Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

EvelienH schreef:Hier nog eentje.
Ik ben 1,83m en heb enorm lange benen, broeken met lengtemaat zijn vaak nog een cm of 10 te kort. Bovenkleding valt gelukkig nog mee.
Spijkerbroeken zijn inderdaad helemaal een draaaama!
Mijn paarden zijn beide redelijk groot, 1,72m en 1,75m maar kom er met een dressuurzadel toch nog een aardig stukje onderuit.
Rijlaarzen zijn ook niet zo makkelijk als je hoogte 57cm hebt.

Met een rok en hakken is het echt wel leuk vind ik
en ik ben erg zuinig met jeans, ze gaan echt jaren mee, ik koester mijn lange modelletjes
Skygirl schreef:Omdat er voor de korte pootjes al een topic is, hier maar een voor de lange.
Nadelen.
- Chaps passen niet standaard.
- Rubberen laarzen pas ik al jaren niet meer doordat ze maar halverwege mijn onderbeen komen. En dat terwijl ik ook een grote schoenmaat heb.
- Altijd lengtemaat nodig in rijbroeken, maar zijn vaak toch nog net niet lang genoeg. (En doordat ze dat niet zijn kruipen ze ook weer eerder wat omhoog.. ) Doe er altijd mijn sokken overheen, maar ideaal is het niet.
- Het zit onhandig in zadels. Qua inchmaat past het dan wel, maar mijn been komt over de kussens heen waar je been normaal zou liggen. Ik kan niet verder naar achter gaan zitten, want dan zit ik achter het zwaartepunt en kom ik ook gelijk in een soort stoelzit terecht. Heb nu zelf ook nog steeds geen passend zadel voor mezelf.Knieën komen vaak op de rand en dat is onstabiel en soms ook pijnlijk.
) Ik rijd met jodhpurbroeken, in lengtemaat, en die hebben elastiek onderaan waardoor de onderkant ook daadwerkelijk in de buurt van mijn voet blijft. Momenteel heb ik geen zadel, weet wel al voor welk model ik aan het sparen ben en in dat zadel, althans een gelijkend model van hetzelfde merk, zit ik prima.
Ik steek er wel onder uit maar niet zo dat ik steeds tegen z'n knieën zit te schoppen. Op de paarden van mijn lesgever ziet 't er soms niet uit, die zijn een stuk smaller.

Irmy schreef:Zijn er ook voordelen aan lang zijn?
behalve over iedereen heen kunnen kijken
Soms betwijfel ik dat echt, ik haat mijn lengte nu al. Ik ben 1.78.
Sjolvir schreef:Trouwens zie ik hier af en toe ook wel bijna ongezonde lengte / gewichts combinaties langskomen.
Te zwaar is niet gezond, te licht ook niet.

Maar ik was toendertijd wel echt ongezond qua verhoudingen, zag er anders uit dan het beeld wat ik nu bij de mensen hier die diezelfde verhouding lengte/gewicht hebben 
De omgeving was echter erg blij dat ik tegen een redelijk grote KWPN'er aanliep, die verklaarden me voor gek met mijn Fjordenmanie (pffff, wat een onzin vond ik dat!). Maar zodra ik er het geld voor heb komt er naast een veulen van mijn paard ook mooi nog een flinke Fjord bij, zo
Sjolvir schreef:Trouwens zie ik hier af en toe ook wel bijna ongezonde lengte / gewichts combinaties langskomen.
Te zwaar is niet gezond, te licht ook niet.
)
ik moet hoognodig nieuwe chaps hebben, maar die maten gingen op totale lichaamslengte en voor mij zijn ze dan dus te klein
terwijl de maat erna weer te groot is. Heel vervelend. Dus als iemand nog goede chaps weet, of een winkel...?
) dus dat is vaak extra lastig met laarzen ed.
knollentuin schreef:ik heb er ook last van ,en de laarzenindustrie heeft volgens mij het idee dat je met lange benen automatisch dunne benen hebt en als je hollandse kuiten hebt dat je ook korte pootjes moet hebben ...ik val dus altijd in maatwerk..
welke kuitlengte hebben jullie van laarzen, ik kom op 53 cm...
minder dan de meeste hier denk ik maar goed, ik ben officieel dan ook maar 162.5 cm groot (die halve doet 't 'm
)