Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
konyn schreef:maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...
) en in het zomerseizoen staat hij dag en nacht buiten. Hij heeft een uitloop voor zijn stalletje dus hij heeft in de winter ook nog een stukje waarop hij rond kan lopen.
die staat 24/7 buiten, mijn bijrij friesjes gaan om 9 uur naar buiten, en komen om ong 17.00 uur weer binnen konyn schreef:maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...
Margreth schreef:konyn schreef:maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...
So what. De wei is er voor de paarden. Even met een sleep erover en de wei is weer in orde. Het gras komt wel weer terug in het voorjaar.
[/quote]
als jij dan nu eens alle pensionstallen afgaat in NED en ze dat eens gaat vertellen

ravellie schreef:Ben het helemaal met jou eens..Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik begrijp het wel
Een wei heeft ook tijd nodig om bij te komen, als de paarden er 12 maanden per jaar op staan word het een omgewoelde modderpoel.
Mijn oom en tante hebben een boerderij en die hebben ook niet het hele jaar weidegang voor de paarden
En bij mijn pensionstalling dus ook niet, en dat begrijp ik best
Ook al had ik wel graag wat meer paddocks willen hebben![]()
mijn paarden doen me wat als ik ze een dagje binnen laat..
hij heeft zo rond de 1 hectare land, dat op een hoger stuk ligt, alleen bij het hek is het drekkerig, verder is het vrij droog
ravellie schreef:Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik begrijp het wel
Een wei heeft ook tijd nodig om bij te komen, als de paarden er 12 maanden per jaar op staan word het een omgewoelde modderpoel.
Mijn oom en tante hebben een boerderij en die hebben ook niet het hele jaar weidegang voor de paarden
Margreth schreef:ravellie schreef:Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik begrijp het wel
Nou dat valt wel mee. In de zomer hebben we toch gewoon gras op de wei. Op 2 weien komen op het moment geen paarden. Op 2 staan 7/24 een paard ( op elke wei 1) en op de andere twee weilanden staan om de beurt de andere paarden. Die gaan er nu zo'n 4-5 uur op per stuk)
Deze week heeft mijn vriend de weilanden gesleept en dan liggen ze er weer goed bij. Alleen bij de ingang is het een "modderpoel" maar de rest van de wei ligt er goed bij. In het voorjaar zetten we een deel van de weilanden af en worden die om de beurt bemest en even met rust gelaten. En zo wisselen we de weilanden even af zodat die weer even "op adem" kunnen komen en mooi kunnen bijgroeien. In het voorjaar/ zomer staat er ( mits we natuurlijk geen langdurige droogte krijgen) voldoende gras voor de paarden.
En hebben ze toch het hele jaar plezier van de wei.