Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:18

Cococo schreef:
Nog een topic wat interesant kan zijn.

amosfantasia @ [AP] Waar paard kopen voor ruiter met lichamelijke beperking?

Baboo, jij wilt gelijk, ik zie er gewoon zoveel verschillende kanten aan.
Personages die gemixt lijken.
Dus misschien ben jij gewoon iemand die leest wat politiek correct is om te lezen.
Echt niet ieder ouder dametje van 71 is een zielige dame.

Wat niet mijn statement is, dat ze het niet kan zijn.
Maar dit verhaal heeft teveel losse eindjes.

Wat vind jij "interessant" aan dit topic als ik vragen mag? Denk je dat de TS haar paard verzint of zo?
Of zou het misschien mogelijk zijn dat ze naast haar merrie nog op zoek is naar een ander paard om haar andere oudje te vervangen. Of mag iemand van 71 geen paard meer kopen van jou?

De TS in weer een ander topic.

Ja hoor ik heb een Lusitano-merrie .Zij is een schimmel van 157 hoog .Ik ben zo enthousiast over dit ras .Super braaf/cool,leergierig,heeft looplust, *D .Er zijn GEEN minpuntjes te vinden .

Aangezien haar maatje(geen lusitano,maar wel geweldig paard van 156.4)een oudje van 25 jaar is en met artrose zal het niet lang meer duren dat hij er nog is .Zeer triest want ik heb hem al erg lang ,maar de Lusitano zal hem ook erg gaan missen .

Vandaar mijn speurtocht naar een super brave lusitano (geen hengst) en niet groen .

Ben al naar enkele gaan kijken maar..een paard met ondeugden zoek ik niet .Oa het kribbebijten ,bokken oid .

Doel...dressuur en buitenrijden .

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:21

Babootje je hebt gelijk :D

Zo en dan gaan we nu weer verder met deze boktsoap.
Eens even verder neusen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:25

Wat ik in grote lijnen lees in de andere topics waarin TS actief is (geweest) of heeft gehad kan ik geen tegenstrijdige verhalen vinden.
Het is van TS misschien niet handig geweest om niet direct "open kaart" te spelen toen ze ons vroeg wat wij vinden van het gedrag van haar stalgenoten. Daar zal ze best reden voor hebben, anders doe je dat niet zo.
En uit de reacties van enkele van haar stalgenoten hier kan ik me best voorstellen dat ze mogelijk bang is voor repressailles.
Maar dat alles maakt haar nog geen leugenaar, ook al doe je blijkbaar je uiterste best om iets van haar te vinden om dat aan te tonen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:29

Ailill schreef:
Die stalhouder heeft gewoon geen ballen, simple as that.

Er zijn, geloof ik, regels daar op stal en dat lijkt me niet meer dan normaal. TS houdt zich aan deze regels. Daarnaast zijn er, in dit geval 4, dames die op eigen houtje regels toe gaan voegen. Zij zijn van mening dat dit in het belang is van hun paarden. Dat is hun goed recht.

Zij kunnen echter nooit van een ander gaan verlangen deze regels ook na te leven, dat recht hebben ze niet en gaan ze ook nooit krijgen. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier ander over denken, maar goed: that's life.

Ik zou als stalhouder die andere 4, zonder pardon en per direct, op straat zetten. Buiten het feit dat ik zulke mensen absoluut niet op mijn terrein zou willen hebben, zou het in mijn ogen ook een sterk statement zijn naar menig ander.

Helemaal mee eens, ze hebben mazzel dat ik de stalbaas niet ben. Als stalbaas bepaal je de regels en een ieder die meent daar wat aan toe te moeten voegen zou bij mij per direct moeten vertrekken.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:41

kamsel schreef:
Ailill schreef:
Die stalhouder heeft gewoon geen ballen, simple as that.

Er zijn, geloof ik, regels daar op stal en dat lijkt me niet meer dan normaal. TS houdt zich aan deze regels. Daarnaast zijn er, in dit geval 4, dames die op eigen houtje regels toe gaan voegen. Zij zijn van mening dat dit in het belang is van hun paarden. Dat is hun goed recht.

Zij kunnen echter nooit van een ander gaan verlangen deze regels ook na te leven, dat recht hebben ze niet en gaan ze ook nooit krijgen. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier ander over denken, maar goed: that's life.

Ik zou als stalhouder die andere 4, zonder pardon en per direct, op straat zetten. Buiten het feit dat ik zulke mensen absoluut niet op mijn terrein zou willen hebben, zou het in mijn ogen ook een sterk statement zijn naar menig ander.

