Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:43

brittkalijn schreef:
Ik heb de Wakefield (junior) vorige week gekocht met de aanbieding en vind ze heel erg mooi, maar de laars is geleverd met enkele deuken. :Y) Weten jullie of ik de korting opnieuw krijg als ik terug ga met de laarzen?
En ik ga de laarzen 1x per week gebruiken, maar is het slecht als ik ze aandoe op de fiets al? Weet niet hoe ik ze anders mee moet krijgen, heb namelijk ook al een BP die mee moet.. ik doe ze na het rijden wel meteen uit, mn jodphurs kan ik wel meenemen opzich! Maar is het niet zonde?

Ik zou contact opnemen met divoza, als ze beschadigd zijn bij levering zou er toch een mogelijkheid moeten zijn tot ruilen denk ik, zonder dat je extra betaald

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:57

Iemand hier toevallig belangstelling voor een paar Mondoni Bath ( donkerbruin ) laarzen maat 39m ??
Pb me dan maar !

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:13

Ik heb een vraag: ik heb nu de Mondoni Blyth laklaarzen besteld van Mondoni. Heb ze meer besteld als laars erbij, aangezien ik al cognac kleurige Petrie's heb en zwarte Cavallo's heb. Echter, ik wilde altijd al laklaarzen, maar omdat mij verteld is dat lak op lange termijn minder mooi wordt, wilde ik hier niet teveel geld voor neerleggen. Plus, ze zulllen alleen voor de wedstrijden zijn. Nu vroeg ik me af of er iemand is die ze heeft (gehad) en wat de ervaringen ermee waren.

Vroeger waren mijn eerste leren laarzen van Mondoni en had ik heel erg last van het inzakken rondom de enkel (heb hele slanke enkels), waardoor ze me zeer gingen doen. Ik houd wat meer van een "stugge/stijve" laars. De Blyth was snel binnen en vond ze geweldig mooi. Hij lijkt ook stijf te zitten (wat ik fijn vind), helaas waren ze rond de kuit te groot en heb ik ze retour gestuurd. Zit nu te wachten op een kuitmaat kleiner. Ik kan niet wachten tot ze weer binnen zijn.

Wat zijn de ervaringen?

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:24

Ik vind ze ook errug leuk maar vraag me af of ze voor het dagelijkse niet 'too much' zijn? Ik ga ook weer nieuwe kopen, nadat vorige week voor de 4e (!!!!!) keer m'n ritsen kapot zijn gesprongen (vervangen kost 40 euro dus tel maar uit, even duur als aanschafprijs, wordt mij toch te gek). Wil graag stijve laarzen, die Kendals die ik nu heb zijn veel en veel te slap. Vond de blyth altijd al ontzettend leuk maar ben bang dat het niet echt gepast is om maar zo te zeggen haha.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:45

Anoniem schreef:
Ik vind ze ook errug leuk maar vraag me af of ze voor het dagelijkse niet 'too much' zijn? Ik ga ook weer nieuwe kopen, nadat vorige week voor de 4e (!!!!!) keer m'n ritsen kapot zijn gesprongen (vervangen kost 40 euro dus tel maar uit, even duur als aanschafprijs, wordt mij toch te gek). Wil graag stijve laarzen, die Kendals die ik nu heb zijn veel en veel te slap. Vond de blyth altijd al ontzettend leuk maar ben bang dat het niet echt gepast is om maar zo te zeggen haha.

Hahaha, ik ben iemand die erg houd van bling en lak, dus ik vind ze geweldig! <3 Voor wedstrijd, maar denk dat ik ze stiekem ook geregeld dagelijks zal gebruiken hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:28

Ben voor de Blyth gekomen maar heb Petrie Melbournes mee naar huis genomen :P. Vond de Blyth in het echt heel lelijk en de Wakefield hadden een gekke pasvorm. Ben heel blij met m'n nieuwe liefjes, waren maar €157,- omdat er 25% korting op zat.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:52

Ik heb sinds kort de Mondoni Whitehaven! Heel soepel leer, zaten meteen als gegoten. Bij mijn enkel zijn ze supersmal, echt heel fijn want ik heb hele smalle enkels.

Had ook de Newhaven besteld maar die waren bij de enkel veel te wijd.

Afbeelding

Het leer op mn voet zit hier niet helemaal netjes, maar had ze even snel aangetrokken om te passen haha.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:30

Had ik nu mijn petries maar niet gekocht haha
vind die hierboven erg gaaf!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:07

xSannee schreef:
Ik heb sinds kort de Mondoni Whitehaven! Heel soepel leer, zaten meteen als gegoten. Bij mijn enkel zijn ze supersmal, echt heel fijn want ik heb hele smalle enkels.

Had ook de Newhaven besteld maar die waren bij de enkel veel te wijd.

