Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Het probleem is dat ook zonder luxe de uren betaald moeten worden, en de basislocatie. En die tijd en kosten worden enorm onderschat.
Alleen op uurloon komen wij al op 20 uur per maand per eigenaar/paard (alleen de basisverzorging, binben/buiten zetten, uitmesten stallen/paddock/track/wei, voeren, vegen terrein binnen en buiten)
Dat x minimum uurloon van €13,68 zeg €14,- is al €280,- zonder werkgeverslasten! In ons geval zou de meerprijs voor volpension dus minimaal €280,- per maand hoger moeten zijn dan de doe het samenprijs.
Onze stalprijs ligt nu op €200,- exclusief strooisel en krachtvoer.
En de vaste lasten van hypotheek, stroom, energie en verzekeringen dragen wij privé.
Met strooisel en zonder krachtvoer zitten ze nu op ongeveer €250,-
Voor volpension zou je dan uitkomen op €530,- per maand met alleen een buitenbak en dan zijn de algemene werkuren voir onderhoud licatie en periodieke klusuren nog niet betaald. De vaste lasten ook niet!
Hier gaat niemand dit stalgeld betalen. Stalhouders hier in het noorden werken dus vaak voor alleen een bijdrage in de kosten. Hun uren rekenen ze niet mee bij volpension. Dat zou de pensionprijs onbetaalbaar maken voir velen.
SansaS schreef:Volgensmij heeft onali zelf shetlanders. Dat is ook niet volledig verglijkbaar met mensen die ook graag met hun paarden willen kunnen rijden.
MyWishMax schreef:Het wisselt ook gewoon per stal. Dat kan een klant dan niet weten, maar een andere pensionstalhouder ook niet. Laat staan iemand die aan de andere kant van het land woont, want er kunnen zulke enorme verschillen in zitten.
Ook qua uren die er kwijt zijn.
Er zijn zat mensen die zich wel beseffen wat het kan kosten en hoeveel werk het kan zijn en er daarom bewust niet voor kiezen. Helemaal geen kleine stal.
DuoPenotti schreef:Een speciaal blessure paddock is uiteraard een extra plus.
Maar jij begreep ook wel dat ik het over gezonde paarden heb en net over blessure paarden.
Dat die een andere aanpak nodig hebben is uiteraard logisch.
MyWishMax schreef:DuoPenotti schreef:Een speciaal blessure paddock is uiteraard een extra plus.
Maar jij begreep ook wel dat ik het over gezonde paarden heb en net over blessure paarden.
Dat die een andere aanpak nodig hebben is uiteraard logisch.
Ja, was eigenlijk een aanvulling, geen maar haha. Ben het helemaal met je eens, al is het voor mij een plus als er wel kleintjes zijn voor zulke gevallen en die ook gewoon tussen de rest zijn en niet afgelegen. Want dat zie ik helaas wel anders, dat er dan of iets gemaakt wordt of 1 of 2 zijn maar nergens andere paarden in de buurt dan. Ik ken toch heel veel paarden die in zo'n situatie niet rustig blijven, ze hebben al teveel energie door de boxrust en dan ook nog alleen achterblijven zonder ook maar enig contact
Popstra schreef:Dan is het toch niet gek veel stallen er mee stoppen!?
Voor de kat zn k*t werken en vaak ontevreden klanten bedienen. Het moet je roeping maar zijn!
mavantos schreef:Triest dat er maar één keer per dag toezicht is. Je gaf zelf aan dat het heel achtergelegen is bij het bos. Als er eens eentje ergens vast hangt moeten ze uren wachten tot er weer eens iemand langskomt... Daar vind ik persoonlijk dan weer wat van![]()
Geef mij maar een goede pensionstal waarbij er altijd toezicht is. Ik ken mijn paard ook door en door. Juist omdat ik alleen de stal hoef uit te mesten en voor de rest al mijn tijd kan spenderen aan mijn paard.
Phonix schreef:Dus omdat jij wel genoeg geld heb om ze thuis te hebben, mogen de rest van ons niet van paarden genieten?
Ik zie zo vaak paarden die dan zogenaamd “24 uur per dag” helemaal natuurlijk staan. Fantastisch volgens de eigenaar. Tot dat je ziet dat ze 24 uur per dag in de blubber staat….
Onali schreef:Pantykous schreef:De pot verwijt de ketel enzo
Mwoah, paard op pension van >€600 nauwelijks komen. Personeel doet het wel (eigen woorden)
Waar heb je dan een paard voor?
Manege lessen zijn dan een heel stuk goedkoper hoor.
Onali schreef:Pantykous schreef:De pot verwijt de ketel enzo
Mwoah, paard op pension van >€600 nauwelijks komen. Personeel doet het wel (eigen woorden)
Waar heb je dan een paard voor?
Manege lessen zijn dan een heel stuk goedkoper hoor.