Helemaal mee eens, ze hebben mazzel dat ik de stalbaas niet ben. Als stalbaas bepaal je de regels en een ieder die meent daar wat aan toe te moeten voegen zou bij mij per direct moeten vertrekken.

Ik sluit mij hier ook bij aan.
Overigens zou ik het als stalhouder niet erg vinden als pensionklanten ervoor kiezen om wel mest te ruimen. Maar ze zouden kunnen vertrekken als ze menen die regel voor iedereen op te kunnen leggen. Dan zoeken ze maar een stal waar het in het beleid is opgenomen.
Het feit dat de vrouw al 14 jaar klant is op deze stal geeft toch ook wel aan dat zij het naar haar zin heeft (los van het geneuzel van haar stalgenoten).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:49

Cococo schreef:

Eens even verder neusen.
Meen je dit nu echt serieus?

ruitje

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:00

Ik vraag mij af wat mensen nou precies van de pensionstalhouder verwachten? Als ik het goed lees heeft hij met beiden partijen gesproken en duidelijk gemaakt wat de verwachtingen zijn.

Verder zou ik er dan ook buiten blijven, je ziet hier al hoe moeilijk het is de waarheid te achterhalen. Je bent als pensionstalhouder geen mediator. Mensen zoeken hun onderlinge ruzies maar lekker zelf uit....

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:18

bruintje123 schreef:
En die vrouw hork noemen is wel respectvol wil je zeggen? Op basis van een stukje tekst?

Dus ja ik ben er weg van.

Ik noem jouw naam als reactie op deze post.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:35

Vind ik ook wel ruitje, zolang de stalhouder heeft duidelijk gemaakt hoe het moet met de regels moeten ze het voor de rest zelf maar uitzoeken.
Mits het uit de hand gaat lopen, is toch zijn terrein en zijn klanten.
Mijn stalhouder was ook duidelijk toen ik vroeg of ik iets over geroddel van een ander mocht zeggen.
Ja dat mag en daar ga ik niet tussen zitten :')
Prima

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:02

Cococo schreef:

Eens even verder neusen.
Je bedoelt denkt ik neuzen, triest hoor.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 15-04-17 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:09

Nou dan is het nu wel duidelijk hoe het zit, lijkt me

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:13

Het word hier steeds verwarrender :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:21

Ik vermaak me heerlijk met dit topic :+ .

Maar even zonder dollen, las dat er op stal zo'n 45 paarden staan in totaal (ander topic van TS van twee jaar geleden). Is het een idee dat jouw paard naar een andere wei verhuisd waar paarden staan van leuke mede-pensionklanten? Ik neem aan dat er diverse weides zijn gemaakt?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:28

laetitia schreef:
Ik vermaak me heerlijk met dit topic :+ .

Maar even zonder dollen, las dat er op stal zo'n 45 paarden staan in totaal (ander topic van TS van twee jaar geleden). Is het een idee dat jouw paard naar een andere wei verhuisd waar paarden staan van leuke mede-pensionklanten? Ik neem aan dat er diverse weides zijn gemaakt?

Mogelijk hebben alle weitjes deze "verzonnen" regel zich eigen gemaakt, dan heeft het weinig zin.
Ik had deze optie ook al een aantal keer aangeven.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:31

Ailill schreef:
Cococo schreef:

Eens even verder neusen.

Kind of, ja.
Ja, ik heb enorm veel lol in dit onderwerp gekregen, dus het eens even helemaal van voor naar achter doorgelezen.

Maar nergens wordt doorgegaan op het feit dat de staleigenaar het wel fijn vind, en ook hulpmiddel heeft gekocht om het mesten te verlichten ( wist niet eens dat er zulke kruiwagen bestonden )
Het andere hulpmiddel, de automatische mestopruimer, doet iig zijn werk niet zo goed, als het er al is, anders was het niet nodig geweest dat mesten en had TS een uurtje lekker tussen de paarden kunnen gaan zitten en zeggen dat ze vreselijk hard haar best had gedaan :+

Kortom:
*Waarheidsgetrouw, vind ik de 2 stalgenoten betrouwbaarder ( voor wat het waard is op een forum )
*De stalhouder vind het wel best, die snapt dat je een 71 jarige freule niet de wei kunt laten mesten, maar als hij slim is, heeft hij wel gezegd, neem soms iets lekkers voor die meiden mee.
*Als ik de vorige topics er bij haal, lijkt het erop dat mevrouw gewoon slecht is in communicatie, en sociale smeer ontbreekt er ook.

