Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:09

Nicky1963 schreef:
anneliesdj schreef:
Eigen emotie of egoisme?
Laat dan liever al die paarden die van alles mankeren inslapen, is ook beter voor de hele populatie.

In welke zin zou het laten inslapen van mijn ruin die van alles mankeert beter zijn voor de populatie?

Iets genuanceerder zou wel fijn zijn.
Je bedoelt waarschijnlijk in geval van een merrie, zodat niemand op het briljante idee kan komen om met een (van alles) mankerende merrie nog een veulen te fokken. Wat heel veel gebeurt: ongeschikt voor sport door bijvoorbeeld moeilijk karakter? Vol artrose? HKO? KS? Hoefbevangen? Gewoon n veulen fokken....

Precies daarom dus.
En een ruin kan dan wel geen veulens krijgen, maar kan staat wel tegenover een jong en gezond paard wat maar niet verkocht raakt.

xSogno

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:21

Als de TS de link van mp had willen delen had ze dat zelf wel gedaan, Bonique. Ze heeft zelf aangegeven dit niet te willen. Waarom dan toch de behoefte om die link hier te dumpen?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:23

anneliesdj schreef:
Precies daarom dus.
En een ruin kan dan wel geen veulens krijgen, maar kan staat wel tegenover een jong en gezond paard wat maar niet verkocht raakt.

Als iemand zijn 'onbruikbare' paard weggeeft wil dat toch niet automatisch zeggen dat zij daarvoor in de plaats ook weer een jong paard aanschaffen?
Maar ik snap jouw punt wel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:05

Wij zijn inmiddels voorzien van een leuke Bretonse merrie van bijna een jaar dus het vrije plekje is gevuld.
Verder heb ik nog bericht gehad van ts dat ze met een paar mensen in gesprek is dus ik hoop voor d'r dat ze iemand vind die de merrie een leuk plekje kan geven.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:49

ElCamino schreef:
knuffeldier : laat ik in dat topic nou toevallig dít topic aanhalen.... dáár krijgen ze de tip om het dier in te laten slapen, hier wordt je afgeschoten als je dat oppert.... hahaha, soooooo bokt!!

Vind je het gek?
Een ronduit ongezonde 19-jarige of een gezonde 16-jarige met een beetje een gebruiksaanwijzing vind ik in ieder geval een groot verschil.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:08

En heb je een goede plek gevonden voor je paard.....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:11

kally schreef:
En heb je een goede plek gevonden voor je paard.....

Vraag ik me ook af...

Sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:58

Verleasen? Naar een gehandicaptenmanege brengen? Laatst zag ik ook iets voor paarden dat ze 1 x per 2 dagen worden bereden door kinderen die gehandicapt zijn. Misschien iets?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:07

Sterre34 schreef:
Verleasen? Naar een gehandicaptenmanege brengen? Laatst zag ik ook iets voor paarden dat ze 1 x per 2 dagen worden bereden door kinderen die gehandicapt zijn. Misschien iets?

Misschien zou het slim zijn om de berichten van TS te doorspitten voor antwoord te geven :j

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:51

Je mag mij altijd bellen om het paard te verkopen ,misschien komen we er uit .

vrgr A Kreuze

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:26

Ik ben ook benieuwd

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:33

Is ze al verkocht?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:14

Nog niet gelukt?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:20

Je zou d'r aan een paardenopvang kunnen geven.
Daar laten ze het paard adopteren.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:37

Ik had persoonlijk inslapen toch ook wel serieus overwogen.

Mijn paard heeft ook behoorlijk wat problemen. Voornamelijk door slechte ervaringen in het werk en ziekte. Ze valt snel terug in oude negatieve patronen en veranderd dan snel in een paard waar je niks meer mee kan. Met jou paard zal dat misschien anders liggen of minder ernstig zijn maar ik zou mijn paard liever laten inslapen, na een mooi leven, als dat ze op het laatst nog contant word doorverkocht van eigenaar op manege, handelaar en uiteindelijk weet ik veel wat beland.

RobinBinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:35

Jellebie schreef:

Mijn paard heeft ook behoorlijk wat problemen. Voornamelijk door slechte ervaringen in het werk en ziekte. Ze valt snel terug in oude negatieve patronen en veranderd dan snel in een paard waar je niks meer mee kan. Met jou paard zal dat misschien anders liggen of minder ernstig zijn maar ik zou mijn paard liever laten inslapen, na een mooi leven, als dat ze op het laatst nog contant word doorverkocht van eigenaar op manege, handelaar en uiteindelijk weet ik veel wat beland.

Ja je hebt wel een beetje gelijk, als je pony een mooi leven heeft gehad, en nu op het eind nog alles verpest kan worden omdat hij misschien perongeluk ergens verkeerd terecht komt. Succes!

Mariaberina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:48

Een gezond paard en in laten slapen zou ik niet doen er zijn zat meiden of jongens die graag een verzorg paardje willen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:09

Mariaberina schreef:
Een gezond paard en in laten slapen zou ik niet doen er zijn zat meiden of jongens die graag een verzorg paardje willen

En daar zijn er een heleboel van die er niet voor wensen te betalen. Als je de beginpost goed had gelezen zou je zien dat ts financieel het dier niet meer kan onderhouden, en een paard kan niet leven van lucht alleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:15

Jellebie schreef:

Het beest is vooral wat pittig, ga je haar daar voor af maken? :?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 02:21

Heeft de merrie intussen een goed plekje gevonden?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:47

Ayasha schreef:
Jellebie schreef:

Het beest is vooral wat pittig, ga je haar daar voor af maken? :?

licht er aan wat voor problemen ze heeft, dat heb ik nergens terug gelezen. Daarom gebruikte ik mijn paard als voorbeeld en voor mijn paard had ik hoe dan ook gekozen voor inslapen als ik in deze positie had gezeten.

Met dit paard zal dat qua problemen die ze heeft anders liggen, maar ik zou wel serieus kijken naar de problemen die ze heeft en hoe dat kan uitpakken bij een nieuwe eigenaar voordat ze straks met een omweg bij de slacht beland.

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:28

Zou haar gratis aanbieden voor iemand die haar een goed tehuis kan bieden, zijn vast nog wel mensen met een goed hart!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:58

Simone_Foto schreef:
Zou haar gratis aanbieden voor iemand die haar een goed tehuis kan bieden, zijn vast nog wel mensen met een goed hart!

Nóóit een dier gratis wegdoen, mensen kunnen zeggen dat ze een goed thuis kunnen bieden.. maar ondertussen.. ;) ( zijn ook genoeg dieren die voor vivi sectie gebruikt worden dan.
Of een contract laten tekenen.. maar dat zegt ook niet altijd alles. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:37

Is een dier zo van't padje dat je je om dergelijke dingen zorgen moet maken heb je imo maar twee eerlijke keuzes: zelf houden of laten inslapen.

de meeste contracten bieden nl ook 0 zekerheid.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:37

ts reageert niet meer en is al een tijd niet op bokt geweest. dus we zullen het wel niet horen wat en hoe. Jammer.