21 oktober ga ik weer naar het strand in Noordwijk met een paar stalgenoten. We gaan er zo 2 keer per jaar heen
Rebell09
Geplaatst: 12-09-12 09:57
Ja volgens mij ook vanaf 1 september, maar ze zetten het altijd zo neer: verboden vanaf 1 juni tot 1 september 'vanaf rijksstrandpaal 75.000 en 74.000'.. Weet nooit vanaf waar dat dan is..
Oké, dan ga ik vanmiddag lekker een strandritje maken!
Spoekkie
Geplaatst: 28-09-12 22:31
aankomende zondag wil ik voor het eerst met me paard naar het strand.
Noordwijk of Noordwijkerhout? Wat is het verschil..wat raden jullie ons aan...waar kan je makkelijk parkeren ?
Alvast bedankt!
_Carien
Geplaatst: 28-09-12 22:35
Wat leuk Spoekkie! Noordwijkerhout kan je parkeren op Duindamseslag( Duindamseweg) en kan je een mooi stuk door bos en duin rijden. Wel is het vaak druk in het weekend met mooi weer tenzij je vroeg bent, als je dan geen plek kan vinden kan je proberen op de Randweg te parkeren. Daar heb je aan het einde wel een stuk waar je fijn kan parkeren. Of tegenover de Witte Raaf( Duinweg). Je kan ook parkeren bij Langevelderslag, heel groot parkeerterrein en zit je ook zo op het strand. Zou ook even kijken naar het laag water getij, is wel fijner rijden voor je paard. Veel plezier
http://live.getij.nl/getij_resultaat.cf ... =NOORDWMPT Om twee uur in de middag laag, denk dat als je rond 10 a 11 uur gaat rijden je al redelijk strand hebt. Het hoogtste punt is al om 4 uur in de ochtend geweest dus dan is het al redelijk aan het afbouwen.
brighteyes
Geplaatst: 14-10-12 13:06
Dat is nog allemaal Noordwijk:) tot voorbij Langevelderslag is al het duin en strand van Noordwijk. Ik rij zelf meerdere keren per week door het duin en over het strand. Ik sta pal achter het duin met mijn paard op stal. de fjord en shetlander van eerder in het topic staan daar ook op stal.
Simone1108
Geplaatst: 14-10-12 21:11
Gister voor het eerst met mijn eigen paard bij Noordwijk het strand op geweest, Stromende regen, maar het beestje was zo super braaf!! Ik ben zo trots op hem! Gelukkig ook goede begeleiding mee in de vorm van Maxielover! Dat scheelde vooral voor mij heel erg, was zelf zenuwachtiger dan het paard!
Wij hebben gisteren ook weer ons jaarlijkse tochtje naar zee gemaakt. Wat later in het jaar en dat was goed te merken aan alle regen maar het was weer superleuk! Waar mijn pony het vorig jaar nog wel spannend vond liep ze nu zelfs voorop op het strand, en het water ging ze ook zo in, alleen de golven waren eng. En wij zijn ook de fjord en shetlander tegen gekomen. Vond mijn pony ook minder leuk. Ze deed of ze nog nooit een shetlander gezien had
Ik heb gister een duin/bos/strandrit gemaakt. Het strand was goed te doen, maar het duin en bos was wel erg hard. Ondanks dat het natuurlijk niet mag, zijn we toen maar over voet- en fietspaden gereden. Dat waren overigens ook hele mooie paadjes, haha. Af en toe ligt er een gladde plek ijs op het pas. mijn pony heeft geen ijzers, maar met ijzers is dat natuurlijk wel erg eng.
pff.. ik hoop dat het snel weer lente is, dan kan iedereen eindelijk weer lekker rijden!
Daantje126
Geplaatst: 22-03-13 13:49
Ik heb daar met ponykamp gereden !
koetjeboe
Geplaatst: 29-04-15 21:36
Ik weet dat dit topic al oud is maar toch vraag ik het hier. Ik wil in juli naar Noordwijk met de paarden voor een weekend. Hoe werd dat nou precies van waar tot waar kan je rijden. Kan je bijv. via het strand helemaal naar het noorden of zuidwaards rijden. En is het gebied zo groot dat je er je best kan vermaken van vrijdag tot maandag met ritjes van 10 tot 25 km