En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:45

Pauline schreef:
russel schreef:
Dus je hebt hem pas 2 dagen? Tja als hij niet je droomwens is, zou ik hem laten kopen...want ik kan het ergens wel begrijpen..

Mee eens. Bereken wat kosten voor vervoer, kijken enz. en als je er niet enorm aan gehecht, zou ik hem terugverkopen.

:j ik ook!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:22

@Tigra, ja ik heb zelf ook eerder paarden gekocht. Heb momenteel 2 paarden en de zoektocht heeft maanden in beslag genomen. Toch zou ik het paard ,als de verkoper echt zoveel spijt heeft en ik hem net 2 dagen heb, terug verkopen. Gevoels kwestie. Wel zou ik bv kosten van keuring, vervoer en dergelijke verhalen op de verkoper.

@TS, ik ben toch wel nieuwsgierig wat je uiteindelijk besloten hebt ?

ddgs20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:27

Ik zou hem ook niet terug verkopen.
je hebt hem gekocht dus is nu van jou had ze idd maar beter na moeten denken voor dat ze hem te koop zette.

Lottegold

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:32

Ik ben ook wel benieuwd ja!!

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:12

Ik had met mijn paard al en band vanaf de eerste dag dat hij bij me thuis aankwam. Als ze toen had gevraagt om terug te kopen, zou ik het niet gedaan hebben.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:24

Er zal toch wel een reden zijn dat ze het paard heeft verkocht?
Je doet je paard toch niet zomaar weg wat je al vanaf 6 maanden hebt lijkt me, tenminste ik acht niet dat dit ineens een inpulsieve actie van haar was?
Hoe lang heeft het paard tekoop gestaan bijvoorbeeld?
En wat ik graag zou willen weten.., ben je zondag wezen kijken en heb je het paard toen direct gekocht?
Of zijn daar ook enkele dagen overheen gegaan dan had ze natuurlijk ook enigzins een bedenktijd.

Uit jou begin topic haal ik niet uit dat je het paard weg wilt hebben, anders had je niet eens de moeite genomen om hier een topic te starten lijkt me?! dus dan zou je het paard alleen maar weg doen omdat ze jou schuld gevoelens aanpraat.
Het is sneu voor de verkoper, maar wanneer jij tevreden bent met het paard, lekker houden en van gaan genieten.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:29

Na de dag van plaatsing, 6/12, heeft TS niet één keer meer gereageerd. Vindt ik toch ook een beetje raar eerlijk gezegd als je met zo'n 'dilemma' zit...
Verder kun je me veel vertellen, maar 'een band' met je paard heb je niet in 2 dagen. Dat je er knettergek op bent, niet meer wilt missen, etc.: ja, maar een band? Nee...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:36

Ts hoeft aan niemand uit te leggen hoe haar band met haar paard is. Het paard is van haar en zij alleen kan beoordelen of dit paard bij haar past en andersom. Hoe jammer ook voor de verkoopster, dit zijn de consequenties van verkoop. Als ik een goed gevoel bij het paard had, verkocht ik 'm ook niet terug. Ik zou ook niet teveel de banden aanhalen. Als zij hem zo veel mist dat ze hem terug wilt, dan is de kans groot dat ze aan hem blijft 'hangen'. Ik zou best eens willen afspreken dat ze een paar keer per jaar mocht komen kijken maar niet iedere week (ook niet over de telefoon of mail).

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:37

Lusitana schreef:
Tja, jullie kunnen wel hard roepen dat ze hem moet houden, maar is er ook maar iemand die even aan het PAARD denkt?
Waar denk je dat die gelukkiger is? Bij het baasje dat hij zijn hele leven heeft gehad of een nieuwe onbekende persoon op een onbekende plek bij onbekende andere paarden?
Een paard leeft gewoonlijk WEKEN met het idee dat hij nog terug naar "huis" gaat. Hij is niet op slag gelukkig ergens anders. Natuurlijk is hij blij om de nieuwe eigenaar te zien, hij is blij om ook maar iets te hebben om zich aan vast te klampen!
Het paard zal blij zijn al hij weer terug naar huis kan.
Als je het paard nog maar kort hebt is er nog geen echte band en is het vervangbaar voor een ander leuk paard, in mijn ogen.

Ik heb vorig jaar hier een haf gekregen om te beleren. Merrie kwam uit een grote kudde met 24/7 weidegang en onbeperkt hooi.

De pony is bij mij op dieet gegaan en in die periode ook nog beleerd. De eigenaar was er een keer mee wandelen en de pony is geschrokken van een hert en heeft zich losgerukt. De kortste weg was terug naar haar oude situatie maar ze heeft toch voor de langere versie gekozen en is terug naar mij gegaan (4uur per dag weidegang met graasmaster en 1x hooi in het paddock).
Ik ben er dus helemaal nog niet zo zeker van dat een paard denk dat hij/zij nog terug komt in de oude situatie.

