[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:32

Zo jammer dat het hier zo stil loopt!
zelf ook wel alweer een tijdje niet online op bokt geweest omdat het zo druk is met m'n studies :/

Hier heb ik een nieuwe lesgever en het gaat super!
natuurlijk nog een lange weg maar we gaan weer vooruit en mijn nieuwe lesgever is een hele verbetering!
kei blij dus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris965

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:39

Heey Kaat wat fijn voor je!!

Bij mij is het rijden dit schooljaar ook op een laag pitje..
Ben van vmbo naar havo gegaan en ik vind het erg zwaar.

Maar zaterdag zijn we weer in de ring te vinden :)

Hoe gaat het met jullie?

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:16

Leuke foto's Kaat! Volg je natuurlijk op Facebook nog steeds :D Heb je nog les van K.V.H. ? (Mag via PB antwoorden hoor).

Ja @Iris965 ken het gevoel, dit jaar mijn eerst jaar universiteit en die combi is toch zwaar bij momenten.. zeker nu in de examens (en dan heb ik een richting met superweinig les :+ ) leuk dat je zaterdag weer start!

Met ons gaat het heel goed! Mijn oude paard geniet lekker van z'n pensioen en rijd ik slechts af en toe om hem wat soepel te houden, maar die heeft nu lekker een bijrijder in een vriendinnetje van me die hij nu de kneepjes mag gaan leren }> Hij heeft lol met dingen proberen die bij mij niet pakken en zij vind hem toch fantastisch dus lekker combi :D

Mijn Ebo die ik over een maand 1 jaar heb doet t fantastisch <3 Op een jaar zijn we van +- M2 niveau naar PSG klaar gereden :~ Ze loopt thuis de oefeningen van de Intermediair 1 al maar die zijn nog niet echt helemaal vertoonbaar :') gisteren zelfs onze eerste wissels om de pas gereden 8-) Dus de oefeningen zijn er, nu nog de rust vinden maar komt vast goed wanneer we weer wat meer op verplaatsing gaan trainen. Thuis is ze al véél rustiger en op oefenwedstrijd of clinic is ze wel braaf maar soms iets te enthousiast := Maar dat is nog even werken maar normaal gaan we deze zomer officieel Young Riders / PSG starten. Helemaal zin in na 2,5 jaar uit de ring voor mij

Afbeelding

Hier nog even een foto want weet niet of ik dr hier al getoond had :=

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:47

Ey Isaline daar heb je een schoonheid onder je kont hoor! wat een prachtpaard!
zal je zo een pb'tje sturen!

En ja bij ons ook heel lang op een laag pitje, maar nu terug goed opweg!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:51

Kaat: Ziet er echt goed uit! Je maakt volgens mij genoeg vooruitgang haha.
Iris: En? Hoe ging het met starten?
Isaline: Jij rijdt echt geweldig, maar dat heb ik je over de app al verteld :o . Ziet er TOP uit dame! <3

Helaas, de chiropractor mocht niet baten. Na nog een behandeling van de quantum touch therapeute daarmee goed overleg gehad. Ik heb besloten hem met rust te laten totdat hij beter zal zijn. Ik kan er wel allerlei mensen bij laten maar Winner is geen fan van onbekenden(hij vind alles een beetje spannend en vooral als er attributen bij komen kijken haha) en mede daardoor ben ik wat rustiger aan gaan doen. Ik heb oefeningen van de quantum touch therapeute meegekregen waaronder een bindweefselmassage en probeer deze nu een aantal keer per week te doen. Hierdoor is onze band flink sterker geworden(hij ontspant zich volledig, knapt behoorlijk op qua gedrag) en kan ik weer genieten van hem als paard. Ondanks dat we niet rijden maakt dat mijn gevoel sterker. Ik wil voor hem door het vuur gaan. Het is nu 4 weken zo, dat hij kreupel loopt, en dat zal nog wel even aanhouden maar we gaan ervoor. :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:07

Wauw, gave foto zo @IlBuono!

Ik heb sinds kort een heel leuk paard onder mijn kont!
Afbeelding

We zien wel waar het schip strandt!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:17

@AlwaysH Ohla leuk paard! en bitloos! zalig :D

@OneAndOnlyx jammer! maar wel super dat jullie band zo versterkt is!!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:38

x_Kaat_x schreef:
@AlwaysH Ohla leuk paard! en bitloos! zalig :D

@OneAndOnlyx jammer! maar wel super dat jullie band zo versterkt is!!

