Ik zit er mee ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Ik zit er mee ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:13

Heb TS nog even nagelezen, is ze weggestuurd of niet? :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:14

Door haar rijstijl mocht ze blijven.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:16

Ik denk t niet, n.a.v reacties van instructrices van de manege.
Maar het zou fijn zijn als TS het even zou melden...
Het enigste dat ze als laatste typte was dat ze voldoende info had en dit op slot kon :/

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:16

xSlvna schreef:

Oke. dat is fijn voor TS :)

Paardrijden moet voor iedereen een hobby blijven. Als men het eea gaat verbieden zie ik de lol er ook niet van in. Kijk, er moet idd ook naar het paard gekeken worden, maar misschien eventueel een groter paard aanschaffen?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:25

Nayomie schreef:
xSlvna schreef:

Oke. dat is fijn voor TS :)

Paardrijden moet voor iedereen een hobby blijven. Als men het eea gaat verbieden zie ik de lol er ook niet van in. Kijk, er moet idd ook naar het paard gekeken worden, maar misschien eventueel een groter paard aanschaffen?

Dat zou een super oplossing zijn, maar wat als dat nieuwe grotere, sterkere paard onvoldoende uren maakt om rendabel te zijn?
Zouden er dan mensen bereid zijn een extra bedrag bovenop de lesprijs te betalen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:37

Maar er hoeven toch niet alleen de 85+ers (gewicht) op te zitten? Lichtere mensen zouden er ook prima op kunnen toch? :j

Tja geld, daar zit je vaak mee. Je kunt leden vragen maar ik denk niet dat iedereen daar in staat toe is.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:50

Klopt, maar die kunnen waarschijnlijk voldoende les volgen op de paarden die er nu al zijn.

LOVEBrescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:13

Ik zou niet gaaan . Niemand hoeft te weten wat ik weeg .

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:15

Wat raar zo'n 'weeg-week' ... Echt nog noooooiiit van gehoord ..

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:44

ja ik ook niet bij ons op de manege rijden ook wel mensen die een stuk zwaarder zijn als dat gewicht en de paarden hebben daar ook geen last van

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:44

Dat ze er geen last van hebben weet je niet ;)
Dat is een onderschat iets...de rug van een paard...
Omdat een paard je er niet afgooit betekend niet dat het paard het fijn vind ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:21

Fijn dat TS ondanks de grens, toch kon blijven. Zo zie je maar weer, deze manege is gewoon goed voor haar klanten én paarden. Top!! Goed voorbeeld doet goed volgen hoop!!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:08

toch vind ik het wel gek dat TS niks meer zecht ze plaatst een toppic en reageerd vervolgens niet meer, met wat de gevolgen zijn. dat word door een ander gedaan vind ik persoonlijk erg raar!!!.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:14

Dan is het misschien handiger om de ts te pben ipv te speculeren.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:19

Op welke manege rij je? Aangezien je vlakbij mij woont ken k hem vast!

anneoffringa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:44

ik zou gewoon zeggen dat die 3 extra kilo's door je kleren komen. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:53

Deze maatregel heeft, naar mijn idee, 2 kanten. Aan de ene kant is het goed dat deze manege rekening houdt met haar dieren. Het is natuurlijk wel een inkomstenbron dus ook wel erg belangrijk voor hen. Aan de andere kant, iemand die erg lang is, neem bijvoorbeeld de TS, is gewoon zwaarder. Niet door te dik te zijn maar gewoon vanwege de lengte al. Dan is het ongezond zo weinig te wegen. Stel je voor dat het in haar geval een man zou zijn geweest. Eh hallo, mannen zijn over het algemeen zwaarder! Zouden zij dan niet mogen rijden omdat ze dus gewoon man zijn en dus eigenlijk standaard zo'n gewicht hebben? Een stevige KWPN van 1.75 heeft naar mijn idee niet erg veel last van iemand van 85 kilo..

