Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:56

Ach ik heb meestal gewoon een HH broek aan, en verder gewoon een (oud?) shirtje en een vest, gewoon merkloos.. Ik heb niet zoveel zin om veel geld uit te geven aan kleding voor rijden, ik les toch maar 1 uurtje in de week, en zolang ik goed schoeisel en cap heb, ben ik verder tevreden met een sportbh en gewoon een shirtje

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:46

Ik rij gewoon met een shirtje of vest.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:50

Als je dit merk kleding noemt xD
http://www.youtube.com/watch?v=fYvvH2ztMr0

Een simpele vest, simpele t-shirt/trui en een joggingsbroek tijdens het rijden... Geen merk kleding die super duur is.. Waarom zou ik? Is alleen maar geld verspilling, en word toch vies (zeker als je zou vallen) en ja... ook snel versleten zou ik denken...xD
En zoiezo draag ik geen super dure kleding :p

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:47

Vaak zitten de oudste spullen toch het fijnst. Heb een zwarte trui die nog net niet overleden is, maar die heb ik zo graag aan.
Merken interesseren me echt niet. Het doet mij niets of ik merkloos of bv Pikeur of Eurostar aan heb.
Paardrijkleding moet vooral fijn zitten, daarnaast is het mooi mee genomen als het ook nog eens leuke kleding is, maar echt belangrijk vind ik dat niet.

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:42

Ik rij gewoon in een oude spijkerbroek (op een westernzadel, dus dat kan gewoon) en een simpel shirtje en een vest. Vind het belangrijker dat mijn kleding lekker zit, dan dat het er goed uit ziet. En dan hoef ik me er ook geen zorgen over te maken dat het vies wordt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:16

Ik heb wel gewoon een fatsoenlijke paardrijbroek en paardrijsokken aan mn billen hangen, maar qua shirt/trui hoef ik echt niet speciale hoor. Kan ook met een basic shirt met een trui erover.

Imani1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:19

Ik heb een paar merkdingen, maar ik rij evengraag in dingen van de Decathlon :)

Lisax_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:03

Ik rijd gewoon in een oude trui/shirtje ik heb geen zin om speciaal nieuwe kleren er voor te kopn terwijl je ook gewoon prima shirtjes heb liggen

_xsharrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:30

ja eigen mening toch? je hoeft er geen honderen euro's aan uit te geven, als je je maar op je gemakt voelt en het comfortabel zit, dat is het allerbelangrijkst. haha (:

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:34

Jassen en broeken heb ik meestal wel redelijk duur, aangezien de meeste normale jassen vaak net te lang zijn of niet lekker genoeg zitten bij paardrijden naar mijn mening. En broeken meestal in de uitverkoop.
Qua truien en shirtjes enzo vaak gewoon oude dingen die te afgedragen zijn om nog naar school enzo te dragen. :+
Er zat een meisje bij me in de les, 12 jaar nu.
Elke week heeft ze wel iets nieuws, is het geen springzadel dan is het wel een nieuwe cap of een nieuwe broek. En ook gewoon niet meer normaal duur. Nu is het een ontzettend lief meisje maar wordt gewoon zo verwend door haar ouders.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:35

Ik rijd wel in een "goede" paardrijbroek, en heb nog een paar "oudjes" liggen, die niet duur waren :=
Verder heb ik gwn een t-shirt met een oud vest(je)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:37

Ik heb wel leren laarzen, deze heb ik puur gekocht omdat het beter zit met rijden!

Verder rij ik in mijn oude shirts en vesten! vind het zonde om bij de paarden dure kleding aan te doen

Pleasure20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:43

Uhm, merken tjahh. Ik houd van mooie dingen, bling bling, felle kleurtjes. Pony mooi setje aan, bijv helemaal roze. Ik vind het niet echt belangrijk, behalve op wedstrijd dan vind ik het wel belangrijk. Pony mooi geknot, mooi setje aan. Het is dan toch een beejte gezichtsbedrog he. Mooi setje enz. ziet er toch fijner uit als iemand die rijdt met niet zo´n mooie dingen. En mooie dingen hoeven eigenlijk niet altijd duur te zijn.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:33

Hier ook gewoon oude/goedkope kleding voor paardrijden. Zit toch gewoon het lekkerst. Als ik iets duurs zou kopen zou ik constant met de gedachte rondlopen dat het niet vies mag worden oid :P

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:28

Ik heb eigenlijk amper/geen merk kleding voor het rijden... Enige merk wat hier hangt voor het rijden heb ik gekregen van een vriendin :')

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:40

Het gaat mij niet om de merken maar tsja... het is nou eenmaal wel comfortabeler dan de wat goedkopere dingen... Moet zeggen dat qua rijbroeken ik Pikeur ook de fijnste vind (al jaren), ze zijn duur maar ze blijven lang mooi en gaan lang mee... Aangezien ik toch wel talloze uren per week op verschillende paarden doorbreng is comfort voor mij een must.. En daar betaal je voor of dat nou Anky, Pikeur of Animo is..
En als ik dan toch geld uitgeef, dan wil ik dat het goed is... Meestal zit je dan wel in wat duurdere spullen...
Daarnaast hebben mn paarden oa ook dure hoofdstellen? Waarom? Omdat ik wil dat het lang meegaat en mooi blijft, en niet dat ik 3x in het jaar een goedkoop nieuw hoofdstel moet kopen omdat het toch niet zo lang mee gaat...