Om te zeggen het is 12/14 jaar zo geweest, dus het moet altijd zo blijven, is ook raar.
Dingen veranderen, er zal wel meer zijn verandert in de afgelopen 14 jaar.
Anders heeft de staleigenaar straks nog 1 klant, tot haar dood :+

Maar laten we vooral niet te serieus worden op onze eigen boktstalsoap, het leven is een drama.
Laatst bijgewerkt door Cococo op 15-04-17 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:34

Ja dat zou ook kunnen, maar dan heeft TS dus de pech dat ze met een paar azijnpissers een weide moet delen.
Misschien is een ander groepje wél leuk en zijn diegene wél bereidt om haar te helpen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:40

Jongens werkelijk... mevrouw gaan verdenken van leugens... sorry hoor maar nu gaat t me te ver.

Ik ken mevrouw. Ze is toen mijn paardje te koop stond wezen kijken. Inderdaad een dame op leeftijd die moeilijk kan lopen door haar enkel. Verder heeft ze erg veel kennis en mij zelfs nog gratis lesgegeven waar ik toen veel aan heb gehad. Daarnaast heeft ze hoog in de wedstrijdsport gejureerd en nu geniet ze lekker met haar paarden die bij haar oud mogen worden.

Ze heeft mijn paard overigens niet gekocht omdat ik hem zelf hield maar ze stuurt mij af en toe bog bericht hoe het met hem gaat. Ik heb haar 3 keer gezien en wel een beetje een beeld van haar.

Wellicht zullen dingen anders bedoeld zijn of iets uit zijn verband getrokken met wat de stalgenoten maar dan nog kan het voor haar heel vervelend aan voelen.

Dat ze in het begin over een andere vrouw sprak snap ik ook, ze wilt juist een mening horen zonder dat mensen het meteen over haar hebben.

Qua communicatie is ze misschien niet heel handig, vergeet overigens de generatiekloof met de media niet, wil niet voor alle oudere spreken maar hoe wij zo praten en alles doen is dat niet voor iedereen zelfsprekend. Wij kunnen door een smiley te plaatsen een tekst anders pver laten komen dat is voor haar misschien niet duidelijk.

Alles bij elkaar was de discussie interessant maar inmiddels echt nutteloos.

Ik hoop dat ze eruit komt met de stalbaas en dat ze een weg vind met de andere dames om het leuk te houden op de stal waarover ze tegen mij altijd vol lof sprak.

Een leugenaar is ze echt niet, ik heb haar op Fb gehad en foto's gezien etc. Wil dat in ieder geval even recht zetten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:44

Qua communicatie en sociaal zijn niet handig.
Tsja misschien ben ik dat ook wel niet.
Gelukkig kom ik voor mijn paard op stal en niet voor de gezelligheid.
Al wat extra is is meegenomen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:46

Cococo schreef:
Ailill schreef:

Kind of, ja.
Ja, ik heb enorm veel lol in dit onderwerp gekregen, dus het eens even helemaal van voor naar achter doorgelezen.

Maar nergens wordt doorgegaan op het feit dat de staleigenaar het wel fijn vind, en ook hulpmiddel heeft gekocht om het mesten te verlichten ( wist niet eens dat er zulke kruiwagen bestonden )
Het andere hulpmiddel, de automatische mestopruimer, doet iig zijn werk niet zo goed, als het er al is, anders was het niet nodig geweest dat mesten en had TS een uurtje lekker tussen de paarden kunnen gaan zitten en zeggen dat ze vreselijk hard haar best had gedaan :+

Kortom:
*Waarheidsgetrouw, vind ik de 2 stalgenoten betrouwbaarder ( voor wat het waard is op een forum )
*De stalhouder vind het wel best, die snapt dat je een 71 jarige freule niet de wei kunt laten mesten, maar als hij slim is, heeft hij wel gezegd, neem soms iets lekkers voor die meiden mee.
*Als ik de vorige topics er bij haal, lijkt het erop dat mevrouw gewoon slecht is in communicatie, en sociale smeer ontbreekt er ook.

Om te zeggen het is 12/14 jaar zo geweest, dus het moet altijd zo blijven, is ook raar.
Dingen veranderen, er zal wel meer zijn verandert in de afgelopen 14 jaar.
Anders heeft de staleigenaar straks nog 1 klant, tot haar dood :+

Maar laten we vooral niet te serieus worden op onze eigen boktstalsoap, het leven is een drama.
Het is maar waar je lol aan kunt beleven, ik zou me doodschamen als zo'n onderwerp als dit mij zou vermaken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:48

Het vermaakt je toch? Anders zou je het niet lezen en er niet op reageren :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:49

Shadow0 schreef:
Ten tweede: HET HOEFT NIET GEDAAN TE WORDEN.

