Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvdongenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:59

Wauw wat zien ze er mooi uit! Wanneer had je ze besteld? Heb je lang moeten wachten? Bij wie heb je ze laten aanmeten?[/quote]

Dankjewel! Ik heb ze eind oktober besteld bij Vera in de studio in Asten.[/quote]

Eind oktober zo lang! Dan heb je wel lang moeten wachten of niet? 4 maanden ofzo?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:45

Ik heb op dezelfde locatie besteld maar nog niets gekregen. Dus nog langer wachten :P
Wel een mail ontvangen dat ze in de laatste fase zaten midden januari maar nog geen verzendbevestiging, 2e betaligingsiets o.d.

Fijn dat ze goed bevallen Enna! :D Wel jammer dat het op je enkel bot drukt.. Hopelijk veranderd dat inderdaad als het even wat meer vorm gekregen heeft.
Zijn je jophurs hetzelfde of hoe heb je die? :)

Oef miccamaaike... hopelijk gaan ze daar dan niet moeilijk over doen! Dat is wel erg lang wachten inderdaad.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:47

Heel mooi Enna!

Ik heb ze in Een besteld, de 1e keer waren ze niet goed en ze zouden met voorrang gemaakt worden. Maar inmiddels zijn we een aantal maanden verder en nogsteeds niks. Ik heb bericht van Celeris dat ze mijn geld terug gaat storten en de koop wordt ontbonden. Heel jammer, voor mij geen Celeris meer, wat een aanfluiting zeg.

_enna_

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:57

@Kim: ongeveer 14 weken moeten wachten. Verwachting was 10-12 weken dus iets langer dan gepland.
@Patty: ze komen nu langzaam binnen zoals ik begrijp, dus hopelijk die van jou ook snel! :) Mijn jodphurs heb ik croco bruin lak met polished bruine neus en hiel. Vandaag gedeeld op Celeris Benelux insta. ;) Inderdaad hopen dat het nog wat zet die laarzen, want dit is niet prettig met lopen. Hoe ze op het paard zitten weet ik natuurlijk nog niet.
@MiccaMaaike: wat onzettend k is dat. Snap dat je er enorm van baalt en wat een slechte zaak! Dat ze zo snel meegaan in ontbinden van de koop vind ik ook wel iets, je zou zeggen dat ze ook hun best kunnen doen om ze fatsoenlijk gemaakt te krijgen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:07

Ik had het helemaal niet gek gevonden als ze had gezegd dat wat ik nodig heb, dat dat niet kan... dan was t jammer maar helaas. Maar als je zegt dat ze maatwerk leveren en na bijna een half jaar staat er nog niks passends, dan gaat er helaas wat mis in je proces en vooral ook in de communicatie.

Kimvdongenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:19

Ik hoorde dat er voor corona een levertijd was van 6-8 weken maar door corona kon ik wel op het dubbele rekenen...

Kimvdongenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:58

Is er iemand die celeris laarzen heeft met lak bij de hiel en met sporen rijdt? Want wordt dat lak dan niet snel lelijk met die sporen? Of dat dat beschadigd?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:47

Ik neem ook even de tijd om te reageren

Mijn laarzen zijn 3 weken geleden in Nederland aangekomen en eigenlijk wilde ik ze niet laten opsturen omdat ik eerst moest betalen en toen pas kon passen. Maar omdat mijn huidige laarzen langzaam aan het sterven zijn en ik toch wel heel nieuwsgierig was heb ik me laten overhalen. Met als afspraak dat ALLE kosten die gemaakt zouden moeten worden om eventuele problemen op te lossen vergoed zouden worden.

De dag na betaling kreeg ik foto’s te zien. Niet de laars die k besteld heb… Ofja wel de accenten maar een andere neus. Dus ik baalde al.

2 dagen later kwamen de laarzen binnen. Als ik zou zeggen dat ze niet passen is dat heeel netjes verwoord. Dit is echt een totaal andere laars… Alleen bij de kuit passen ze. De voetmaat klopt niet, de omvang van de voet niet, de enkel is veel te groot, eigenlijk alles. De zool staat in een rare boog en is knoel hard.
Ook de jodphers zijn veel te groot en de riem, die is veel te klein. Ik heb riemmaat 80, deze is precies 80cm. Dat schiet dus ook niet op.

Vera zei dat ze eventueel wel naar mij toe wilde komen om het op te lossen (enkel 60km). Nou prima.