Als we het gaan hebben over 100 kg en daarboven, dan moet je eigenlijk zelf al zeggen dat je niet op een paard moet stappen. Dat kan gewoon niet. Maar 85? Komop zeg..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:04

Heb er echt nog noooit van gehoord. Eerste gedachte was echt belachelijk, maar ik vind dat het een beetje twee kanten heeft. Het klinkt erg raar naar de berijder toe, misschien zelfs kwetsend? Maar aan de andere kant denken ze ook aan het paard. Hmm, vandaar twee kanten.

Maar TS, je gewicht bij je lengte is helemaal niets mis mee. qua BMI zit je netjes hoor. Het klint misschien zwaar maar als je 1.92 bent dan is het helemaal niet gek. in verhouding is mijn bmi hoger :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:45

MyHorseGirl, 85kg is 85kg voor een paard ;). Het voelt hooguit minder belastend als het in de lengte zit en niet in het 'vet' (niet banketstaaf bedoeld) maar het blijft 85kg. Paardrijden is een voorrecht en geen recht. Dus ja, ik vind idd dat je je af moet vragen of sommige mensen niet beter zouden kunnen gaan mennen o.i.d..

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:55

vind het wel wat kort door de bocht, zo`n weegweek... ook nog nooit van gehoord, maar oke,
TS ziet er goed uit, wel kanonne groot, ikzelf ben 1.84m, en weeg 65kg, maar gelukkig hebben ze haar toch laten blijven vanwege haar goede rijstlijl! want dat is toch ook erg belangrijk in combinatie met het gewicht,
afvallen lijkt me bij TS absoluut niet nodig!

dennisvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:01

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:49

dennisvlieg schreef:
TS kan hier het beste melding maken:
http://www.smdo.nl/
Dit liet ik niet aan me voorbijgaan!

Serieus?
Dat is helemaal geen discriminatie. Je denkt aan de paarden en dat mensen het daar niet mee eens zijn maakt het nog geen discriminatie zo kunnen wel alles wel discriminatie noemen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:53

Ik vraag me af wat er zo'n onzin is aan 'bij tezwaar niet op het paard', dus het paard moet lijden omdat JIJ met jou gewicht (of je er iets aan kan doen of niet) te zwaar bent voor het paard.
Vind het ronduit belachelijk dat het erg is als de zware mensen niet mogen rijden, maar het niet erg is als de paarden het gewicht wél moeten dragen.
Zit hier volgensmij met een stel egoïsten, manegepaarden moeten al veel lopen, of een hobbelaar op hun rug, of ene die ze bij iedere pas in de mond hangt, een die veel te streng rijd en dat vaak 2 keer per dag, en dan zou er nog een zwaar iemand bij moeten? 80/90 kilo kan best op een bespierd paard, maar die kom ik zelden voor op manege's, heb enkel respect voor de manege dat ze een weeg-week houden.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:15

Sees schreef:
MyHorseGirl, 85kg is 85kg voor een paard ;). Het voelt hooguit minder belastend als het in de lengte zit en niet in het 'vet' (niet banketstaaf bedoeld) maar het blijft 85kg. Paardrijden is een voorrecht en geen recht. Dus ja, ik vind idd dat je je af moet vragen of sommige mensen niet beter zouden kunnen gaan mennen o.i.d..

Het lijkt me wel dat er echt verschil zit in wát voor paard het is. Of het nou een ielig paard is of een hele stevige tinker/kwpn-er.. Ik denk zelf dat paarden dat wel kunnen hebben.. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Je hebt ook zeker gelijk, maar dan denk ik eerder aan de échte dikke mensen die op het paard gaan zitten. Ik vind 85 kilo niet eens zozeer zwaar. En zoals ik al eerder stelde: hoe zit het dan met de mannelijke ruiters?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:18

Oké nu is 85 kg niet te zwaar, maar ik vind 100 kg toch écht de max bij wat voor paard dan ook.
Weegweek op een manege vind ik alsnog goed, nogmaals, paarden krijgen al veel te verduren, een zware ruiter erbij lijkt me niet plezierig.