Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik droeg ze eerder ook altijd om dat ik anders blaren kreeg maar daar heb ik nu minder last van LauraMc schreef:Het valt mij steeds vaker op dat mensen die dressuurgericht (ook wel eens anderen) rijden met hun paard vaak handschoentjes dragen. In mijn ogen is dit (naast warmte) omdat de teugels gaan schuren langs je vingers en je er pijnlijke plekken aan overhoud. Maar, als je je paard gewoon met zachte hand rijd, dan hoef je dit probleem toch helemaal niet te hebben?
Ik denk dat als het in je handen schuurt je teveel (constante) druk hebt op de teugels en dat handschoentjes onnodig zijn. Wat jullie?
Uitzonderingen daargelaten.
lovemax schreef:LauraMc schreef:Het valt mij steeds vaker op dat mensen die dressuurgericht (ook wel eens anderen) rijden met hun paard vaak handschoentjes dragen. In mijn ogen is dit (naast warmte) omdat de teugels gaan schuren langs je vingers en je er pijnlijke plekken aan overhoud. Maar, als je je paard gewoon met zachte hand rijd, dan hoef je dit probleem toch helemaal niet te hebben?
Ik denk dat als het in je handen schuurt je teveel (constante) druk hebt op de teugels en dat handschoentjes onnodig zijn. Wat jullie?
Uitzonderingen daargelaten.

Vind het ook makkelijker, je hebt meer grip op de teugels
omdat met longeren mijn paard wegschoot..
. Puur gewoonte denk ik. 
Heb het vooral omdat 1 paard erg heet word tijdens rijden, vooral met springen, en nu kan ik bijna niet meer zonder....