Het valt me echt op dat er veel mensen wisselen omdat het ze is aangeleerd.. Ik vind het echt slordig uit zien in een proef. Naar mijn mening kun je tijdens het trainen wel wisselen, maar doe het niet omdat het je zo is aangeleerd, maar gebruik hem aan de kant waar je hem op dat moment het beste kun gebruiken. Links of rechts houden tijdens de proef dat is ieder voor zich. Ik weet uit ervaring dat rechtshandige het lastig vinden om hem linkst te houden, en hem daarom liever rechts houden
Dropsleutel
Geplaatst: 25-09-10 09:57
ik hou mijn zweepje altijd rechts . alleen bij proefjes links.
lambiek_lief
Geplaatst: 25-09-10 11:30
Ik heb hem altijd in mijn rechterhand, tenzij het heel vervelend is dan doe ik hem links. Maar ik ben niet zo handig met mijn linkerhand
didike12
Geplaatst: 26-09-10 09:54
ik hou hem altijd rechts, zonder te wisselen. geenidee waarom ik hem zo hou. ik ben er aan gewend. ik ben ook rechts =)
tessadc
Geplaatst: 26-09-10 10:31
Ik hou hem bijna altijd in rechts, over het algemeen wissel ik niet mee. In een proef wissel ik ook helemaal niet..
Het liefst houd ik mijn zweepje in mijn rechterhand. Echter met trainen blijf ik hem wisselen aan de hand van de richting die ik oprijd. Juist om hem op de juiste plek een klein beetje bij te tikken van achteren.
trixjepixje
Geplaatst: 26-09-10 17:06
Altijd rechts, omdat het gewoon het fijnst rijd en ik niet met m'n zweepje tegen de bakrand kom, dus ik zie geen reden om te wisselen. Als hij over de linkerkant wegloopt met sommige oefeningen neem ik hem wel in m'n linkerhand maar wissel daarna weer terug.
als ik m heb meestal links, moet op wedstrijd ook. anders wissel ik m nog wel eens naar mn binnenhand, maar niet zo vaak.
KarinvdM
Geplaatst: 28-09-10 17:05
Rechts, bij sommige dingen wissel ik omdat ik anders niet op de juiste plek kan bijtikken.
Emmalakkie schreef:
als ik m heb meestal links, moet op wedstrijd ook.
Hoezo?
__Nathalie__
Geplaatst: 28-09-10 17:07
Ik rij niet vaak met zweep maar als ik hem heb heb ik hem in de binnen hand. Ik heb hem best raar vast (onder het handvat) en hij steekt bij mij nogal uit dus anders zit ik steeds tegen de bakrand Maar mocht ik bij bepaalde oefeningen hem wel even aan de buitenkant nodig hebben pak ik hem even over.
gekke is dat ik de lus van mn teugels ook altijd overgooi naar de binnenkant
springzweepje heb ik trouwens wel altijd rechts.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 28-09-10 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
F_Orumster
Geplaatst: 28-09-10 17:09
Ik vind een zweep erg vervelend in de hand, maar als ik ermee reed in de binnenhand, anders komt ie tegen de bakwand.
Nickytje
Geplaatst: 28-09-10 17:13
Ik heb een zweepje altijd in m'n linkerhand (ben ook links) en wissel hem ook niet van hand
op de wedstrijd moet je alles met afgroeten in je linkerhand hebben. het is een beetje jammer als je onder je proef steeds gaat wisselen en dan aan het eind nog een kere voor het groeten. dus heb het mezelf zo aangeleerd om altijd links te houden.