij :) .
Ik ben ook lang (1,80m) met lange ledematen. Was ook ff bang voor de mouwlengte want longsleeves en broeken vallen erg kort bij Kramer, en jassen met lang genoege mouwen zijn sowieso lastig te vinden. Maar alle 3 de jassen die ik had gepast waren ruim lang genoeg op de armen.

Mijn huidige jas van Kramer stopt op de taille met een strakke band dus die geld niet echt, maar verder neem ik voor net altijd winterjassen met een riem. Dan kun je zelf wat tailliering creëren. Standaard model zit mij ook te los op de taille of te klein op borst en schouder.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 14:21

Ik zal echt wel zo'n raar model hebben dan, dat ik de longsleeves van Kramer twee keer moet vouwen voor de mouwen eindelijk kort genoeg zijn _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:30

Ik heb eht idee dat het afgelopen jaren veranderd is. Die 1e longsleeves die ik van hen heb zijn echt te kort qua mouwen. Degene van afgelopen anderhalf jaar misschien zijn een stuk langer. Tor die van deze zomer die echt perfect voor mij zijn :') en dus voor normale armen te lang haha

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:51

Murania; Heb onlangs de Emilie besteld in maat L. Was veel te groot, maar mijn buurvrouw die wat meer lengte (1.76 dacht ik) en body heeft pastte er mooi in, dus die heeft ‘m overgenomen. Het is niet een lange jas, maar mss wel iets voor jou.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:16

MyWishMax schreef:
Ik heb eht idee dat het afgelopen jaren veranderd is. Die 1e longsleeves die ik van hen heb zijn echt te kort qua mouwen. Degene van afgelopen anderhalf jaar misschien zijn een stuk langer. Tor die van deze zomer die echt perfect voor mij zijn :') en dus voor normale armen te lang haha

Maar fijn dat ze voor jou perfect zijn! Ik kan ze nog dubbel doen zoals ik ook bij bijvoorbeeld PS of Sweden moet, maar jij kunt er niet een stukje bij aan zetten _O- Dus dan maar beter zo! :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:49

MyWishMax schreef:
Dan moet ik maar geen oude van mensen overkopen ofzo. Die van mij zijn allemaal van de afgelopen 1,5 jaar incl meerdere van afgelopen zomer en herfst gezien in Kramer toen pas kende. Die zijn eigenlijk allemaal 5cm te kort, maar gezien ik ze met de rek in m'n rijhandschoen stop blijven ze zitten. Als ze nog korter worden wordt dat wat, heb ik 3/4 mouwen _O- .

Heb trouwend het idee dat Fengur langere mouwen heeft dan Felix Bühler. Die van Fengur zitten mij veel beter iig. Maar dat kan ook toeval zijn bij de modellen die ik heb.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:54

Heeft iemand toevallig de Essential teddyfleece dressuur beenbeschermers? Ik vraag me af hoe ze qua maat vallen. Ze hebben C klein paard en F warmbloed. De mijne heeft van de gewone br peeskappen maat full om maar hij is maar 1,53m groot dus zijn pijpbeen is niet zo lang als dat van een paard. Ik kan nergens de maten (cm’s) vinden. Ik twijfel welke maat ik zal bestellen. Kan natuurlijk retour sturen maar dat probeer ik liever te voorkomen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:04

Ik wil je één advies geven: neem alsjeblieft geen teddyfleece beenbeschermers. Die worden zooo gruwelijk warm. Ik heb die fout één keer gemaakt. Ik was op een working equitation clinic en ik had al een poos gereden, stond te wachten tot de andere persoon klaar was en ik mijn volgende rondje kon doen. En hij begon ineens boos te stampen, dat deed hij nooit. Dus ik aan mijn vader gevraagd of hij wilde kijken of er misschien iets onder de beschermers zat. Hij haalt ze af, echt drijfnat. Het zweet liep er gewoon bij langs. Gelukkig niets aan overgehouden en het was ook maar één keer, heb ze nooit weer gebruikt, maar dat is echt niet goed. Ik kan iedereen alleen maar afraden om zulke beschermers te gebruiken. Dat was ook de reden dat ik vroeg naar de teddyfleece singel, of die ook te warm zou zijn, want ik hoef geen herhaling van het probleem maar dan op een andere plek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:09

Ze zijn ook gewoon gevaarlijk voor de pezen. Ik snap niet dat merken nog zulke beschermers uitbrengen, ja helaas verkopen ze ze nog omdat mensen het mooi lijken te vinden, maar voor het paard kunnen ze beter nooit meer te koop staan.