Verkocht is verkocht. Helaas zuur voor de vorige eigenaar.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:48

Het is idd een gevoelskwestie.
Als ik een paard zou hebben gekocht, zou ik er op dat moment ook zo blij mee zijn dat ik hem niet meer kwijt wil.
Ik zou dan afspreken dat mocht de klik er uiteindelijk toch niet helemaal zijn, zij het paard terug mag kopen. En dat zij 1e keuze tot terugkopen heeft, mocht het paard ooit weg moeten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:08

Iedereen roept maar "ja ze reageerd niet meer" maar niemand weet wat er zich nu achter de schermen afspeelt aan die kant.
Ze heeft dit topic waarschijnlijk geplaatsd omdat ze niet goed weet hoe ze hier mee om moet gaan, de vorige eigenaar zal naar mijn zeggen vast schuld gevoelens hebben los gepraat bij de nieuwe eigenaar van dit paard.
Dat lijkt me een vervelende situatie, ieder mens reageerd daar weer anders op en sommige zijn er makkelijk vatbaar voor en te manipuleren om het zo maar even te noemen.
Misschien zit de TS nu wel vreselijk te tobben na al onze meningen wat ze moet gaan doen, wil gaan doen.
Dat ze niet reageerd zal vast en zeker ook een logische verklaring hebben.
Ja en de kans dat of dit verhaal niet waar is of dat de TS bijvoorbeeld de vorige eigenaar is in plaats van de koper zijn aanwezig maar om haar dan lasten op te leggen.

Des al niet te min, ben ik natuurlijk ook zeer nieuwschierig hoe dit verhaal afloop en hoe er gehandeld is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:20

als je een topic start behoor je daar ook antwoord in te geven....als je daar geen zin in hebt of geen tijd moet je geen topic starten lijkt mij.
Een topic starten draagt bepaalde verplichtingen met zich mee.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:25

Ben ik het niet mee eens misschien is ze wel te emotioneel om nu te reageren, bokt gaat overgens vaak ook erg snel in een topic en rustig bij houden is er dan ook niet meer bij.
Ik vind niet dat we ineens moeten gaan zeggen TS is verplicht continue te reageren, of iets in die geest.

Ik ben het er wel mee eens dat het iets wat verplichtingen met zich mee draagt maar misschien maakt ze nu wel die beslissing en heeft ze daar even niet onze mening bij nodig en reageerd ze zodra alles een beetje bezonken is.
Je weet nooit wat er achter de schermen gebeurd.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:33

geerke schreef:
als je een topic start behoor je daar ook antwoord in te geven....als je daar geen zin in hebt of geen tijd moet je geen topic starten lijkt mij.

Werkelijk?
Ik heb nergens in de regels terug kunnen lezen dat als je een topic start , je terug moet reageren.
Aangezien het stil blijft, ga ik er vanuit dat TS niet kan /wil reageren. Ze hoeft zich niet bij ons te verantwoorden. Dat het aangenaam is, als er respons komt, vind ik wat anders , dan zeggen dat het openen van een topic verplichtingen meebrengt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:33

geerke schreef:

Nouja zeg := het is maar een forum hoor := weet jij veel wat er verder gebeurd is. Niemand heeft een verplichting aan wie dan ook op dit forum. Het is maar internet hoor.

@TS: sterkte met je beslissing, lijkt me heel lastig wanneer de oude eigenaar het er moeilijk mee heeft en het paard eigenlijk terug wil. Maargoed, alleen jij kan beslissen, het is nu jouw paard hou dat in gedachte.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:49

Nou ja zeg, verplichtingen ten op zichte van bokt?? Kom op hoor, het is een hobby geen werkgever. Ik kijk ook weleens een week niet als ik het druk heb, ze heeft het topic 3 dagen geleden geopend!

Ik vindt het overigens ook wat vreemd dat mensen vinden dat TS het paard maar terug moet geven/verkopen omdat ze hem nog "maar" 2 dagen heeft/had.
Ik weet nog toen ik op zoek was naar een paard, dat ik daar bijna een jaar mee bezig geweest ben tot ik echt 'mijn paard' tegen kwam en echt in 1 keer wist, dit is hem! Als de eigenaresse dan na 2 dagen zo'n mail naar mij had gestuurd, had ik echt een rotgevoel gekregen maar hem toch zeker niet teruggebracht! Ik was zielsgelukkig dat ik na een lange zoektocht dit paard had gekocht, heel rot dan voor de oude eigenaar maar sorry, ik ben reuze blij met de aankoop.
Vindt het daarom nogal raar om te stellen "Het is toch maar 2 dagen, je hebt nog geen band, dus hij is vervangbaar door een ander leuk paard" :? Ja dag, weer een jaar zoeken in de hoop HET paard tegen te komen... verkocht is toch verkocht???

