Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:31

waarom geen sporen in een klasse lager dan het M?

wat zie je liever, schoppen of slaan?
of iemand die met een spoortje netjes inwerkt.

ik vind het persoonlijk prettiger om met een spoortje te rijden dan zonder, mijn paard is prima aan het been/kuit. maar ik tik hem liever een keer aan dan dat ik hem een schop in zijn buik moet geven.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:56

Dressuur zie ik weinig van in het B maar het springen vind ik veel verschil inzitten. De ene keer kan ik er werkelijk niet naar kijken zo dramatisch als er gereden word en dat geruk en gepluk aan die dieren. Maar de andere keer vind ik dat er best fijn word gereden. ik vind ook dat er veel verschil is tussen alleen een springwedstrijd of een wedstrijd waar dressuur en springe samen word gehouden. Dan zie je al snel de b dressuurruiters met weinig ervaring (uitzonderingen uiteraard daargelaten) die ook eens een rondje willen springen, en dat is meestal niet echt een succes.. Er zijn echt wel uitzonderingen, dat moet ook gezegd worden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:38

Ja idd, vind dat er een beetje overdreven wordt. Bij B dressuur bij de paarden zie ik de meeste mensen netjes rijden. Bij het springen keer ik me soms wel even om...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:57

colette_007 schreef:
. Veel mensen alleen maar paarden willen hebben van: gribraldi jazz ferro etc etc... terwijl een goed springpaard ook gewoon een goed dressuur paard kan geven (wij hebben een helemaal springefokt paard dat GP dresuur liep met kirsten beckers)

Tssk wat stom van die mensen om een dressuurafstammeling te kopen terwijl het nóg makkelijker kan; gewoon een kant en klaar GP paard kopen. Wie maalt er dan idd om een springafstamming...

AfbeeldingAfbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:06

Mijn paardje is voor dressuur gefokt maar heeft ook veel aanleg voor springen Haha! (wist ik van te voren niet, paard was nog helemaal groen. Vind het toch wel leuk dat ze zo goed springt)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:21

deze discusie gaat wel vet lang door zeg Tong uitsteken
ik vind nogsteeds dat niet alleen sommige B ruiters beroerd rijden maar in alle klassen heb je ze. Vind het een beetje 'discriminatie' voor de B ruitertjes Tong uitsteken

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:02

Precies Knipoog

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:39

haha, volgensmij beginnen we allemaal in de B Nagelbijten / Gniffelen
maar persoonlijk, en van wat ik zie op wedstrijden, zijn de mensen die juist hoger rijden,
de personen die in het paard zijn mond trekken en zagen,
juist omdat deze mensen meer naar punten streven dan in de B.
maar dit is mijn mening hoor, misschien als je op een andere manege komt , dat het wel zo is bij de B-ruiters, maar vind het wel een beetje banketstaaf, want zo ongeveer staat er;
ergenis B-ruiters, dus iedereen die B rijd word bedoeld, terwijl het niet zo is.

ik heb niet elke opmerking gelezen,dus als er iets niet klopt..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:32

Moderatoropmerking:
aangezien dit al een ouder topic is met de laatste tijd weinig structurele discussie, hier een slotje