Zeker jammer. Vanmiddag ga ik even de osteopaat bellen want ik vind het toch niet echt verbeteren qua zijn kreupelheid en ik moest van mezelf en mijn instructrice een keuze maken.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:09

zo jullie krijgen aardig wat voor de kiezen oneandonly -O- Wat bedoel je met een keuze maken? Een osteopaat verricht wel vaak wonderen, ik hoop ook dit keer voor jullie!

Oh en ik ga a.s. Zaterdag starten! Het doel is weer dat ik rustig blijf en niet strak word in mijn armen. Rij er geen hoge punten mee maar het is toch wel goed als het routine word. (In de training lukt het altijd maar met wedstrijdspanning niet...haha)

Ik heb een foto besteld van 2 weken geleden en heb hem gister binnen gekregen, vind hem wel super tof, dacht misschien leuk om te delen;Afbeelding

Met mijn nieuwe rijlaarzen *\o/*

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:52

Iris965 schreef:
zo jullie krijgen aardig wat voor de kiezen oneandonly -O- Wat bedoel je met een keuze maken? Een osteopaat verricht wel vaak wonderen, ik hoop ook dit keer voor jullie!

Oh en ik ga a.s. Zaterdag starten! Het doel is weer dat ik rustig blijf en niet strak word in mijn armen. Rij er geen hoge punten mee maar het is toch wel goed als het routine word. (In de training lukt het altijd maar met wedstrijdspanning niet...haha)

Ik heb een foto besteld van 2 weken geleden en heb hem gister binnen gekregen, vind hem wel super tof, dacht misschien leuk om te delen;[ [url=m/KYQxMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met mijn nieuwe rijlaarzen *\o/*

Wat een ontzettend gave en mooie foto zeg Iris!

We krijgen zeker wat voor de kiezen, eerste keer een kreupel paard hier en gelijk goed(of slecht, het is maar net wat je ervan maakt haha).
Mijn ouders waren het niet zo eens met de prijzen van alle hulpverleners(chiropractor ging al met moeite, en begrijpelijk want het is niet goedkoop), maar Winner is nu al 6 weken goed kreupel en ik vind het genoeg. Hij verdient dit niet. Dan maar wat centen uitgeven aan hem vanuit mijn spaarrekening.. Het is niet anders. Laten we hopen dat deze osteopaat ook wonderen verricht :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:23

Dankjewel!!

Goed dat je ervoor open staat.
Ik heb mijn pony laatst naar de osteopaat "gedaan"...ze opzich geen klachten maar mijn pony is nogal (hoog) gevoelig. Overal van schrikken, snel blokkeren in het lijf... mensen op mijn stal gingen weer en wij konden wel meerijden... Nou de dag erna kwam er een hele andere pony uit mijn stal! Ze is veel rustiger geworden, op buitenrit en in de bak schrikt ze lang niet meer zoveel, ze is veel beter te rijden, en ze is liever geworden.

De week voor de osteopaat had ik 165 ptn, die week erna (weinig gereden want je mag eigenlijk niet meteen erna rijden) met dezelfde proef 194 ptn..... om het even in cijfers te vertellen.

Het pakte bij mijn pony heel positief uit. Echt een wonder, want van buitenaf doet ie eigenlijk niet zoveel.

Ik hoop bij jullie ook! Hou je ons op de hoogte?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:58

Iris965 schreef:
Dankjewel!!

Goed dat je ervoor open staat.
Ik heb mijn pony laatst naar de osteopaat "gedaan"...ze opzich geen klachten maar mijn pony is nogal (hoog) gevoelig. Overal van schrikken, snel blokkeren in het lijf... mensen op mijn stal gingen weer en wij konden wel meerijden... Nou de dag erna kwam er een hele andere pony uit mijn stal! Ze is veel rustiger geworden, op buitenrit en in de bak schrikt ze lang niet meer zoveel, ze is veel beter te rijden, en ze is liever geworden.

De week voor de osteopaat had ik 165 ptn, die week erna (weinig gereden want je mag eigenlijk niet meteen erna rijden) met dezelfde proef 194 ptn..... om het even in cijfers te vertellen.

Het pakte bij mijn pony heel positief uit. Echt een wonder, want van buitenaf doet ie eigenlijk niet zoveel.

Ik hoop bij jullie ook! Hou je ons op de hoogte?

