Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Ach dubbel zo sneu Noukie.
Hoe zit dat eigenlijk kwa verzekering? Ik dacht dat je altijd individueel als eigenaar je paard tegen brand moet (kan) verzekeren?
Bij EFO paardenverzekeringen is dat bijv een extra module die je aan kunt zetten als je de basis verzekering voor je paard hebt afgesloten. Gaat maar om een paar euro.
noukie12 schreef:Hannanas schreef:Ach dubbel zo sneu Noukie.
Hoe zit dat eigenlijk kwa verzekering? Ik dacht dat je altijd individueel als eigenaar je paard tegen brand moet (kan) verzekeren?
Bij EFO paardenverzekeringen is dat bijv een extra module die je aan kunt zetten als je de basis verzekering voor je paard hebt afgesloten. Gaat maar om een paar euro.
Hadden we dat maar geweten en gedaan. Er blijkt helemaal niets verzekerd van de stalhuurders.
Jildau schreef:Ik vind het überhaupt vreemd dat we het hebben over verwijten en verzekeringen.. Gaan we de eigenaar van de stal nu “de schuld” geven?
Als mijn paard zo recent omgekomen was bij een stalbrand was dat echt het laatste waar ik mee bezig zou zijn. Dan ging het me trouwens ook niet om het geld wat mijn paard waard was wat ik kwijt zou zijn, maar om het paard zelf..
Nouvel schreef:Jildau schreef:Ik vind het überhaupt vreemd dat we het hebben over verwijten en verzekeringen.. Gaan we de eigenaar van de stal nu “de schuld” geven?
Als mijn paard zo recent omgekomen was bij een stalbrand was dat echt het laatste waar ik mee bezig zou zijn. Dan ging het me trouwens ook niet om het geld wat mijn paard waard was wat ik kwijt zou zijn, maar om het paard zelf..
Ik denk inderdaad niet dat je hier iemand de schuld van kan geven, dit is gewoon een vreselijk naar iets dat overal kan gebeuren…
Tenzij hë aangestoken zou zijn maar daar mag je toch niet vanuit gaan…
Ik denk dat de eerste tijd vooral het enorme verdriet heerst en de leegte die er ineens is…
AppleSter schreef:Zou je niet iets kunnen met de WA van stal? Of je eigen WA? Onze pony is door nalatigheid (uiteraard niet expres) van de pensionstal op de weg gekomen en verongelukt. Wij konden onze kosten verhalen op de WA van de eigenaresse van de stal.
Uiteraard hangt het van de situatie, oorzaak, verwijtbaarheid af, dat is vast nog niet allemaal duidelijk nu, maar ik zou als ik jou was mijn eigen WA verzekering bellen. Je weet maar nooit…
AppleSter schreef:AppleSter schreef:Zou je niet iets kunnen met de WA van stal? Of je eigen WA? Onze pony is door nalatigheid (uiteraard niet expres) van de pensionstal op de weg gekomen en verongelukt. Wij konden onze kosten verhalen op de WA van de eigenaresse van de stal.
Uiteraard hangt het van de situatie, oorzaak, verwijtbaarheid af, dat is vast nog niet allemaal duidelijk nu, maar ik zou als ik jou was mijn eigen WA verzekering bellen. Je weet maar nooit…
Wij hebben de stalhouder (in goed overleg) op aanraden van onze eigen WA verzekering schriftelijk aansprakelijk gesteld.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt…. Maar dat hangt vast af van de oorzaak en/of verwijtbaarheid.
Petpa schreef:Nouvel schreef:Nee maar ongelukken kunnen overal gebeuren, en dingen als brand gaan vreselijk snel, dat heb je meestal niet in de hand helaas…
Was het een ongeluk?
AppleSter schreef:Nee, ik bedoel echt WA. Ik heb het helaas zelf ondervonden, wij zijn “schadeloos gesteld” door de WA verzekering van de stalhouder. En onze WA heeft ons enorm geholpen met de stappen die we moesten zetten.
Zoals ik zei; het hangt natuurlijk af van oorzaak en eventuele aansprakelijkheid, maar bij ons was “schuld” eerlijk gecommuniceerd door de stalhouder en dus konden we het op de WA van de stalhouder verhalen.
Wij kregen alle kosten vergoed, van crematie tot vergoeding voor de pony, al krijg je die er natuurlijk nooit mee terug…
Uiteraard wil je daar helemaal niet mee bezig zijn als je pony net overleden is, maar in ons geval waren er meerdere partijen met schade en moesten we er daardoor al direct mee bezig. Het gaf ons ook de rust om te rouwen daarna, toen alles geregeld werd.
Bij ons ging het om een ongeluk, totaal niet bewust veroorzaakt maar wel een menselijke fout, waardoor de Wettelijke Aansprakelijkheid van toepassing was.
Pb me gerust als je iets wil weten TS. In elk geval heel veel sterkte!!