Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:02

Ik was met 12 jaar al 1.78 en ben dat nu na 49 jaar nog steeds...........

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:04

Ik ben ongeveer 1.77, weeg ong. 69 kg en heb erg lange benen, lange armen en brede schouders en ook nog borsten. Kledingmaatje 38/40 in de taille en 40/42 op de heupen. Herkenbare problemen, te korte broeken, te korte mouwen. Blousjes heb ik niet, passen niet aan de schouders of borsten willen er niet in.

Mijn paard is 1.69 en dat gaat, maar ik hang er wel onderuit. Heb een Kieffer Garmsich als zadel en rijd de laatste jaren alleen maar recreatief dus dat gaat wel

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:04

linky schreef:
Ik was met 12 jaar al 1.78 en ben dat nu na 49 jaar nog steeds...........

Hopen dat ik dat ook heb, en nu stop met groeien. :))

Norton

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:06

Ach ik was tot mijn 15e jaar de kleinste van de klas, kreeg ff groeispurt................

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Ben zelf 1.78 maar rijd op een paard van diezelfde lengte met een zadel van bates, en eigenlijk zit dat heerlijk

Alleen qua kleding is het inderdaad een ramp :))

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:32

Hier nog eentje. :P

Ik ben 1,83m en heb enorm lange benen, broeken met lengtemaat zijn vaak nog een cm of 10 te kort. Bovenkleding valt gelukkig nog mee. :)
Spijkerbroeken zijn inderdaad helemaal een draaaama!

Mijn paarden zijn beide redelijk groot, 1,72m en 1,75m maar kom er met een dressuurzadel toch nog een aardig stukje onderuit.

Rijlaarzen zijn ook niet zo makkelijk als je hoogte 57cm hebt. :=

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:37

EvelienH schreef:
Hier nog eentje. :P

Ik ben 1,83m en heb enorm lange benen, broeken met lengtemaat zijn vaak nog een cm of 10 te kort. Bovenkleding valt gelukkig nog mee. :)
Spijkerbroeken zijn inderdaad helemaal een draaaama!

Mijn paarden zijn beide redelijk groot, 1,72m en 1,75m maar kom er met een dressuurzadel toch nog een aardig stukje onderuit.

Rijlaarzen zijn ook niet zo makkelijk als je hoogte 57cm hebt. :=

Waar koop jij je rijlaarzen?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:54

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:55

Ik meld me ook maar :)

Ik ben 16, 176 groot en weeg zo'n 55kg.
Heb nu een ouder bijrijdpaard van 166, een eigen paard van 175 en een 3-jarige ruin van momenteel 165.

Dit gaat wel, helaas heb ik ook nog een welsh d-pony, hier had ik laatst in de barrage een fout doordat IK de balk eraf schopte... :+

Mijn broeken koop ik ook in lengtematen en dan met lange sokken eroverheen. Laarzen heb ik nu van Ariat: extra high en small.

Rijjasje heb ik de Cavallo Grannus en de FB Jumper(?), en dan 36. Mijn oma neemt ze iets in en dan passen ze wel redelijk.

:D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:42

Ik ga mij ooit van die laarzen van lipica laten aanmeten gewoon :)

En ik ben wel graag groot :) Met een rok en hakken is het echt wel leuk vind ik :) en ik ben erg zuinig met jeans, ze gaan echt jaren mee, ik koester mijn lange modelletjes :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:36

Emr, op maat gemaakt. Ik heb Cavallo's en een paar Lipica. Lipica vind ik kwalitatief en kwa uiterlijk een stuk minder dan Cavallo.