Wat fijn dat het bij jou zo enorm goed heeft uitgepakt! Ik hou jullie zeker op de hoogte :D

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:57

Hoi allemaal :wave: , ik was een beetje over bokt aan het zwerven en zag dit topic voorbij komen. Het leek me leuk om mij ook even te melden :)
Ik ben Cathy, 15 jaar oud en ik start op dit moment 1 pony en een paard. Met mijn D New Forest pony Tongerenhof Pyriet ben ik nu M1+9 en met Wobke R, de Fries van mijn moeder, ben ik M1+1! 2 juli heb ik weer wedstrijd met Pyriet en hoop ik mijn laatste puntje in het M1 te halen :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:35

Welkom!

Ik had vandaag selectie, en de jury bij C had ik een winstpunt en de jury bij H niet.

Telt die winstpunt wel mee? Weet iemand dat toevallig?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:09

Hoihoi! Lang niet actief geweest hier maar zo te horen gaan de meeste van jullie lekker! Hier gaat het ook goed :) pony's weer opgepakt na 8 weken stage waarvan 4 intern. Nu lekker vakantie dus weer volop tijd voor ze!

@Iris, het gaat om het gemiddelde van de jury's. Als dat gemiddelde 60% of meer is heb je een winstpunt :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:42

Okee bedankt! Ik wist het niet en kon het nergens vinden.

Heerlijk dat je vakantie hebt!
Ik moet nog een paar weken en dan kan ik ook eindelijk weer vaker rijden!

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:51

Ik had vandaag ook wedstrijd, eerste proef liep Pyriet heel lekker maar was ik zelf veel te slordig. Resultaat: 178,5 punten... Maar de tweede proef ging echt super, Pyriet liep echt geweldig en zelf was ik ook veel minder slordig. Uiteindelijk eerste geworden met 200,5 punten :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:02

Zo daar kun je mee thuis komen! Gefeliciteerd!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:09

CathyTBP schreef:
Ik had vandaag ook wedstrijd, eerste proef liep Pyriet heel lekker maar was ik zelf veel te slordig. Resultaat: 178,5 punten... Maar de tweede proef ging echt super, Pyriet liep echt geweldig en zelf was ik ook veel minder slordig. Uiteindelijk eerste geworden met 200,5 punten :D

Wat goed van je tweede proef! :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:43

Welkom Cathy! Lekker van je punten!!

Helaas slecht nieuws van deze kant. Mijn lieve mannetje moet na een echo helaas 8 tot 12 maanden rust.. Winner heeft een niet optimale aanhechting van de tussenpees en een verdikte schenkel aan de binnenkant..
Met 2 maal daags stappen moet hij het helaas de komende 8 maanden doen. Mocht hij dan beter lopen, dan moet er een controle echo komen.

Maar..

vandaag is hij 14 jaar geworden, en we vechten keihard door samen om te bereiken wat we willen! Hij is mijn beste vriendje en ik zou alles willen opgeven om hem te beste te bieden wat ik kan.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:27

Sterkte met je paard! Ik heb net zoiets gehad met mijn Pyriet, een peesblessure aan zijn tussenpees. Maar na veel stappen en nog meer geduld is hij er helemaal bovenop gekomen, alleen springen doen we niet meer... In totaal heeft het denk ik 1,5 jaar geduurd voordat hij weer helemaal de oude was qua herstel en conditie.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:15

sowhee ben lang niet actief geweest vanwege school maar heb eindelijk vakantie! Ik kan met trots mededelen dat Hanne en ik zijn opgenomen in het TTC team Zuid-Holland en dat ik de eerste ben die er met een fries is ingekomen sinds de oprichting ervan, ook hebben wij de overstap gemaakt naar het M1! *\o/* tot nu toe gaat dat allemaal super goed en zijn we wss door naar de regio's! ook zijn wij van stal verhuisd waar ze langer buiten kan staan (vooral in de winter) en waar ze lekker naar buiten kan kijken :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:13

Cathy: 1,5 jaar |( . Het is zo'n ellendig lange tijd.. Maarja we gaan het zodra ik me weer wat beter voel(ben snot verkouden, hoesten en echt tegen keelontsteking/griep aan.. en dat in combinatie met een paard met teveel energie die zomaar met zijn voorbenen in je nek probeert te springen.. neh :p) weer lekker 2 maal daags doen(stappen) en na 8 maanden kijken waar het ons gebracht heeft.
Hannelover: Jij gaat lekker zeg!! Veel succes in het team!!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:29

Bedankt!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:19

Gisteren heerlijk gereden en dat werd beloond met een 1e plaats en 196pt op de laatste M1 selectie wedstrijd! *\o/* daarmee hebben we 3 selectie punten en zijn we dus door naar de regiokampioenschappen *D

Afbeelding