Op buitenrit in rengalop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:13

idefix4 schreef:
Echt een mooi gebied HC. Ik weet zeker, dat als ik de kans nogmaals krijg om daar te rijden, dat ik die met beide handen weer aanneem.

En mbt rengalop en canteren. Mijn interesse is wel gewekt. Iemand zei me, dat je met zo'n gang rond de 60 km per uur gaat bij een goed renpaard. Gevoelsmatig en lezend hoe het hier zit, lijkt me dat dat meer moet zijn? Want ik had al zo iets van: 'Nou, dan kan mijn paard zo de renbaan op! Want die redt dat ook aardig'. (Nu vermoedelijk ook niet meer, hij wordt een dagje ouder) En dit bedoel ik dus echt niet denigrerend, ik ben echt gewoon benieuwd hoe of het dan zit. Ik ben volledig onwetend in deze tak van sport en ik kijk met diep respect naar de ruiters die op zo'n canon gaan zitten. Ik vond die 60 km/u al hard zat! En tja, laten we eerlijk zijn, buiten de renbanen om, is het behoorlijk gevaarlijk om een paard zo hard te laten gaan, dat je geen controle meer hebt. Maakt niet uit hoe je die hebt, maar het is gewoon fijn dat je paard zich blijft herinneren dat jij op zijn rug zit en reageert als jij minder hard wilt. :D

60km/h is een gemidelde.
De topsnelheid van Black Caviar was bijvoorbeeld 72km/h. 20× gestart 20× gewonnen!!
Echt niet dat ik zo'n snelheid buiten wil halen.
Dit is die merrie trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=iGo0lAOD ... re=related

marinke182

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:23

Op vakantie in Frankrijk reed ik op de paarden van een manege bij de camping, toen ging ik in rengalop!!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:23

Ben eerlijk gezegd toch wel nieuwsgierig hoe het is om voluit te gaan met een paard als een EV. Ik rijd buiten op mijn vz fjord en laat hem soms voluit gaan... En híj kan naar mijn idee toch al heel erg hard :o (hij is ook een wat smallere fjord) en hij heeft veel ruimte nodig en een lange remweg :Y) Hoe hard we dan gaan weet ik trouwens niet, ik heb weleens gehoord van een apparaatje waarmee je dat kan meten/aflezen, maar om dat nou speciaal aan te schaffen...

Ik heb wel vaak gezien dat dravers er ook wat van kunnen qua hard galopperen, ondanks de naam :Y) Ik heb op het strand een keer op een draver gezeten en die ging echt als een krankzinnige!

Resfeber

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:38

Ja hoor. Op de zandvlakte laat ik ze voluit gaan.
Genieten wij allebei van. :j