Beenbeschermers ook zoiets, die van Eskadron zijn niet zeik en zeiknat als je van je paard afkomt, ademen en zijn snel droog.. Tsja dat kost dan wel iets meer dan €20,-

Ik ben overigens wel van mening dat je beter geld uit kunt geven aan een goed passend zadel dan aan tig setjes... Heb al zo vaak gezien dat een zadel helemaal niet zo goed passend is, als er maar een mooie setje onder ligt..

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:31

Ik ben zelf eerder geneigd om *juist* tussen de paarden oudere kleding aan te trekken. Het wordt allemaal een stuk sneller smerig dan wanneer je op de bank voor de TV zit, om maar eens wat te noemen. ;)

Aan de andere kant wil ik wel kwaliteit bij het sporten, en daar zit soms wel een merk en een prijskaartje aan. Maar dan is het voor de kwaliteit die door met merk wordt geimpliceerd, en niet voor het merk an sich.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:35

Ligt eraan wat ik die dag aanheb voor bovenkleding, daar gaat gewoon een rijbroek onder, een van mn winterjassen aan en gaan met die banaan :=

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:38

Ik rijd in een simpele HH broek, een oud T-shirt (gekregen op mijn werk) met daarover een oude trui en evt. fleecevest wat ik ooit eens bij het kruidvat kocht. Daarbij een bodywarmer die van de Wibra of Zeeman kwam een aantal jaren geleden. Daar zit inmiddels wel een andere rits in. Ik heb een keer een duurdere merk rijbroek gehad, maar die houdt het niet zo lang als die simpele hh. Kortom: geen setjes oid.
Ik heb wel een paar goede merkjassen, maar die mogen pas aan naar stal als ze bijna versleten zijn.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:47

hooiberg schreef:
Aan de andere kant wil ik wel kwaliteit bij het sporten, en daar zit soms wel een merk en een prijskaartje aan. Maar dan is het voor de kwaliteit die door met merk wordt geimpliceerd, en niet voor het merk an sich.

Ja precies, en of dat dan Anky, Eurostar, HV Polo, Pikeur of iets anders is dat zal dan wel!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 02:34

Kleding moet bij mij in eerste instantie comfortabel zitten en daar mag tot op een zekere hoogte een prijskaartje aan hangen. Zo heb ik een cap van uvex omdat die toentertijd de enige was met wasbare voering en een jas van Anky omdat ik graag een fijn zittende jas wilde die wind- en waterdicht was. Maar verder heb ik een hele stapel oudere kleding voor bij de paarden. Al draag ik rustig ik ook nieuwere kleding. Ik hoef geen stal uit te mesten oid en ik heb niet voor niets een wasmachine. Zolang ik me er maar prettig bij voel.

iamaunicornx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:15

Met wedstrijden ofcourse wel, maar in de gewone les doe ik meestal gwn kleding aan, niks geen merk.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:19

Mijn oude decathlon broek vond ik toch niet zo lekker meer zitten, dus op naar de divoza.
Ik rij nu in een BR rijbroek. Het verschil is wel te voelen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:51

Ik draag wel eens dure kleding maar als ik naar de paarden ga puur voor de verzorging doe ik vaak wel oude kleren aan. Ik vind het zo zonde als er misschien een gat in komt of een vieze vlek die er dan 10x in blijft zitten en daarna is het kapot gewassen misschien.

Ik ben een setjes geak dus zit het liefst ook in set zelf op het paard, tja als ik iets moois zie van bv. Anky of wat anders dan denk ik wel een paar keer na of ik het echt wil hihi (Dat past nu precies bij mijn rode dekje ed,...)
Ik vind maar 1 ding belangrijk en dat is dat het comfortabel zit. Maar ik geef je gelijk heel veel mensen zitten gekleed op hun paard als of ze naar de koningin gaan ofzo hihi nee dat hoeft voor mij niet (ben setjes geak maar geen merkengek!)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:46

Qua rijbroeken heb ik alleen maar Eurostar en altijd hetzelfde type :')
Zitten mij gewoon het beste.
Echter mijn truien/shirts/hemdjes zijn allemaal 'oud', kleding die ik in het dagelijks leven niet meer draag.
Zit vaak een gaatje in of zijn wat vaal. :+