Daarbij wordt (volgens mij door Lusitana) gezegd dat het paard gelukkiger zou zijn bij het baasje waar hij zijn hele leven heeft gehad en bekend is, maar weten wij hier vanaf bokt dan of dat zo'n ideaal huisje was? Wellicht is hij verkocht vanwege ruimtegebrek en stond hij daar helemaal niet fijn, of is hij verkocht omdat de eigenaresse er eigenlijk geen tijd voor had en er niks mee gedaan werd, neemt niet weg dat ze gek op hem was (is) maar er is vast een reden dat ze tot verkoop is overgegaan en gezien haar mail dat ze hem terug wil, was dat niet omdat er geen klik was, dus tijd, geld of ruimte gebrek maken grote kans...

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:58

wij hebben anderhalf jaar gezocht naar een leuk paard, en zijn bij ontzettend veel paarden wezen kijken en rijden!
Ik zag Cerona en wist dat ze het helemaal zou worden!
Ik zou geen moment twijfelen om haar terug te geven, dan moet je het paard maar niet verkopen.
Ik was helemaal verliefd en in de wolken, en tot op de dag van vandaag zijn we super blij en trots op haar!
Je koopt toch niet zomaar een paard?
Wij zochten een paard waarbij we direct konden zeggen DAT WORD HEM!

Ik begrijp best dat TS niet reageerd, misschien is ze helemaal onderste boven van de situatie...
Ik kan niet voor haar oordelen hoe het is op het moment, je hebt namelijk nog altijd hele rare mensen op de wereld.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:02

geerke schreef:

:') verplichtingen????
AAn de ene kant ben ik het mee eens met antwoorden enzo,maar TS zit vermoed ik nu in een lastig pakket.
Ik hoop wel dat ze een keer laten weten hoe het is afgelopen,zo nieuwsgierig ben ik wel.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:55

Ik weet niet of TS nog actief is bij dit topic, maar ik ben ook een emo typje en zou zeker willen weten wat in eerste instantie de reden van verkoop is geweest (hoewel je dat meestal wel weet als je het paard koopt) en wat er nu aan de situatie veranderd is waardoor ex eigenaar het paardje wel denkt te kunnen houden? Een gesprek kan nooit kwaad. Verder begrijp ik heel goed dat je op korte termijn al een band kan hebben met je paard. Ik heb zelf twee weken geleden mijn eerste eigen paardje gekocht en ik kan me nu al niet meer voorstellen hoe het zonder hem is! Dus ik zou hem zeker niet zomaar terug geven. Verder zou het heel goed kunnen zijn dat de financiele situatie van ex eigenaar heeft meegespeeld maar dan kan dat nooit zo snel veranderd zijn dat ze nu wel weer voor haar paardje kan zorgen. En het bleef haar keus (ongeacht reden) het paardje te verkopen. Zoals meerdere gemeld hebben. Je bereid je voor op de komst van je paardje, de zoektocht, de stalling, de spulletjes. Ik zou dit ook niet zomaar opgeven. De ex eigenaar de kans geven het paardje te blijven bezoeken lijkt mij fair maar ik zou ook niet vertrouwen op het "terugkopen verhaal". Blijf in ieder geval communiceren met ex eigenaar, dat is het meest eerlijke en geeft jou misschien de (gemoeds)rust om wel te kunnen genieten van je paard! Succes, en ik ben inderdaad benieuwd wat je keuze is geworden!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:56

Zou je hem nu verkopen aan een vreemde? Nee? Dan lekker zelf houden.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:10

Elanor schreef:
Aan je berichtje te lezen ben je gewoon heel blij met je nieuwe paard. Dus ik zou een aardig mailtje terugsturen dat je het vervelend vind dat ze er spijt van heeft, maar tegelijkertijd heel duidelijk zijn dat je hem toch echt zult houden. Je kunt er dan nog bij zeggen dat je echt al heel dol op hem bent, dat hij een goed plekje heeft en dat ze best eens kan komen kijken als ze wil. :)

Mooi verwoord!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:11

ze heeft hem verkocht. als ze hem niet kwijt wilde , waarom verkoop je hem dan

en helemaal banketstaaf als julie zo goede band hebben.

wilt ze hem terug

ik zou heb houden :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:25

Wat ik geneigd ben te denken in zo'n geval: zou de verkoopster een hoger bod hebben gekregen voor dat paard...
Misschien wat wantrouwig van me, maar ik ken dus ook een geval van iemand die een paard kocht voor een bepaalde prijs, en voordat het paard kon worden opgehaald krijgt die persoon een vaag telefoontje dat het paard een ongeluk in de wei kreeg zodat de verkoop niet doorging. Goed, ongelukken gebeuren maar vriendin en familie vonden er een luchtje aan zitten, aan de manier en timing waarop het verteld werd...

Oftewel: het is de moeite waard erachter te proberen te komen waarom de verkoopster het paard werkelijk terug wil.
Kan ook iemand zijn die meer uit emotie dan met gezond verstand met haar dieren omgaat. In dat geval is het paard bij TS wellicht beter af dan bij de vorige eigenaar, maar daar kan ik niet over oordelen.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:33

geerke schreef:

-O- Sjesus,mischien is ze wel onder een vrachtwagen gelopen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:50

geerke schreef:

De G8 is er niets bij :list: