Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:33

Ik rij in de bak zonder cap, ik weet dat Sheila betrouwbaar is en als ik val, pech dan maar *D eigen schuld.

Met buitenrijden draag ik áltijd een cap, dit voor mijn veiligheid, Sheila is buiten de bak niet 100% bomproof en kan erg koppig worden, ook doe ik dit omdat ik nooit kan weten hoe een andere bestuurder handeld in zo'n situatie, dit om ongevallen te voorkomen!

brittje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:02

met cap heb je zowieso minder risico en het staat niet lelijk dus waarom niet!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:37

Vroeger reed ik best wel veel zonder cap en op een gegeven moment had ik geen eens een cap.
Ik vond ze totaaaal niet lekker zitten en ergerde me er kapot aan.
Nu heb ik een aantal verschillende caps, 5 in totaal ik wissel ze wel af en ze zitten allemaal super lekker.
Ik ben er van overtuigd dat een cap echt goed en lekker moet zitten maar ook schoon moet zijn.
opgedroogd zweet ging altijd zo irriteren ook ;)
Nu heb ik eigenlijks standaard een cap op, puur omdat ik het doe voor mijn veiligheid en het thuis moet O:).
maar soms heb ik hem niet op, omdat ik dan puur gewoon te lui ben om hem op te zetten :o
of voor een foto wil ik hem soms ook wel even af doen :D

Doranne

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:57

Ik rij altijd thuis en met trainingen altijd met cap.
Mijn paard kan nogal onvoorspelbaar zijn en neem dan het zekere voor het onzekere.
En daarbij is het maar een kleine moeite.
Als ik mijn cap eenmaal opheb, voel ik hem niet eens meer zitten (Behalve in de zomer, want dan is het zooo warm :P )

Op wedstrijd moet ik een hoed op (Western).
Da's dus ook de enige uitzondering van wanneer ik zonder cap rijd.
Ik heb hem dan wel altijd bij en zet hem eventueel met het warmrijden op

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:31

Ik rijd altijd met een cap, altijd al zo gedaan, dus gewoon een kwestie van gewenning..
net als een auto gordel dragen zeg maar :+

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:37

Meestal met, met 30 graden een enkele keer zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:43

Vroeger meestal zonder, nu altijd met omdat het verplicht is bij ons.

Als ik nu iemand zie rijden zonder vind ik het een vreemd zicht en eerlijk gezegd vind ik het ook best wel klasse hebben als je met cap rijdt :)

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:56

het is eigenlijk ook maar wat je gewend bent.
sommige merken niks meer van zo'n ding op je hoofd maar als je het niet gewend bent zal het vast wel flink irritant zijn :P

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:39

Hehe ik meng me even in de eeuwige discussie. Nou ik rijd altijd met, alle beetjes helpen laten we maar zeggen. Ik heb wel eens zonder gereden, en ik moet zeggen dat ik het wel kan begrijpen. Het is niet zo dat je je cap echt voelt als je rijdt, maar als je zonder rijdt geeft dat gewoon een heel vrij gevoel. Heel apart, maar wel lekker :P

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:36

Met inrijden heb ik altijd een cap op maar verder niet. Voor mijn gevoel beperkt het mijn vrijheid met paardrijden. Ik rijd trouwens alleen zonder cap op eigen terrein. ;)

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:40

ik rijd altijd met cap alleen heel soms niet op mijn verzorg paardje maar dit is dan alleen in de zomer als het heel warm is en wel een beetje lolmetjeknol an het doen zijn. en met foto's doe ik hem soms ff af of als ik er ff op klim met een VD kunstje dan vind ik het ook niet zo nodig. ;)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:42

Ik reed zelf ook (alleen op mn eigen paard) altijd zonder cap. In de bak, op buitenrit en met springen droeg ik hem wel altijd. Bij mij was het meer een beetje gemakzucht. Nu mijn paard 2 jaar heeft stil moeten staan na een blessure heb ik hem wel weer opgezet.
Niet omdat ik haar niet vertrouwde, maar omdat ik in die 2 jaar tijd genoeg mensen heb zien vallen van hun paard. Die ze ook volledig konden vertrouwen, zeiden ze. Mijn merrietje kan uit vreugde nog al rare sprongen maken, dus zet hem tegenwoordig toch maar op! :D

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:53

Ik vind het eigenlijk niet goed, ik heb het wel eens gedaan als ik bijvoorbeeld onder de sproeier ging of als ik het bijv. te warm vond!! Maar je moet eigenlijk wel met cap rijden een meisje die ik ken reed nooit zonder cap toen ging ze een keer zonder cap want ze vertrouwde haar paard en het was een slome ijslander en juist toen viel ze er af omdat hij schrok, ze viel gelukkig wel goed maar had toch haar neus gebroken, hersenschudding en een flinke bult op haar hoofd!!!