Echt bont is beter, want dat ademt nog wat, maar zelfs dat is eigenlijk te warm voor de benen/pezen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:12

Deze hebben alleen een teddyfleece randje, de binnenkant is mesh. Die bontdingen hoef ik ook niet, net zoals bandages…Ik snap niet dat die überhaupt nog bestaan

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:03

Het ziet er super leuk uit maar het wordt zo snel vies. Alleen als je paard dusdanig gevoelig is op de huid dat die fluffy rand nut heeft zou ik het overwegen maar anders is het leuk voor een fotoshoot maar zeker geen dagelijks gebruik in een natte bak of op buitenrit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:14

Noisy schreef:
Deze hebben alleen een teddyfleece randje, de binnenkant is mesh. Die bontdingen hoef ik ook niet, net zoals bandages…Ik snap niet dat die überhaupt nog bestaan

Oh sorry :')

Maar dan komt nog wel het vieze verhaal idd. En zit het randje ook niet tegen het been aan? Anders heb je net een drukpunt op de pezen waar je dat niet wilt hebben. Maar als het niet tegen het been aanzit kan je het proberen, alleen zou het mij tegenhouden qua wassen. Normale beschermers moet ik al minimaal 1 keer per maand wassen, zulke zouden helemaal bijna wekelijks moeten bij mij met water en zand en modder en noem maar op.

Sowieso probleem met aantal soorten beenbeschermers, door de vorm geven die druk op pezen. Mijn da raadt die al jaren af en snapt niet dat merken die vorm nog steeds maken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:31

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:39

Het scheelt dat wij licht zand in de bak hebben en hij eigenlijk zelden nat is. Modder ligt alleen in de wei gelukkig. Ik spoel of borstel de beschermers sowieso na het rijden altijd af, net als mijn dekjes. Even laten drogen en schoonmaken. Ik kan niet begrijpen dat mensen die smerige dekjes of beschermers weer zo op hun paard gooien :r Vraag me dan altijd af of ze hun eigen vieze kleding dan ook weer aantrekken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:40

Noisy schreef:
Heeft iemand toevallig de Essential teddyfleece dressuur beenbeschermers? Ik vraag me af hoe ze qua maat vallen. Ze hebben C klein paard en F warmbloed. De mijne heeft van de gewone br peeskappen maat full om maar hij is maar 1,53m groot dus zijn pijpbeen is niet zo lang als dat van een paard. Ik kan nergens de maten (cm’s) vinden. Ik twijfel welke maat ik zal bestellen. Kan natuurlijk retour sturen maar dat probeer ik liever te voorkomen

Ik heb deze beschermers in alle kleuren van de regenboog :+

Ben er erg blij mee, ze worden mijn inziens niet warmer dan een “normale” peeskap, maargoed, mijn paard hoeft ook niet intensief te werken, in de zomer maanden gebruik ik ze uit voorzorg overigens niet.

Mijn merrie is 178 cm en draagt maat Full, dat is prima,

Afbeelding

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:58

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:07

Ik zou zelf eerder de hals riem dan doen gezien waarschijnlijk 1 knopje voor aan uit ipv 3 en 1 oplaadpunt ipv 3 en die is zeker goed zichtbaar ( al heb ik zelf cal jaren een home made reflectie tuig of reflectie deken met borst stuk wel ruim verlicht verder)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:28

snorkel1986 schreef:
Ik zou zelf eerder de hals riem dan doen gezien waarschijnlijk 1 knopje voor aan uit ipv 3 en 1 oplaadpunt ipv 3 en die is zeker goed zichtbaar ( al heb ik zelf cal jaren een home made reflectie tuig of reflectie deken met borst stuk wel ruim verlicht verder)

Het aantal knopjes en oplaadpunten maakt mij niet uit.
Mijn huidige heeft er ook 2, maar die is na 5 jaar aan vervanging toe. Alleen dat merk bestaat niet meer.

En eerlijk gezegd. Als je maar 1 voedingspunt hebt en die valt halverwege de rit uit, dan heb je een groter probleem dan als je meerdere voedingspunten hebt en er valt er 1 uit.

En die harde halsring lijkt mij ook niet echt comfortabel en lijkt mij ook niet makkelijk op te bergen.

Ik heb nu alles in een curver box zitten.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:11

Sabbientje schreef:
Ze hebben bij Kramer voortuigen met LED verlichting nieuw in het assortiment.
Heeft er al iemand deze gekocht?

Ik ben wel benieuwd hoe groot ze zijn en of ze ook echt goed zichtbaar zijn.

https://www.kramer.nl/Themas/Reflectere ... .....FO%3e

Ik heb niet die van Kramer maar eentje via AliExpress. Hier zitten op meerdere plekken lampjes in, wat mij leek als meer verlichting. Via Ali is niet mijn eerste keus, maar goede verlichting vind ik in dit geval belangrijker. Ik heb nog geen foto’s in het donker maar deze foto geeft wel een goed beeld. Ook een lampjessliert voor in de staart :D

Afbeelding

Het dubbele systeem en dubbele teugels in verband met verandering naar bitloos

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:20

Die halsring is niet hard en gewoon flexibel. Dus je kan m gewoon goed opbergen. Ik moet nog ergens een foto hebben, even zoeken

Edit: gevonden

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 25-10-24 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt