Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

4_LIFE

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:35

@Kinee_: Ik vind die 1,5 uur van jou wel weinig hoor, zal iig proberen je paard langer naar buiten te laten gaan.! Lachen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:41

konyn schreef:
maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...

En als mijn paard binnen staat en er alleen maar naar buiten wordt gehaald als ik ermee iets wil doen.
Lees: Als mijn paard geen leven heeft, geen sociaal contact en dan ook nog eens iets voor iemand anders moet doen en perfect moet luisteren.
Dát is pas zielig.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:14

MIjn pony stond voor ik haar verkocht op dezelfde stal als mijn bijrijdpaard nu, dus voor beiden geldt hetzelfde.

's Zomers staan zij dag enm nacht in de wei, 's winters een halve dag, en lente/herfst hele dag. Momenteel wat minder vanwege rugproblemen van degene die dat regelt, maar toch zeker twee uur per dag. Daarnaast nog het rijden/longeren.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:23

Ze gaan er 's ochtends uit en er 's avonds (rond 19.00u) weer in.
Friesje heeft trouwens een inloopstal, dus die kan 24/7 naar buiten.

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:37

Die van mij gaat in het winterseizoen (ongeveer van december tot april) elke dag naar buiten in de paddock van 10:00 tot 18:00 uur (ongeveer dan he Knipoog ) en in het zomerseizoen staat hij dag en nacht buiten. Hij heeft een uitloop voor zijn stalletje dus hij heeft in de winter ook nog een stukje waarop hij rond kan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:39

die van mij komt zijn stal niet in Knipoog die staat 24/7 buiten, mijn bijrij friesjes gaan om 9 uur naar buiten, en komen om ong 17.00 uur weer binnen

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:58

konyn schreef:
maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...

So what. De wei is er voor de paarden. Even met een sleep erover en de wei is weer in orde. Het gras komt wel weer terug in het voorjaar.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:11

8 uur ongeveer

monique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:26

ik snap inderdaad dat het niet voor iedereen mogelijk is maar ik probeer toch wel te zorgen dat mijn paard er meer dan 2 uur per dag uitkomt en in het weekend soms zelfs 5 uur... maar ik heb dan ook een super knuffelpaard.. hoe meer aandacht hoe beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:28

Margreth schreef:
konyn schreef:

So what. De wei is er voor de paarden. Even met een sleep erover en de wei is weer in orde. Het gras komt wel weer terug in het voorjaar.

idd! waarom heb je anders een wei? op je paard op te zetten lijkt mij, vind het een beetje vreemd om ze er dan niet op te zetten omdat het land stuk gaat, maar goed ieder zn mening Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:32

=========================================================================
idd! waarom heb je anders een wei? op je paard op te zetten lijkt mij, vind het een beetje vreemd om ze er dan niet op te zetten omdat het land stuk gaat, maar goed ieder zn mening Lachen[/quote]
===========================================================================

idd Knipoog als jij dan nu eens alle pensionstallen afgaat in NED en ze dat eens gaat vertellen Haha!

begin dan maar bij mijn stal ,ik wil graag naar buiten
maar de wei is in Dec dichtgegaan om de wei te sparen voor deze zomer!

helaas begrijp ik de pensionhouders wel,want in de zomermnd willen we wel gras hebben!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:34

Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik begrijp het wel
Een wei heeft ook tijd nodig om bij te komen, als de paarden er 12 maanden per jaar op staan word het een omgewoelde modderpoel.
Mijn oom en tante hebben een boerderij en die hebben ook niet het hele jaar weidegang voor de paarden
En bij mijn pensionstalling dus ook niet, en dat begrijp ik best
Ook al had ik wel graag wat meer paddocks willen hebben Bloos Bloos

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:37

mijn paarden gaan rond 23 u hun stal op(dan voer ik ze) en ze gaan rond 10u smorgens er weer uit, ze lopen dus 13u per dag buiten, als het regent blijven ze langer op stal, maar ze gaan wel naar buiten, ik rij niet alle dagen, misschien 2 dagen in de week

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:38

ravellie schreef:
Een wei heeft ook tijd nodig om bij te komen, als de paarden er 12 maanden per jaar op staan word het een omgewoelde modderpoel.
Mijn oom en tante hebben een boerderij en die hebben ook niet het hele jaar weidegang voor de paarden
Ben het helemaal met jou eens..
is ook stom om je paard in de modderpoel te zetten..
en met die paddocks ben ik het 0ook eens bij ons is 1 hele grote bak..en 1 buiten rijbak, en 1 binnenbak groot.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:39

Like-Peres: Wij zijn het wel vaak eens he, haha Knipoog Haha!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:44

Mijn paard gaat in de winter s'ochtend rond 9.00 uur naar buiten in de buitenbak met hooi en rond 17.00 weer naar binnen soms gaan ze iets eerder naar binnen maar dat is afhankelijk van het weer.