Dus ik raad je aan om toch met een cap te gaan rijden hoe braaf je paard ook is want het blijft een paard en ze kunnen altijd ergens van schrikken en je er afwerpen ook al is dat niet de bedoelen en je kunt niet zeggen oo die van mij doet dat niet want elk paard kan dat doen hoe lief en slome en lui ook!!!! ;) ;) ;)

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:34

Ik rij ALTIJD met cap, zonder ga ik er niet op.
De enige keer dat ik dat gedaan heb was toen ik uit ging stappen op een paard waar een ander meisje op had gereden, en toen was het 'o cap vergeten' en toen mocht ik die van haar op. Dat zijn de enige paar seconde geweest dat ik mijn cap niet op heb gedaan. Zelfs op de meest slome 'sukkels' waarvan ik de kans dat ik erafval nog geen tiende procent acht, draag ik een cap. Ik snap niet zo goed waar de mensen het vandaan halen om geen cap op te doen? :S Er kan ALTIJD wat gebeuren, hou dat in je achterhoofd.
Een cap is vervelend als het warm is. Een hersenschudding is vervelender :D Ik ben 3 keer op mijn hoofd gevallen, dan ben je maar wat blij met die cap!

Ik snap niet zo goed waar mensen het vandaan halen om zonder te rijden? :s 'Ik vertrouw hem.' Zelfs dan kan er nog wat gebeuren. 'Ik stap alleen.' Een paard kan er ook vandoor gaan.
Er zijn zat mensen die hetzelfde dachten qua vertrouwen, op hun hoofd vielen en maar wat spijt hebben!
Ga maar eens zoeken, op bokt zijn er ook wat verhalen over te vinden.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:08

bij mij is het altijd verschillend.
het verschilt eigenlijk een beetje per paard

Sprangrytter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:54

Ik draag altijd een cap, als ik altijd zonder cap zou hebben gereden kan ik je vertellen dat ik dit niet meer kon typen. ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:45

O jeetje. Nou, ik pas ook wel in dat straatje ;)

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:52

ik rijd waar mijn paardje staat altijd zonder cap als ik dressuur doe en met springen wel altijd met.
eerst bij springen ook altijd zonder maar ben van gedacht veranderd omdat de laatste tijd ik zoveel -ik ben er af gevallen tijdens het springen-verhalen hoor (: haha
op wedstrijd natuurlijk wel altijd met ..
en waarom ik het doe .. naja ik vertrouw mijn paard ( op vreemde paarden rijd ik altijd met!!) + door de week moet ik volgende dag naar school en dan stinkt mijn
haar door zweet etc.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:56

Ik rijd altijd met cap. En met me 3 jarige altijd ook met bodyprotector, En zafier in de duinen/strand ook met bodyprotector (en met springen).

Bij ons is het op ons terrein verplicht om met cap te rijden. Buiten ons terrein mag je dit zelf weten :)

whisper94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:47

ik heb wel altijd een cap op ik vertrouw mijn paard voledig maar anderhalf jaar geleden is tijdens het rijden in de volle galop mijn singel gescheurd en ben ik er met zadel en al vanaf gevallen en heb mijn arm op drie plaatsen gebroken en ben daar aan geopereerd dat bewijst maar weer dat je altijd kunt vallen het had ook mijn hoofd kunnen zijn dus ik heb altijd een cap op tijdens het rijden

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:34

Ik moet een cap dragen van mijn moeder. In de zomer vind ik het echt vreselijk. :+ Dat zweet, warm hoofd bah. Maar in de winter vind ik het wel lekker warm aan mijn hoofd, haha. Ik draag geen cap omdat ik mijn pony's niet vertrouw maar het blijven dieren.

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:05

gewoon lekker je cap op doen is het veiligste ;)

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:31

Ik rij altijd met cap, ongeluk zit in een kleine hoek. Paarden blijven vluchtdieren, ookal ken je het paard heel goed, ze kunnen altijd nog iets onverwachts doen of er kan iets onverwachts gebeuren (omgeving of met de rijspullen) . Ik blijf lekker veilig met cap rijden ;)

abby12wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:02

Deborah_ schreef:
Ik rij altijd met cap, ongeluk zit in een kleine hoek. Paarden blijven vluchtdieren, ookal ken je het paard heel goed, ze kunnen altijd nog iets onverwachts doen of er kan iets onverwachts gebeuren (omgeving of met de rijspullen) . Ik blijf lekker veilig met cap rijden ;)

idd Ik ben het met je eens.
als je last van een zweethoofd hebt kun je een cap met ventilatie kopen dat heb ik zelf namelijk wel erg handig :D
Het is net wat je zelf wil!

eline930

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:32

het is toch wel handig om ook in de bak een cap op te doen
ik ben een keer gevallen van een paard die struikelde in de galop
ik viel aan de kant van de bakrand maakte zo een koprol en kwam keihardmet mijn rug tegen de bakrand!!
en een cap is verplicht ook op stal
want als je straks een gebroken nek heb had je vast toch liever een cap op gehad!! :P

X-jes