[ [url=m/TaAvp6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het leer op mn voet zit hier niet helemaal netjes, maar had ze even snel aangetrokken om te passen haha.

waauw :) ze zien er echt knap uit!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:44

Mijn Mondoni Kendall laarzen zijn echt dringend aan vervanging toe inmiddels. De veter is al meerdere malen aan beide kanten geknapt en de rits is voor de tweede x stuk. Maar na 3 jaar hebben ze ook wel wat rust verdient, ze zijn ook wel ingezakt nu en de rits zakt een stukje open onder het rijden.

Maar tijd voor nieuwe dus! Heeft iemand de Mondoni Keighley? Binnenkort even naar Divoza laarzen passen... Als er niks van Mondoni tussen zit dan wordt het Petrie denk ik of evt Cavallo

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:18

Had eerst Mondoni en ben overgestapt naar Petrie. Uiteindelijk nog voor minder geld weten te kopen dan de Mondoni's, voor €150,-. Ben er heel tevreden over en ga echt niet meer terug naar Mondoni. Had eerst de Kendal maar die zijn waardeloos.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:49

lycil8 schreef:
Mijn Mondoni Kendall laarzen zijn echt dringend aan vervanging toe inmiddels. De veter is al meerdere malen aan beide kanten geknapt en de rits is voor de tweede x stuk. Maar na 3 jaar hebben ze ook wel wat rust verdient, ze zijn ook wel ingezakt nu en de rits zakt een stukje open onder het rijden.

Maar tijd voor nieuwe dus! Heeft iemand de Mondoni Keighley? Binnenkort even naar Divoza laarzen passen... Als er niks van Mondoni tussen zit dan wordt het Petrie denk ik of evt Cavallo

Is dit nog een idee ?
[RUI] Eq Lusso Valente laars ervaringen? Bij Divoza te koop...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:58

Weet iemand hier of ze de Mondoni Field II ook nog verkopen voor volwassenen? Of alleen kindermaten nog? Op de site staat alleen de jr, lijken me dus de kinderlaarzen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:45

Als er iemand nog belang heeft bij bruine Field's in maat 40M, ik heb ze te koop staan, zgan. Is de eerste versie :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:10

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:53

Hoe gaat het ondertussen met de Mondoni laarzen?

Mijn Plains zijn aan vervanging toe. Zit een gat bovenop de voet naar de enkel :+

Zag dat er een maatvoering is die ik wel zal passen. Komt niet veel voor. De wakefield spreekt me aan, maar deze zijn erg hard? Hoor graag meer ervaringen wanneer ze langer gedragen zijn.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:15

Heb zelf de wakefields. Worden niet super soepel, maar dat vind ik wel fijn. Het is gewoon lekker stevig leer wat zich naar je been en voet gaat vormen :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:18

Lastig hoor die laarzen :+ Heb ook Ariat laarzen gepast, maar dan wel met te lage kuit. Volgens EJ was er nog wel een kuit hoger maar die moest van een ander filiaal komen. Kosten weer 300 euro. Eigenlijk heb ik dat budget nu niet. En moet ook nog een nieuwe cap :+

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:37

De laarzen van EQ lusso schijnen qua soepel leer dicht in de buurt te komen van ariat.

Laarzen kosten 230,- en vaak is er 25% eens in de zoveel tijd :D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 00:44

Vandaag voor het eerst mijn oude Mondoni field laarzen uit 2010 met zwarte petriecream ingesmeerd. Wat een ontdekking, dat had ik eerder moeten doen :+ Ik heb er 7jaar wekelijks 2uur mee gereden en pas sinds kort gaat de rits los. Nu dus enkel nog in gebruik als boscrosslaars. Aan de binnenkant zaten flinke vale plekken die nu weer glimmend zwart zijn, als nieuw +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:04

Mijn mondoni whitehaven zijn fijne laarzen. Heel slank om de enkel en heerlijk soepel leer. Ik hou niet van harde laarzen. De boog steekt wel een beetje af maar dat zie je van de zijkant niet.
1 nadeel: de stroken leer bij de elastiek krullen wat op omdat het leer zo soepel is. Dan heb je ineens een bobbel tussen je been en het paard en dat is wel irritant.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:44

Is er iemand die van de Field II naar de Wakefield is gegaan? Mijn Fields begeven het na 6 jaar helaas en ik twijfel of ik een nieuwe rits ga laten zetten of de Wakefield ga halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:51

Heb de Wakefield zelf niet maar wel gepast en er zit een hele gekke vorm in, ziet er echt niet uit vind ik. Dus ben voor Petrie Melbourne gegaan. Met korting €157. Kendal heb ik ook gehad, wel wat duurder dan de Wakefield maar op zich fijne laarzen, alleen veel te soepel waardoor het na een tijdje gebruiken een slap lapje leer wordt. Lopen en rijden wel lekker maar zakken dus enorm in en geven vrijwel geen steun.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:32

Ik ben ook van de mondoni field overgestapt op de petrie melbourne (met kortingsactie). Het prijsverschil vond ik te klein om nog een keer mondoni te proberen. Als ik de verhalen lees van ontevreden mensen met nieuwere mondoni laarzen heb ik best mazzel gehad met mijn oude fields.