In de zomer gaat hij om 8.00 uur het land op en komt s'avonds tegen 20.00 uur weer binnen.

Kortom hij staat lekker veel buiten !

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:42

wel beter Lachen mijn paarden doen me wat als ik ze een dagje binnen laat..

Sandraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:36

mijn paard gaat in de winter om 11 uur naar buiten en 4 uur naar binnen in de zommer dag en nacht.
lekker hoor met haar vriendjes vriemelen en knuffelen
en soms een geke bui en dan een galopje met zijn alle van voor naar achter ze komt altijdt zo relax van het land heerlijk om te zien als ze elke ochtend eerst een slokje koud water neemt en daarna een heerlijk rol bui.
nee voor mij gaat ze elke dag naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:44

de mijne staat gelukkig niet in een modderpoel Lachen hij heeft zo rond de 1 hectare land, dat op een hoger stuk ligt, alleen bij het hek is het drekkerig, verder is het vrij droog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:45

in mijn geval verzorgpaarden:
24 uur Ja Lachen Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:30

Mijn pony gaat in de winter 's ochtends om 10 uur naar buiten en worden o 17 uur weer binnen gehaald. Ze staan dan in een paddock. In de zomer staan ze dag en nacht op het land.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:40

ravellie schreef:

Nou dat valt wel mee. In de zomer hebben we toch gewoon gras op de wei. Op 2 weien komen op het moment geen paarden. Op 2 staan 7/24 een paard ( op elke wei 1) en op de andere twee weilanden staan om de beurt de andere paarden. Die gaan er nu zo'n 4-5 uur op per stuk)
Deze week heeft mijn vriend de weilanden gesleept en dan liggen ze er weer goed bij. Alleen bij de ingang is het een "modderpoel" maar de rest van de wei ligt er goed bij. In het voorjaar zetten we een deel van de weilanden af en worden die om de beurt bemest en even met rust gelaten. En zo wisselen we de weilanden even af zodat die weer even "op adem" kunnen komen en mooi kunnen bijgroeien. In het voorjaar/ zomer staat er ( mits we natuurlijk geen langdurige droogte krijgen) voldoende gras voor de paarden.
En hebben ze toch het hele jaar plezier van de wei.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:49

In de winter staan ze van half 8 's ochtends tot een uur of 7, half 8 's avonds buiten. Grootste deel van deze tijd op de bak/paddock met onbeperkt hooi en (mits het niet te nat is) 1-2 uur op het weiland. Van begin mei t/m (half) oktober staan ze 24/7 per dag buiten op een van de twee zomerweilanden (1 ha en 3 ha).

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:09

Margreth schreef:
ravellie schreef:

Nou dat valt wel mee. In de zomer hebben we toch gewoon gras op de wei. Op 2 weien komen op het moment geen paarden. Op 2 staan 7/24 een paard ( op elke wei 1) en op de andere twee weilanden staan om de beurt de andere paarden. Die gaan er nu zo'n 4-5 uur op per stuk)
Deze week heeft mijn vriend de weilanden gesleept en dan liggen ze er weer goed bij. Alleen bij de ingang is het een "modderpoel" maar de rest van de wei ligt er goed bij. In het voorjaar zetten we een deel van de weilanden af en worden die om de beurt bemest en even met rust gelaten. En zo wisselen we de weilanden even af zodat die weer even "op adem" kunnen komen en mooi kunnen bijgroeien. In het voorjaar/ zomer staat er ( mits we natuurlijk geen langdurige droogte krijgen) voldoende gras voor de paarden.
En hebben ze toch het hele jaar plezier van de wei.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel paarden en wat voor soort paarden. Bij mijn pensionstal staan er zo'n 25 paarden, waarvan 9 friezen en nog wat kwpn-ers. Ook wel een paar kleinere paarden en pony's. Maar die friezen vertrappen met hun zware hoeven met hoefijzers he meeste land. Vooral voorin, zodat je je paard niet meer op een normale manier uit het land kunt halen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat de paarden op mijn pensionstal in de winter niet het land op gaan.
Ik heb zelf in de toekomst plannen om een New Forest Pony fokkerij te beginnen. Deze pn's vrtrappen met hun kleine hoefjes veel minder, dus die zal ik wel in de winter naar buiten doen.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:11

ik vind het ook weinig...
mijn verzorgpony's hebben geen dichte stal
maar een vroegere verzorgpony wel.
hij ging er 's ochtends om een uur of 7 uit
en werd er er 4 uur/1/2 5 weer in gezet Lachen