Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:27

Nou dan ga ik ook maar is binnekort langs de Divoza ben benieuwd wat hun zeggen gezien de EJ te verweg is voor mij.

JorisDy

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:31

Ik heb net de Heeja in garderen gebeld en mag mijne terug brengen. Ben hem dan 2 weken kwijt, maar dat is niet zo erg ga toch op vakantie.
Maakte trouwens niet uit waar ik hem gekocht had. Mag hem in principe bij elk uvex verkooppunt inleveren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:38

Ja, dat was achteraf handiger geweest voor mij :') maar eerst stond er ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt... Dus ik doe dat dan netjes (geen bonnetje, maar staat wel in het systeem natuurlijk).

Maarja, ik hoor nog wel tot de groep die een nieuwe cap krijgt... Maar hij was nog niet binnen dus we wachten maar af... Aan de ene kant blijf ik het raar vinden... Snap dat er nieuwe caps toegezegd zijn, maar behandel dan iedereen gelijk ;) Nu is het toevallig omdat ik dit bericht snel gelezen heb, dat ik mijn 3 - 3,5 jarige cap zo maar kan omruilen :S (Het erge was, dat ik al gekeken had voor een nieuwe :')) terwijl andere hem pas hebben en hem 2 weken kwijt zijn..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:40

Lianne86 schreef:
Net een mailtje gehad, Uvex is weer heerlijk duidelijk geweest...

Maar de caps zijn nog niet binnen de nieuwe, dus het is nog wachten... Ze bellen me zodra ze iets weten :)

(Ik heb gewoon geen geduld... maar zit me ook druk te maken hoe het verzekeringstechnisch zit etc. Stel dat er nu iets gebeurd, ik val ongelukkig, verzekering zegt "joh, die cap die jij op had...." :')) Kans is als het goed is heel klein, maar toch...)

Welke verzekering heb jij het dan over, dat je bang bent dat die dat gaan zeggen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:43

Geen idee zit ik nu te bedenken... Je cap moet alleen wel aan een keurmerk voldoen, dat heeft een reden lijkt mij? (Verzekeringstechnisch en natuurlijk de veiligheid was het eerste wat bij me opkwam)...

Ik dacht altijd dat geen cap = onverzekerd, dus dan is een cap die niet goedgekeurd is ook onverzekerd?

Lees even:
[TAO] Bij niet dragen cap niet verzekerd??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:48

Het is inderdaad beetje onduidelijk allemaal. Ik ga er zelf trouwens verder niet mee doen. Risico neem ik maar. Vind het alleen wel "slecht" geregeld dat je dus de cap moet inleveren en dus 2 weken kwijt bent. Dat is ook nog eens 2x heen en terug.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:59

Ik heb eind juni contact gehad met de ruiterwinkel waar ik mijn cap heb gekocht. Daar werd gezegd dat ik het beste kon wachten met mijn cap terugbrengen totdat de nieuwe caps er zijn. Tot nu toe niets meer er over gehoord, maar net toch een email naar de ruiterwinkel gestuurd.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:49

JorisDy schreef:
[ Afbeelding ]
Ik heb deze met kerst gekregen en stuit heel toevallig op dit topic. Behoort deze tot 1 van de modellen om weg te sturen?

Dit is de Exxential Zilver Degradée. Deze valt ook onder de terugroepactir.

Lianne86: Verder heeft cap alsnog 2 keurmerken en is deze veilig. Vooral als je hem laat modificeren.
Maar als je zo blijft twijfelen kan je misschien beter een ander merk kiezen. Heb je ook geen twijfel meer.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:57

Krijg nu sowieso nog een nieuwe, maar zat me dat in het algemeen af te vragen, want bij het opsturen was ik sowieso zelf een nieuwe cap gaan kopen.... Ding is toch al oud.. (eindelijk duidelijkheid... maar ga dit weekend sowieso nog even kijken naar een andere cap :') heb nu een andere op het oog.... maar eerst eens kijken hoe die zit :') valt soms vies tegen!)

Maar blijf het raar vinden, cap die niet door een test komt, nog wel veilig gekeurd?

Mijn oude cap (elastisch bandje) heeft ook een keurmerk, maar die is inmiddels niet meer geldig :p Dus hoelang duurt het voordat ze zeggen "niet meer veilig"

En ik heb nog steeds niets gevonden over de andere merken die kennelijk ook niet door de test zijn gekomen? Dus Uvex blijft wel een goed merk, dit is alleen heel slordig gegaan :p

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:01

Ja maar wat het probleem bij de Exxential is (er kan iets van 2mm door het ventilatiegat) kan gemodificeerd worden waardoor deze cap wel weer aan alle eisen voldoet. Wat is dan het probleem?

Het is ook niet voor niets dat de Exxential Elegance en Supersonic Elegance uit het assortiment zijn gehaald. Maar die hadden andere problemen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:21

Het is iets heel kleins ja, dat weet ik! Maar dan nog wil ik met zekerheid kunnen zeggen, stel ik val op mijn hoofd, lig weet ik veel hoe lang in coma, dat ik geen commentaar krijg van "Deze cap was niet meer goedgekeurd, dat had u kunnen weten".