Echter, de dag erna kwam ze hiervan terug. Ik had 3 opties

-          Naar haar komen op eigen kosten (dus niet zoals toegezegd kosteloos)
-          Zelf nameten
-          Ze ongezien terugsturen

Ik was en ben zacht gezegd niet blij. Vanwege corona mocht k ze niet daar op gaan halen. Met geen mogelijkheid. Maar nu het haar uitkomt wel. Ik zeg dat is prima ik wil die tijd er wel insteken (1,5 uur rijden) maar dan wil ik wel, zoals afgesproken, de reiskosten vergoed hebben.

Nee dat doen ze niet. (dan moet je dat niet toezeggen is het wel?)

Ik ga de laarzen morgen ongezien terugsturen (door de drukte op me werk steeds te laat bij het DHL punt geweest deze week).  De koop ontbinden was niet mogelijk (ik lees hierboven dat het wel mogelijk is dus).

Ik denk dat dit een heel lang verhaal gaat worden.

Tot zo ver mijn eerste en laatste ervaring met dit merk.

Fotos...
Afbeelding
Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:53

Oh Jezus Leonie....
Dit had ik niet verwacht!

Mijn vorige ervaring was oké. Duurde lang, 1x terug moeten sturen en daar ook weer lang op moeten wachten maar ze passen nu echt perfect. Hopelijk wordt het netjes opgelost...

Vrees nu toch wel voor mijn paar :+
Ik kan me ook niet herinneren dat ik een riemmaat door heb moeten geven haha.......

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:24

Jeetje Leonie, dat is echt klote! Ik kan me voorstellen dat je echt heel geïrriteerd bent hierover en op z’n zachtst gezegd niet blij. :(:) Maar wat wordt de oplossing bij ongezien retour sturen? Dan weten ze toch niet wat je maten dan wel moeten zijn? Ik vraag me sowieso af hoe het zo enorm kan afwijken?! Er is toch uit en te na gemeten? Ze zijn inderdaad echt niet mooi, de foto’s spreken voor zich. :7 Kloppen je jodphurs wel qua samenstelling? Ben wel heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden! Sterkte en succes in elk geval!

Het probleem met de riem had ik ook overigens. Had 85 besteld conform al m’n riemen maar die bleek idd precies 85 te zijn en daarmee tien cm te kort minimaal. Ik heb hem retour mogen sturen en ontvang een nieuwe, dat is gisteren toegezegd.

@zoey waar heb jij besteld?

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:33

Dit zijn mijn jodphurs:

Afbeelding

Afbeelding

En mijn laarzen (aan met spijkerbroek :+) :

Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:31

Bij de aanmeet dag in december. In oostblokker! Bij Esther heet ze geloof ik.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:10

Jeetje Leonie wat ontzettend balen, dat ziet er echt heel raar uit.

Dat van die reiskosten dat snap ik nog wel dat je dat niet terug krijgt. Anders had je ze ook opgehaald. Dat is ook wel te verwaarlozen als je vergelijkt met wat de laarzen kosten.

Mooi Enna!

Ik heb mn geld terug. Bij mij was nog niks geleverd nu dus wellicht dan makkelijker om de koop te ontbinden?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:20

@ Enne. ze is er van overtuigd dat ze het goed heeft opgemeten dus zodoende, ongezien terug.
De jodphers kloppen op 1 details wel maar gaan dus ook terug.

Laarzen zien er iig goed uit!

@Maaike. Dat klopt, maar dat mocht dus niet. Ik heb toen specifiek gevraagd of het kosteloos opgelost zou worden als het niet goed was (benzine kosten benoemd!) en akkoord gehad (zwart op wit)
Ik zal ze ook weer moeten gaan ophalen en het kost me gewoon 1,5 uur en €20 benzine. Het gaat niet zo zeer om die €20 maar wel als ik 3 x terug moet... Zeker omdat ik 12 van de 14 dagen werk het hele jaar door, vind ik het voor mijn tijd ook niet zo tof.

Fijn dat jij iig je geld terug hebt!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:24

Jeetje zeg dat is niet best leonie!

Ik heb inmiddels 2 paar staan. 1e paar is van bijna 5 jaar terug. 2e van eind dit jaar. Beide 0 problemen. Alleen wat stug contact maar kwa laarzen top! Wel beide keren bij mareije aangemeten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:57

Kwam gisteren toevallig het aanmeet briefje tegen. Ik denk dat ze prima zijn aangemeten maar dat ze in de fabriek een klein beetje gefaald hebben, helaas. Hopelijk gaat t bij iedereen hier die laarzen besteld heeft wel gewoon goed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:12

Hoi iedereen, ik kom dit topic even binnen vallen. Ik overweeg me dit jaar Celeris laarzen aan te laten meten. Mijn oog is gevallen op het dressuur model Bia, helemaal in love met de veters. Nu is probleem dat ik ook wel regelmatig spring. Hier nog ruiters die zowel dressuren en springen met de Bia? Zijn de veters hinderlijk of gaat het prima? Alvast bedankt!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:33

Ik denk dat de veters niet het probleem gaan zijn, zou dan eerder rekenschap houden met dat je ze niet te hoog aan laat meten, dat kan vervelender zijn.