Ik heb van de week weer een hele lange jeans gevonden, zal eens kijken welk merk het is. Deze is tenminste echt lang ipv kan net, doen we wel met laarzen aan. :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:33

Ik heb laatst een Replay spijkerbroek gekocht in lengte maat 34! Normaal moet ik echt wel 36 hebben. Maar deze 34 is echt helemaal mooi qua lengte.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:55

Ik heb ook een Replay met lengte 34 en die valt inderdaad heel mooi =)
Only heeft vaak lengte 36 en die zijn ook helemaal niet duur =D
Ik haat het alleen als verkopers me broeken laten passen die geen lengtemaat hebben,
terwijl ik dan duidelijk gezegd heb dat het minstens lengte 34 moet zijn ..
Dan zeggen ze, ja maar dat merk valt lang uit..
Daar geloof ik al lang niet meer in xD

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:57

Carowl schreef:
Ik heb ook een Replay met lengte 34 en die valt inderdaad heel mooi =)
Only heeft vaak lengte 36 en die zijn ook helemaal niet duur =D

Only gaat hier jammer genoeg maar tot 34, en die is te kort -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:04

Jeejj, een topic voor langpoten *\o/*

Skygirl schreef:
Omdat er voor de korte pootjes al een topic is, hier maar een voor de lange. :D

Nadelen.
- Chaps passen niet standaard.
- Rubberen laarzen pas ik al jaren niet meer doordat ze maar halverwege mijn onderbeen komen. En dat terwijl ik ook een grote schoenmaat heb.
- Altijd lengtemaat nodig in rijbroeken, maar zijn vaak toch nog net niet lang genoeg. (En doordat ze dat niet zijn kruipen ze ook weer eerder wat omhoog.. ) Doe er altijd mijn sokken overheen, maar ideaal is het niet.
- Het zit onhandig in zadels. Qua inchmaat past het dan wel, maar mijn been komt over de kussens heen waar je been normaal zou liggen. Ik kan niet verder naar achter gaan zitten, want dan zit ik achter het zwaartepunt en kom ik ook gelijk in een soort stoelzit terecht. Heb nu zelf ook nog steeds geen passend zadel voor mezelf. :+ Knieën komen vaak op de rand en dat is onstabiel en soms ook pijnlijk.

Chaps heb ik niet, laarzen evenmin (of althans ik heb ze wel, en ze zijn ook hoog genoeg, maar ze zijn ook te smal :+ ) Ik rijd met jodhpurbroeken, in lengtemaat, en die hebben elastiek onderaan waardoor de onderkant ook daadwerkelijk in de buurt van mijn voet blijft. Momenteel heb ik geen zadel, weet wel al voor welk model ik aan het sparen ben en in dat zadel, althans een gelijkend model van hetzelfde merk, zit ik prima.

Ik heb een heel ander probleem: mijn paard (IJslander) heeft een stokmaat van 1,35 meter... dus toen ik op zoek ging naar een paard was het een heel belangrijk criterium dat het een breed model moest zijn en dat is gelukt :) Ik steek er wel onder uit maar niet zo dat ik steeds tegen z'n knieën zit te schoppen. Op de paarden van mijn lesgever ziet 't er soms niet uit, die zijn een stuk smaller.

Overigens loop ik ook graag op hakken en heb ik qua spijkerbroeken 1 merk en 1 model dat ik draag, en die zijn lang genoeg. Ik meet 1,82 meter.

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:55

Ik heb ze ook... Ik ben zelf waarschijnlijk 1.78 en ik ben 13! En ik groei nog steeds... Ik vind ze wel mooi, maar wel een beetje irritant, zoals met paardrijden en met lopen, het staat zo stom, als je even een paar kleine passen maakt.

Enige waar ik blij mee ben, jongens vinden ze mooi, hihi.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:19

Oh, dit topic is op m'n lijf geschreven :')
1.75 à 1.80 en 53 kg ongeveer!

Jeans is voor mij een 26/34 en die komt net tot aan de grond!
Rijbroeken is voor mij helemaal een ramp. Een 176 komt zo ongeveer 15 cm onder mijn knieën, 34 bestaat niet en 36 is vaak te wijd aan de poep.
Dan ben je niet alleen lang, ben je ook nog eens even breed als de gemiddelde peuter. Leuk +:)+
Heb gelukkig een witte rijbroek gevonden in maatje 36 die voor iedereen te klein was. Past mij dus perfect!