Ik gebruik hem al lang, dat ie veilig is, geloof ik wel, maar ik moet wel/ook zeker weten dat ik er geen problemen mee krijg, als er iets gebeurd. Toen de elastiekjes verboden werden (of iig niet meer gekeurd als veilig) ging het heel snel en zag je opeens iedereen met zo'n champignon cap lopen...) Dus vraag me ook af hoe het zit met de Exxential :) Stel je blijft doorrijden met een niet gemodificeerde cap.... Hoe safe zit je dan nog?

Momenteel zit je in een omruil/verbeterfase, maar over een jaar? Krijgt deze cap dan nog wel een keurmerk of? Want ik lees nu van veel mensen dat 2 weken te lang is, dat het opsturen te veel moeite is etc. En dat snap ik ook wel.... Maar heeft het nog gevolgen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:26

Lianne86 schreef:
Geen idee zit ik nu te bedenken... Je cap moet alleen wel aan een keurmerk voldoen, dat heeft een reden lijkt mij? (Verzekeringstechnisch en natuurlijk de veiligheid was het eerste wat bij me opkwam)...

Ik dacht altijd dat geen cap = onverzekerd, dus dan is een cap die niet goedgekeurd is ook onverzekerd?

Lees even:
[TAO] Bij niet dragen cap niet verzekerd??

Ben jij stalhouder en gaat het om een ruiter op jouw stal? Oftewel, ben jij bang voor je aansprakelijkheidsverzekering? Je eigen ziektekostenverzekering kent bij mijn weten geen 'eigen schuld' clausules hoor.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:33

Ik stel de vraag in het algemeen ;) en anders is het voor stalhouders wel degelijk om op te letten! Zou behoorlijk banketstaaf zijn anders, ruiter rijdt netjes met cap en opeens te horen krijgen "Ja, maar deze cap was niet goedgekeurd" :')

En het is natuurlijk ook wel fijn om te weten hoe dingen zitten voor het geval mensen de cap toch gaan houden. Niet dat ze binnen een half jaar te horen krijgen "er moet een nieuwe komen, deze is niet meer veilig volgens ons keurmerk"? Dan is het het ritje naar de ruiterzaak toch echt wel waard :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Lianne86 schreef:
Een stom vraagje hoor: ik heb eind juni bij een ruiterzaak dit probleem gemeld, zij hebben een nieuwe cap voor mij besteld. Echter is er nog niets binnengekomen, hoe groot is de kans dat als ik het nog eens meld, ik mijn cap gewoon moet gaan inleveren? Of is het, omdat ik maar niets hoor, niet handig om hem in een andere winkel in te leveren?

(Of toch gewoon voor een totaal andere cap gaan :'))

Naar welke ruiterzaak ben jij gegaan?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:19

mij werd in de ruiterzaak trouwens verteld dat je het ook gewoon niet kan laten doen aangezien de caps nog steeds zijn goedgekeurd aangezien dit zo'n vergezocht onderzoek is en de caps nog steeds een geldig keurmerk hebben.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:35

Ja en dat betwijfel ik dus. Want waarom, als het zo'n klein mankementje zou zijn, zouden ze duizenden caps terugroepen en miljoenen uitgeven?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:59

Tja vindt het vaag allemaal, als ik het geld hangad ik een andere cap gehaald maar helaas..

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:41

Ben ik heel eigenwijs als ik zeg dat ik voor deze 2 weken dan een vervangende cap wens? :o

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:45

Psydoxy schreef:
Ben ik heel eigenwijs als ik zeg dat ik voor deze 2 weken dan een vervangende cap wens? :o

Nou ik kan mijn cap dus ook geen twee weken missen en heb dus een probleem :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:45

Je hebt voor 30 euro al een simpel vervangend capje... niet fijn, zo'n beginnersding, maar ze zijn goedgekeurd en mjah :S (ik zit dus nog in de lichting "toch een nieuwe cap"... anders was ik ook een nieuwe gaan kopen denk ik :') maar zat vandaag even snel te kijken bij een ruiterzaak, maar niets heeft volgens mij zo veel ventilatie als uvex?)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:08

Heel zwart/wit, dus moet ik gaan investeren in een 'capje' terwijl er een fabrikage fout zit in m'n huidige...... >;)

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:12

Ik ben er klaar mee.. Heb voor dagelijks gebruik een nieuwe cap van een ander merk besteld. Zal deze gebruiken om mijn capcam op te plakken.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:13

Psydoxy schreef:
Heel zwart/wit, dus moet ik gaan investeren in een 'capje' terwijl er een fabrikage fout zit in m'n huidige...... >;)

Dat niet alleen, je moet ook maar het geld hebben (€30 is toch behoorlijk veel voor een student) om voor twee weken eff een nieuw 'capje' te kopen. Ik ga van de week eens bij de EJ navragen of het nou echt nodig is om te laten herstellen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:28

Ik denk dat ik toch maar gewoon met deze doorrijd dan.. een andere cap is geen optie, want deze uvex is werkelijk de enige die op mijn hoofd past :D

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:26

Ik heb een uvex uvision elegance (die fluwelen versie bedoel ik), ik lees dit hier nu pas.
De website van uvex lijkt ook offline te zijn en de winkel waar ik hem heb gekocht, ligt meer dan 100cm verderop wegens een verhuis...zucht.

Hopelijk gaat het me lukken uvex zelf te contacteren voor een omwisseling.