Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:34

Thrive schreef:
snorkel1986 schreef:
Heeft iemand ervaring met die deken sluiting beschermers? Tegen vast hangen in je hooi net? Mijn vraag is eigenlijk simpel werken ze echt?
Anders moet ik voor mijn jonkie nieuwe dekens halen ( disc gaat goed) en ik heb goede dekens :)) liggen

Ja, ik heb ze voor mijn horseware dekens. Werken top! Zit elastiek in beide kanten waardoor hij ook mooi om de sluitingen heen blijft zitten. Is wel een beetje prutsen bij het dichtmaken en loshalen, maar daar word je ook wel vrij snel handig in.

Dankjewel jij zegt dus proberen waard heb jij nog een foto hoe het er dan uit ziet?
Laatst bijgewerkt door snorkel1986 op 15-10-24 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:35

DinaxUllie schreef:
snorkel1986 schreef:
Heeft iemand ervaring met die deken sluiting beschermers? Tegen vast hangen in je hooi net? Mijn vraag is eigenlijk simpel werken ze echt?
Anders moet ik voor mijn jonkie nieuwe dekens halen ( disc gaat goed) en ik heb goede dekens :)) liggen

Geen ervaring met de deken sluiting beschermers, maar heb zelf ook eentje die in zn hooinet vasthangt.. ik heb bij een dekenwasservice geregeld dat er op die dekens discs worden geplaatst of eventueel klittenband sluiting eroverheen. Scheelt gepruts.

Das idd ook nog een optie maar dan moet iddd de deken verbouwd worden

swartbeessie

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:30

Ik rij nu een maandje met westernteugels en hoofdstel van Kramer, en het bevalt goed! Was even zoeken naar iets zonder bling, maar de 'Wapi' is mooi én praktisch.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:50

snorkel1986 schreef:
Thrive schreef:
Ja, ik heb ze voor mijn horseware dekens. Werken top! Zit elastiek in beide kanten waardoor hij ook mooi om de sluitingen heen blijft zitten. Is wel een beetje prutsen bij het dichtmaken en loshalen, maar daar word je ook wel vrij snel handig in.

Dankjewel jij zegt dus proberen waard heb jij nog een foto hoe het er dan uit ziet?

Ga ik vanmiddag even voor je maken :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:05

Mijn jas is er in de gewenste kleur *\o/* *\o/* *\o/*

Nu twijfel ik alleen weer of ik m niet voor "netjes" hou :')

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:44

snorkel1986 schreef:
Thrive schreef:

Bij deze :)
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:57

En deze drukken ze niet op zij bij jou ( elastiek strak genoeg)?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:14

snorkel1986 schreef:
En deze drukken ze niet op zij bij jou ( elastiek strak genoeg)?

Nee ze zitten er echt wel goed stevig omheen. Gebruik ze nu een paar weken en heb nog niet gehad dat er een niet meer op z'n plek zat.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:31

Weet iemand of de kleur golden mango match bij de kleur honing meloen?

Bodywarmer is golden mango
En dekje is honing meloen

Zo op de foto’s wel, maar waarom dan een andere naam?

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:42

Ik denk, omdat het dekje van Felix Buhler is en de bodywarmer van Steeds.
Het lijkt veel op elkaar zo, maar kleuren op scherm kunnen wel bedrieglijk zijn. En ik zie in ieder geval wel een nuance verschil, het dekje is zachter geel. Als ik moest gokken, zou ik het niet doen :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:15

Ik denk dat het wel aardig matched kwa kleur. Verschil in naam kan idd door verschil in merk zijn, of dat het officieel een nét andere tint is. De bodywarmer lijkt iets dieper van kleur, maar dat kan ook door de witte glans op het dekje komen (zeker als je ook naar de beschafuwde stukken kijkt). Echter zitten ze niet meteen naast elkaar als je het draagt, dus denk dat het wel meevalt kwa kleurverschil. Als ik me al ergens druk om zou maken, is het eerder het verschil in textuur. Zijdeglans en teddyfleece zijn wel polar opposites en reflecteren licht heel anders. Denk dat dat mogelijk meer breekt dan echt de kleur zelf.

Sowieso heb ik soms dat ook dezelfde kleurnaam soms net anders is tussen verschillende items (en 1 keer zelfs met hetzelfde item waarvan ik paar maanden later nog 1 kocht). Zo heb ik bijv. wat dingen in green lake en green tea die precies hetzelfde is, maar weer andere green tea die wel verschilt. Allemaal Felix Bühler. Ook met matchende items, heb bijv. een oornetje dat nét anders kwa kleur is dan het bijbehorende dekje. Afhankelijk van hoe het licht valt, valt dat meer of minder op. Ook heb ik verschillende kleurnamen voor in de praktijk dezelfde kleur gezien. Tenzij je naar de winkel gaat of iemand toevallig precies dezelfde items heeft blijft het beetje gokken zo online. En zelfs dan is de vraag hoe gelijk moet het zijn om te matchen. Tenzij de stof echt hetzelfde is en het uit dezelfde batch komt, zal het zelden 100% matchen. Meestal eerder 80-90%, maar dat valt over het algemeen niet op.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 17-10-24 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:15

Weet iemand hoe het zit met terug sturen?

