Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Helemaal niet als het echt bont is.. Maargoed ik zou sowieso nooit laarzen/jassen/ander soort kleding kopen met bont erin(ook geen nepbont). Buiten het feit om dat ik het spuuglelijk vind, vind ik het ook nog eens belachelijk hoe er met die dieren om wordt gegaan IMO gebeurd totaal niet op diervriendelijke wijze...
Iemand er op aanspreken wellicht wel..Abeltje77 schreef:Ik snap dat niet-doden ook niet Adil... tijdsdruk misschien? Maar het gaat toch veel sneller om een dood dier te villen dan eentje die nog spartelt? Ik kan daar ook echt niet bij...
Tallie1979 schreef:Adil, bij mij is het deels onderbuik, deels ratio.. Vanmorgen was ik heel obstinaat en wilde ik met de verfbus op pad, maar ik zie ook wel in dat dat niet werktIemand er op aanspreken wellicht wel..
Stel nou dat we helemaal niks meer horen vanuit Kingsland, dan kan je daaruit een aantal conclusies formuleren..
- Kingsland vind het niet nodig de eindgebruikers informatie te verstrekken omdat we wellicht niet boeiend genoeg zijn..
- Kingsland gebruikt bont uit slechte industrie en houd wijs zijn mondje dicht om "rellen en boycotten" te voorkomen.
Hoe dan ook, het is massa productie.. Er gaan dus aardig wat dieren voor sneuvelen. Over de ganzen die ervoor geplukt zijn nog maar te zwijgen.
, dan is 't voor mij weer ok
. Twiggy2008 schreef:Focussed, ik denk dat je mij totaal verkeerd begrijpt. Ik ben enorm tegen de bio-industrie, ik eet meer dan 20 jaar geen vlees meer en koop biologische zuivelproducten (en eieren) e.d.
Ben helemaal met je eens dat die beesten een rotleven hebben door zo snel mogelijk op te groeien e.d. Heb toevallig vorige week op de VPRO nog een interessante docu gezien over de bio kip versus de gewone kip. Was erg interessant, gaf zeker stof tot nog meer nadenken over nog bewuster leven.
Wat ik benoem is dat die bio industrie dieren over het algemeen (kijk bv hier in NL) humaner worden gedood dan een gemiddeld pelsdier. Daar zijn nl. nog geen vaste wetten voor (hooguit dat chinchilla's en vossen niet meer voor bont gehouden mogen worden, nertsen mogen nog wel). Een pelsdier anaal electrocuteren vind ik not done. Want dat gebeurt.... Ik vind dieronvriendelijk bont not done!!! Mijn mening. Zo'n opmerking als van de dame ergens hierboven, vind ik vreselijk. Mijn mening.
Mag jij anders over denken, hoor, dit is een discussieforum. Maar feit is dat er inmiddels prima alternatieven op de markt zijn voor bont. Niet van echt te onderscheiden, dus waarom nog dieren hiervoor fokken en al dan niet op vreselijke wijze vermoorden?
Ik zie er het nut niet van in, wel de wreedheid. En waarvoor? Dat vraag ik me echt af.....
Focussed schreef:Zou er zoiets niet al bestaan? Een diervriendelijke "bont-farm"? Lijkt me dat er genoeg vraag voor is.
Focussed schreef:Sorry maar dat argument dat nepbont niet van echt te onderscheiden is vind ik zulke dooddoeners. Dat verschil is bijna als dag en nacht, zeker voor iemand die er wat verstand van heeft. Als het echt zo één op één was dan zou echt bont allang verdwenen zijn, alleen al omdat nepbont geen cent kost en je voor echt bont toch echt wel diep in je buidel moet tasten. Nee dat is echt niet zo. Daarnaast wordt in veel nepbont ook honden- en kattenbont verwerkt om het echter te laten lijken (o.a. bij Wonderwoman, Zara en H&M is dit nepbont te koop). Dus zelfs dat is niet helemaal koosjer.
Maar ik begrijp zeker jouw redenering en krijg zelf van zo'n reactie ook kriebels, maar iemand die vlees van een biodier eet is imo niet meer of minder dan iemand die bontdraagt. Simpelweg omdat de dieren nagenoeg hetzelfde rotleven achter de rug hebben.
xDaPhNex schreef:En daar verandert niemand iets aan..
Dus beter een oplossing zoeken/onderzoek doen naar bontvriendelijke farms, dan proberen te boycotten van AL het bont, want dat zal helaas nooit lukken.

Abeltje77 schreef:Ik heb er laatste echt nog 's avonds thuis over na lopen denken... wat is het voor iemand die zo'n wasbeer mishandelt, vilt en levend weggooit. Wat voor mensen zijn dat? Hebben die mensen nog wel een greintje goedheid in hun lijf? Kunnen dit soort mensen nog geraakt worden door iets? Als je zo'n minachting hebt voor leven en lijden en mededogen... wat bén je dan voor iemand?
xDaPhNex schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt Twiggy, maar begrijp je ook dat ALS je de mens nooit zo ver krijgt om het te boycotten, dat het dan maar beter vriendelijk kan gebeuren?
Twiggy2008 schreef:xDaPhNex schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt Twiggy, maar begrijp je ook dat ALS je de mens nooit zo ver krijgt om het te boycotten, dat het dan maar beter vriendelijk kan gebeuren?
PS: Al blijf ik bont wel iets onnodigs vinden. Mag ik dat vinden? We kunnen prima zonder bont. Het blijft een vorm van dieren doden voor iemand's status en ijdelheid. Of niet dan?
Focussed schreef:Maar dat is hetzelfde met leer. Want inmiddels kunnen we ook net zo goed zonder.. En hetzelfde geldt voor vlees, want ook daar kunnen we makkelijk zonder. Het is een luxe, geen noodzaak meer.
, nou, ze heeft al die vleeseters mooi overleefd
). Mijn dochtertje is ook vegetarisch opgevoed, maar zij is nog wel vaak een apart geval (´oh, lust ze echt geen knakworstjes?´), omdat mensen vaak denken dat kinderen wel vlees nodig hebben....... Adil18 schreef:Focussed schreef:Zou er zoiets niet al bestaan? Een diervriendelijke "bont-farm"? Lijkt me dat er genoeg vraag voor is.
Te duur, niet efficiënt genoeg etc. etc.
Adil18 schreef:Nou ja, Tallie, je was daarna ook groot genoeg toe te geven dat je bijv. iets verkeerd gelezen had, dan is 't voor mij weer ok
.
Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd, je hebt een nette brief geschreven...! Als KL niet al te veel klanten in Nederland wil verliezen moeten ze hier imo serieus mee omgaan...
Je kent me.. Lekker de dikke kont tegen de kribbe gooien en overal tegenaan schoppen.. Maar ik blijf heus wel luisteren hoor.. En hoe moeilijk ook, ik geef het ALTIJD toe als ik fout zit