De bia's zijn wel wat steviger dan bvb een vd allround modellen. Al verschilt het wel per kleur en leer soort (gewoon, lak of polished) Maar ik vind dat zelf juist wel prettig, en als ze goed passen geen extra last ofzo. Maargoed ik dressuur dan ook alleen maar :Y)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:58

Ik zou ze het liefste in suede aan laten meten, geen idee of dat überhaupt mogelijk is, ik moet Celeris hier in CH nog kontakteren. Nu moet ik erbij zeggen dat ik driekwart van mijn tijd dressuur of buiten rijd maar graag zo nu en dan spring. (Één keer per week, twee keer bij wedstrijden)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:25

@Lara_Silver: Ik heb bij het aanmeten gevraagd welk model met veters het geschiktst was met springen. Dat was het model Rita. Deze staat ook bij de allround laarzen.
Heb met het aanmeten ook bewust aan gegeven tot waar ik ze ongeveer wou hebben bij de achterkant van mijn onderbeen zodat deze voor mij niet in de weg zou gaan zitten. (Krijg heel snel wondjes)
Ik heb ze nog niet dus weet nog niet hoe goed dat gelukt is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:28

leonie87 schreef:
@ Enne. ze is er van overtuigd dat ze het goed heeft opgemeten dus zodoende, ongezien terug.
De jodphers kloppen op 1 details wel maar gaan dus ook terug.

Laarzen zien er iig goed uit!

@Maaike. Dat klopt, maar dat mocht dus niet. Ik heb toen specifiek gevraagd of het kosteloos opgelost zou worden als het niet goed was (benzine kosten benoemd!) en akkoord gehad (zwart op wit)
Ik zal ze ook weer moeten gaan ophalen en het kost me gewoon 1,5 uur en €20 benzine. Het gaat niet zo zeer om die €20 maar wel als ik 3 x terug moet... Zeker omdat ik 12 van de 14 dagen werk het hele jaar door, vind ik het voor mijn tijd ook niet zo tof.

Fijn dat jij iig je geld terug hebt!

Dat is echt balen. Maar die foto's zijn duidelijk, het zijn gewoon echt geen passende laarzen. Het is ook net of ze ook nog niet eens van mooi en goed materiaal gemaakt zijn op de foto's. Of valt dat wel mee?

Ik hoop dat het goed opgelost wordt. Maar dit is echt niet normaal nee.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:43

Pattypaard schreef:
@Lara_Silver: Ik heb bij het aanmeten gevraagd welk model met veters het geschiktst was met springen. Dat was het model Rita. Deze staat ook bij de allround laarzen.
Heb met het aanmeten ook bewust aan gegeven tot waar ik ze ongeveer wou hebben bij de achterkant van mijn onderbeen zodat deze voor mij niet in de weg zou gaan zitten. (Krijg heel snel wondjes)

Oh dat model had ik nog niet gezien! Dat zou inderdaad een goed alternatif zijn. Dan blijf ik even meelezen hoe ze bevallen. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:21

Lara_Silver schreef:
Pattypaard schreef:

Oh dat model had ik nog niet gezien! Dat zou inderdaad een goed alternatif zijn. Dan blijf ik even meelezen hoe ze bevallen. :)

Als je de “haakjes” van de bia mooier vind. Las tijd terug ergens dat die volgends mij ook op de rita kunnen :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:06

HindaFree schreef:
Lara_Silver schreef:

Als je de “haakjes” van de bia mooier vind. Las tijd terug ergens dat die volgends mij ook op de rita kunnen :)

Ja om de haakjes gaat het me idd :o na de post van Pattypaard ben ik gaan kijken en op hun site staat er inderdaad een uitvoering van de Rita met haakjes: https://celeris-reitstiefel.ch/reitstie ... itstiefel/

amber510

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:19

Zo morgen is het alweer 10weken geleden dat ik mijn laarzen heb laten aanmeten!! Ik ben zo benieuwd hoe ze zijn geworden.. ik hoop dat het niet te lang meer duurt...
Celeris had gezegd dat ze eind febr er moeten zijn :)