Als de stalgenoten het belangrijk vinden dat het gedaan wordt, moeten ze het doen, en anders doen ze het niet. Maar het MOET NIET.

Dat wordt in het hele topic wel zo gesteld ja, maar ook daar kan je dan weer heel wat aannames gaan doen. Zo werd er in het begin van dit topic ook ergens vermeld dat de staleigenaar een elektrische kruiwagen aangeschaft heeft voor dit doel. Waarom zou die dat doen als het toch zo vrijblijvend is? Of is de staleigenaar stiekem wel blij met het initiatief van de stalgenoten en is het in de loop der jaren misschien toch wel een ongeschreven regel geworden dat de wei met beurtrol uitgemest wordt? Puur speculatie natuurlijk, niemand weet hoe het er de laatste jaren op die stal aan toegegaan is.

Wat ik wil zeggen is dat het leven op een pensionstal dynamisch is. Niet alles op een pensionstal is altijd een regel die zwart op wit in het contract staat dat je ondertekent bij aankomst en dat nooit meer verandert voor de rest van de tijd dat je op die stal staat.

Niet dat de staleigenaar nu maar een 71-jarige vrouw die slecht ter been is met een zweep de wei in moet jagen, maar hij kan die duidelijkheid over wat hij nu precies verwacht met betrekking tot het uitmesten van de wei wel geven.

En het belangrijkste van alles: respect komt echt wel langs twee kanten. En dat mis ik in dit topic helemaal bij beide partijen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:52

pmarena schreef:
Het vermaakt je toch? Anders zou je het niet lezen en er niet op reageren :P
Joh, ga ff lekker bij een ander woorden in z'n mond leggen.

Ik verbaas me er oprecht over dat er dus mensen zo in het leven staan. Wat voor lol beleven mensen er hier aan om de ellende van een ander te lezen? Echt, walgelijk.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:53

@lukybrady
Nee, alleen is er kennelijk tussen neus en lippen wel wat verandert, in 14 jaar.
( overigens weer terug te voeren naar staleigenaar )
Tja, maar haar poep wordt wel opgeruimd en ze zet haar stalgenoten hier te kakken....leuke woordspeling. En de stalbaas vind het wel fijn.

Maar als je stalgenoten leest, maakt zij de berg hoger dan die is.

En oudere mensen zullen echt op een fatsoenlijke manier om hulp moeten vragen/ of waardering uitspreken, deze generatie is echt anders dan de vorigen.
En dan mag je verder je mond houden en doen voor wat ze werkelijk belangrijk vinden.

@snorkel8
Dat is het eerste bericht waardoor ik denk, communicatiestoornis.
Ik begon echt te denken dat het een dramaqueen was.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:57

Zeker geen dramaqueen cococo! Gewoon een dame uit een andere tijd en periode dan wij. Iemand zei geloof ik al eerder, alsof je 2 talen tegen elkaar spreekt. Wil het geen stoornis noemen want dat is het imo niet (ken er genoeg met stoornis ;) )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:57

Cococo schreef:
Nee, alleen is er kennelijk tussen neus en lippen wel wat verandert, in 14 jaar.
( overigens weer terug te voeren naar staleigenaar )
Tja, maar haar poep wordt wel opgeruimd en ze zet haar stalgenoten hier te kakken....leuke woordspeling. En de stalbaas vind het wel fijn.

Maar als je stalgenoten leest, maakt zij de berg hoger dan die is.

En oudere mensen zullen echt op een fatsoenlijke manier om hulp moeten vragen/ of waardering uitspreken, deze generatie is echt anders dan de vorigen.
En dan mag je verder je mond houden en doen voor wat ze werkelijk belangrijk vinden.

@snorkel8
Dat is het eerste bericht waardoor ik denk, communicatiestoornis.
Ik begon echt te denken dat het een dramaqueen was.
En dit is dus een ENORM groot probleem, zegt iemand die nog 30 moet worden.

Iedereen, jong en oud, moet op een fatsoenlijke manier om hulp vragen en/of waardering uiten. Echter vraagt TS nergens om, anderen plaatsen haar in deze positie, tegen haar wil in. Ik zou er dan ook persoonlijk schijt aan hebben, excuse my language.