Lusitana schreef:Tja, jullie kunnen wel hard roepen dat ze hem moet houden, maar is er ook maar iemand die even aan het PAARD denkt?
Waar denk je dat die gelukkiger is? Bij het baasje dat hij zijn hele leven heeft gehad of een nieuwe onbekende persoon op een onbekende plek bij onbekende andere paarden?
Een paard leeft gewoonlijk WEKEN met het idee dat hij nog terug naar "huis" gaat. Hij is niet op slag gelukkig ergens anders. Natuurlijk is hij blij om de nieuwe eigenaar te zien, hij is blij om ook maar iets te hebben om zich aan vast te klampen!
Het paard zal blij zijn al hij weer terug naar huis kan.
Als je het paard nog maar kort hebt is er nog geen echte band en is het vervangbaar voor een ander leuk paard, in mijn ogen.
Ik heb vorig jaar hier een haf gekregen om te beleren. Merrie kwam uit een grote kudde met 24/7 weidegang en onbeperkt hooi.
De pony is bij mij op dieet gegaan en in die periode ook nog beleerd. De eigenaar was er een keer mee wandelen en de pony is geschrokken van een hert en heeft zich losgerukt. De kortste weg was terug naar haar oude situatie maar ze heeft toch voor de langere versie gekozen en is terug naar mij gegaan (4uur per dag weidegang met graasmaster en 1x hooi in het paddock).
Ik ben er dus helemaal nog niet zo zeker van dat een paard denk dat hij/zij nog terug komt in de oude situatie.
Verkocht is verkocht. Helaas zuur voor de vorige eigenaar.