Laarzen moeten idd op maat, is ook altijd een grote hap uit 't budget. Sowieso, want een smalle kuit is te breed voor me.
Qua zadel: ik heb een KN Symphonie, ben daar SUPERtevreden van!
Maar da's ook een 'kaal' zadel, van die grote knieblokken, daar moet ik niet van weten.

Voordeel aan zo frêle zijn: mijn vos van 1.72 lijkt eigenlijk net te groot voor me (te zien in de advertentie), mijn 4jaars van 1.63 past wat beter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:26

Irmy schreef:
Zijn er ook voordelen aan lang zijn?
behalve over iedereen heen kunnen kijken :+
Soms betwijfel ik dat echt, ik haat mijn lengte nu al. Ik ben 1.78.

Ja, oude kleine dametjes in de supermarkt te hulp schieten, om iets aan te kunnen geven van de bovenste plank :+
Is voor jezelf geen voordeel, maar wel voor de maaschappij.

Hier 1.84, tegenwoordig val ik niet meer op, omdat jullie allemaal langer zijn geworden *\o/*

Kleding baal ik vooral van mijn lange armen, leuke jasjes etc. meestal mouwen te kort.

Paarden, tja als langpootspriet heb ik het onfatsoen gehad om een gekregen fjord te houden.
Afbeelding
En daarna zocht ik echt in 1e instantie paard passend bij mijn lengte.. Kom ik thuis met een E...
Afbeelding

En groot paard komt er nu zeker niet meer, omdat ik mijn zelf gefokte fjorden veulen houdt :+
Ach voordeel van die kleine paarden is wel, stapt stuk makkelijker op dan van die hele grote...
Zou zelf graag iets kleiner zijn geweest, dan had ik stuk beter op mijn paarden gepast.

Trouwens zie ik hier af en toe ook wel bijna ongezonde lengte / gewichts combinaties langskomen.
Te zwaar is niet gezond, te licht ook niet.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:39

Sjolvir schreef:
Trouwens zie ik hier af en toe ook wel bijna ongezonde lengte / gewichts combinaties langskomen.

Niet iedereen die volgens BMI te mager staat is daarom ongezond mager ;)

Ik, bvb, heb een BMI van 17 (berekend op 175 en 53 kg) maar heb wèl rondingen.
Ik heb een fijn beendergestel en lange, pezige spieren.

Maar ik speel evenveel eten naar binnen als de gemiddelde volwassen vent.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:40

Nee idd, ik dat viel me ook op! Toen ik 52 kilo woog bij mijn 1.82m werd ik zonder pardon naar een dietist doorverwezen om aan te leren komen...inmiddels weeg ik 20 kilo meer en vindt men me nog steeds een magere lat schijnbaar, maar in dit topic voel ik me te zwaar voor mijn lengte :\ Maar ik was toendertijd wel echt ongezond qua verhoudingen, zag er anders uit dan het beeld wat ik nu bij de mensen hier die diezelfde verhouding lengte/gewicht hebben :)

Sjolvir, ik was oorspronkelijk op zoek naar een Fjord als eerste eigen paard, vind ze zó leuk :D De omgeving was echter erg blij dat ik tegen een redelijk grote KWPN'er aanliep, die verklaarden me voor gek met mijn Fjordenmanie (pffff, wat een onzin vond ik dat!). Maar zodra ik er het geld voor heb komt er naast een veulen van mijn paard ook mooi nog een flinke Fjord bij, zo :D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:48

Hier nog een spriet 8-)

Ik ben 1.73 en 50 kilo.