Ik heb het retourformulier ingevuld en verzendlabel geprint.
Moet ik dan om mijn geld terug te krijgen ook nog mailen?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:19

felicity schreef:
Weet iemand hoe het zit met terug sturen?

Ik heb het retourformulier ingevuld en verzendlabel geprint.
Moet ik dan om mijn geld terug te krijgen ook nog mailen?
Heb ik wel gedaan, is nooit op gereageerd door Kramer :+ . Kreeg hier te horen dat de meeste dat niet deden en retour altijd goed ging, dus denk het niet?

Inmiddels geld wel terug overigens, met standaard communicatie pas nadat de retour in het magazijn verwerkt was.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:20

Nee ik heb het de laatste keer gewoon terug gestuurd. Als je het retour formulier invult en meestuurt dan krijg je het geld gewoon terug gestort.

Heb trouwens gemaild over die klanten korting en ze zeiden dat ik het maar gewoon moest bestellen en het bestelnummer doorsturen dan zouden ze de korting terug overmaken. Vreemd. Maar ik probeer toch op mijn handen te zitten tot de mogelijke Halloween korting.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:13

Lies en Campion, bedankt voor jullie uitgebreide antwoord! Ik ga er nog eens over denken of ik de gok aan durf…

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:15

Dankjewel.

Dan wacht ik gewoon af. Vorige week pakket retour gedaan met retourformulier in. Maar twijfelde of ik nog moest mailen.
Niet dus helemaal goed.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:27

Er is Halloween korting hoor *\o/*

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:47

Mijn bestelling komt morgen! Ik heb de winter wonderland spray gekocht en de ceramic Rehab beschermers voor de sprong. Heeft iemand die tweede toevallig? :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:05

Ik heb die voor de knieën! Geen idee of het echt werkt, maar ik doe ze dagelijks met poetsen en voeren even om. Is daarna heerlijk warm. Heb ze ook om mn eigen knieën een keer gedaan en dat voelde heel gek warm aan. Warm van binnen naar niet toen ik eronder voelde op mijn broek. Was vreemd. Maar misschien heb ik het erbij bedacht als placebo. :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:48

mcjv schreef:
Mijn bestelling komt morgen! Ik heb de winter wonderland spray gekocht en de ceramic Rehab beschermers voor de sprong. Heeft iemand die tweede toevallig? :)

Ja ik heb ze, gebruikt voor mijn ruin die steeds viel en daardoor ook wonden aan zijn spronggewricht kreeg. Ik was er blij mee. Wonden genazen sneller. Bleven alleen geen 24/7 zitten, dus deed ze op als ik er was en weer af als ik weg ging. Wel het idee dat hij ook minder stijf was erdoor. Ivm pensioen paard liggen ze nu in de opslag.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:20

Texas02 schreef:
Er is Halloween korting hoor *\o/*

[ Afbeelding ]

Ik heb de kaart al weg gegooid, maar wil toch bestellen :D welke code moet ik invoeren voor deze korting?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:43

Geen, de korting wordt straks automatisch verrekend :) Vanaf volgende week dinsdag :) Ik ga ook bestellen, weet alleen nog niet precies wat. Een singel in ieder geval, waarschijnlijk lamsvel, maar verder.. Misschien rijbroek, misschien longsleeve..

Wat singel betreft, heeft iemand ook de teddy fleece versie? Is dat erg warm of valt dat mee? Qua model kun je van beide wel hetzelfde kopen, en zacht is de teddy fleece ook (ik heb hem in de winkel wel eens gevoeld), het moet alleen niet te warm voor hem zijn. Mocht het niet te warm zijn vind ik dat ook een optie, het scheelt wel €60 tot €70 op een lamsvel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:17

Teddy fleece zou ik nooit bestellen voor een singel. Dat is echt vele malen warmer als lamsvel/bont. Plus dat lamsvel druk ook veel beter verdeeld en als je het goed onderhoudt veel langer meegaat.

Maar beide zal je regelmatig moeten wassen. Dat vind ik met fleece echt heel snel zorgen voor achteruitgang van materiaal.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:26

Ik kreeg de kortingskaart ook in de brievenbus en eigenlijk wil ik graag een winterjas kopen. In principe voor netjes, dus niet per sé voor op stal. Ik heb alleen het probleem dat ik lang ben (en dus ook lange armen heb) en ook nog brede schouders heb. Veel damesjassen hebben te korte mouwen of zitten erg krap bij de schouders. En als ik dan wat maten groter pas dan zitten ze weer veel te wijd om mijn buik.

Eigenlijk loop ik daarom al jaren in herenjassen rond maar die ongemodelleerde dingen ben ik ook wel eens zat. Dus ik vroeg me af of Kramer geen winterjassen heeft voor mensen zoals mij :) .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:45

Mouwen vind ik wel probleem, ja. Ik ben niet breed, juist smal maar die mouwen zijn vaak aan de korte kant. Stom genoeg zijn de vesten langer qua mouwen als de jassen. Maar de jassen vind ik allemaal groot vallen (sowieso vind ik alles groot vallen bij kramer). Ik heb van mijn lange winterjas een xs en die is groot genoeg voor dikke trui eronder. Maar de mouwen zijn net aan rn waren bij maat groter niet perse langer.