xSlvna schreef:Ik stap op zonder cap bij mijn draver als hier de mogelijkheid voor is, na 4 jaar 1 keer gevallen te zijn met deze merrie (door rengalop in nat gras, blond hè) ondanks gekke capriolen af en toe, ben ik er zo goed als 1000% zeker van dat ik er nooit vanaf zal vallen. Ze kan, door gebrek aan kracht denk ik, niet hoog bokken, steigeren stelt niks voor en zijsprongen zit ik met een lach uit, of ik ze verwacht of niet. Bij springen doe ik hem trouwens wél op, stel ze struikelt over de hindernis...
Bij andere paarden rijd ik wél met cap, deze ken ik geen 4 jaar en heb ik ook niet ruim (!) 400 uur per jaar gereden, deze vertrouw ik dus niet. Ben een keer (was een paard wat 't klieren zodat die sneller ging op uitrit, inhouden en als de vriendjes weg waren los laten, tot ik opeens van zijn vriendjes gegaloppeerde op een goed tempo en hij besloot zich om te draaien, galop stilstaan, draaien, galop) gevallen en heb hierbij mijn cap in tweeen gescheurd, was een behoorlijk tempo en de grond was hard, godzijdank had ik dat afschuwelijke ding op mijn hoofd, want die scheur in de cap had een scheur in mijn hoofd kunnen zijn, nee nee...
Heb een BR Viper, heerlijk ding, iets te smal maar oké hij doet 't
Citaat:
moelly schreef:
Tips om in het vervolg wel een cap te dragen?
Eens goed van je paard afvallen en blij mogen zijn dat je nog leeft. Dan praten we verder.
Slaat dat op mij? Dan weet ik namelijk niet waarom je dit typt, ik draag een cap en ben een keer gevallen waarbij de cap in twee stukken is gebarsten door de harde klap, dit had mijn schedel kunnen zijn, dit was uiteraard NIET op mijn merrie waar ik in ruim 1200 uur (grove gok, zo'n 400 uur per jaar, het ene jaar het dubbele, het andere de helft) rijden nooit naast heb gelegen en ook maar één keer bijna (fout van mij, paard in rendraf door hoog gras, 4 jaar geleden, paard struikelde door het gras, maar corrigeerde zichzelf gelijk, grond nieteens geraakt).
Wil je niet lezen wat er staat of? het is een slechte smoes geen cap te dragen omdat je paard niet kan steigeren of bokken. En je beweerde eerder zelf dat je geen cap draagt op je eigen maar wel weer op een ander. Ondertussen de kans op een ongeval even groot kan zijn, hoe mak wel dier dan ook is. Dit omdat jij geen controle hebt over je omgeving en ook niet altijd over je paard. Het is immers geen apparaat maar een levend dier. En dat vergeten mensen ook weer, als je echt denkt dat je paard dat nooooit zal doen. Dan kun je alleen maar enorm teleur gesteld raken. Ik verwacht het van elk paard op elk moment, dit betekend niet dat ik bang ben (zeer zeker niet) Maar het dier op dusdanig niveau respecteer.