Ik ben altijd al erg tenger geweest en zelfs na 2 kinderen op de wereld gezet te hebben geen gram aangekomen.
Ik heb een poos heel erg gezeten met mijn "ondergewicht" maar nu boeit het me weinig meer.
Ik ben nou eenmaal zo.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:58

Sjolvir schreef:

Denk dat er ook een hoop mensen in dit topic nog door de pubertijd 'moeten'

Ik ben niet extreem lang, 1.75m, maar wel behept met lange benen, lengtemaat 36 en mede door ziekte regelmatig 5-10kg te licht (als je uitgaat van BMI 19,5). Recentelijk heb ik nieuwe rijlaarzen aangeschaft en ik kwam uit op Cavallo Junior die heerlijk zitten, junior omdat mijn kuitmaat nog wel eens wisselt en ik graag een aansluitende laars heb ipv 2 cm ruimte als ik wat lichter ben.

Qua zadel heb ik een Passier Grand Gilbert 18 inch, 'toevallig' zat dit zadel bij mijn paard toen ik haar aankocht maar ik zit er prima op, dekjes zijn daarentegen wel weer regelmatig tekort.

Toevallig had ik het gisteren nog met iemand erover toen ik mijn alleroudste rijbroek (lees 10+ jaar oud maar verslijt gewoonweg amper) weer eens aanhad dat dit eigenlijk mijn best passende rijbroek is, de rest is allemaal te kort en/of de (kunst) lederen vlakken schuren bij mijn knieen omdat ze niet op de goede plaats zitten.
Ben dus nu van plan maar weer eens een Ruitergilde broek aan te schaffen als ik een nieuwe nodig heb, deze zijn niet zo duur maar zitten mij prima, nu nog een winkel in de buurt opsnorren.

Paard is btw 1.66 gok ik, is al jaren niet meer officieel gemeten, en echt een damespaardje, maar het misstaat niet

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:02

Ik meld me ook!
Ik ben 1.85 , 15 jaar en ik groei nog steeds!
Ik vaak met mouwen een probleem en met paardrijbroeken koop ik nu hkm.
Op de manege rij ik ook nog wel op pony's vanaf 1.30 die zijn dan net ingereden en daar mogen nog geen kleine kinderen op. Dus dat is geen gezicht bij mij :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:15

Hier ook iemand met relatief lange benen (links ;) )

Afbeelding

Ik ben alleen wél klein :') ik moet hoognodig nieuwe chaps hebben, maar die maten gingen op totale lichaamslengte en voor mij zijn ze dan dus te klein :\ terwijl de maat erna weer te groot is. Heel vervelend. Dus als iemand nog goede chaps weet, of een winkel...?

En dan heb ik ook nog eens grote voeten (maat 41 :+ ) dus dat is vaak extra lastig met laarzen ed.
Omdat ik zo klein ben zijn de standaardmaten qua broeken voor mij vaak weer te lang. Maar dingen die wel voor mijn grootte gemaakt zijn, zijn dan weer aan de korte kant. :')

knollentuin schreef:
ik heb er ook last van ,en de laarzenindustrie heeft volgens mij het idee dat je met lange benen automatisch dunne benen hebt en als je hollandse kuiten hebt dat je ook korte pootjes moet hebben ...ik val dus altijd in maatwerk..
welke kuitlengte hebben jullie van laarzen, ik kom op 53 cm...

Net even gemeten, kwam uit op 45 cm :7 minder dan de meeste hier denk ik maar goed, ik ben officieel dan ook maar 162.5 cm groot (die halve doet 't 'm :') )

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:49

Leuk toppic dit :D

Hier 1,83 en 70 kilo en voetmaat 42/43
Broeken heb ik meestal niet zo problemen mee, meestal 29/34 eigenlijk nooit lengte maat 36 nodig.
Rijlaarzen heb ik kuitmaat 37 , en hoogte 53 cm dit was wel te doen.
Bovenkleding is bij mij voornamelijk het grootste probleem, eigenlijk altijd de mouwen te kort.
Doe ik dan een maat groter ivm mijn lange armen dan verzuip ik er weer in.. ;(
En schoenen is ook altijd drama.