rijden jullie met dit warme weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:41

winia4ever schreef:
ja hoor ik rij gewoon, het paard moet gewoon leren in in het warme weer te trainen!..Zo kunnen ze er op een gegeven moment ook beter tegen, ik ga wel het paard van te voren afspuiten en na die tijd, + dat de bak helemaal gesproeit is dus dat hij geen stof in zn neus krijgt. en veel stappen maar gewoon galopje en de oefeningen doen.

Sorry maar daar ben ik het toch niet mee eens. Waarom de wamte opzoeken als het s'ochtends of s'avonds zoveel koeler is?
Vind niet dat een paard daaraan moet wennen als je wedstrijd hebt en het is warm ja dat is incidenteel maar vind het onzin om op het heetst van de dag te gaan rijden.

simone_aa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:44

Rij 's ochtends voordat het echt heet word, en als het wel al warmer word gewoon lekker buiten een stukje rijden maar niet zo intensief. Is voor jezelf niet lekker en voor t paardje ook niet.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:47

winia4ever schreef:
ja hoor ik rij gewoon, het paard moet gewoon leren in in het warme weer te trainen!..Zo kunnen ze er op een gegeven moment ook beter tegen, ik ga wel het paard van te voren afspuiten en na die tijd, + dat de bak helemaal gesproeit is dus dat hij geen stof in zn neus krijgt. en veel stappen maar gewoon galopje en de oefeningen doen.

ik vind wel dat de paarden er aan wennen hoor ik rij ook gewoon en ik doe wel rustig aan.
Mijn paard heeft niet z`n last van de warmte. En als ik op wedstrijd moet en `t is warm is er niks aan de hand.

_Daniquee

Re: rijden jullie met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:20

Ik rij gewoon met extreem warm weer, wel doe ik dit later op de avond. Rond een uur of 8/9.

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:09

met mijn oude paardje rij ik niet met dit warme weer.
Wel doe ik haar lekker onder de koude douche!
Of savonds even een wandeling

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:57

Ik vind het nu 's avonds ontzettend aangenaam. En overdag wordt het deze week ook beter, dan kan er gewoon gereden worden vind ik. Op stal is het overdag ook opvallend rustig, als het zo warm is.

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:39

Ja hoor, als het niet warmer is dan 30° is dan kan het bij mij wel :)

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:43

Op warme dagen (>25 graden en veel zon) ga ik of 's morgens vroeg of 's avonds na een uur of 8 rijden. Prettiger voor je paard, maar ook voor jezelf.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:22

[/quote]

Sorry maar daar ben ik het toch niet mee eens. Waarom de wamte opzoeken als het s'ochtends of s'avonds zoveel koeler is?
Vind niet dat een paard daaraan moet wennen als je wedstrijd hebt en het is warm ja dat is incidenteel maar vind het onzin om op het heetst van de dag te gaan rijden.[/quote]

Ik zeg ook niet dat ik het ga opzoeken, maar als ik les heb bijv. zondag, en het is dan 30 graden en ik heb les om 14:00 ga ik het niet aflassen, als je af en toe met het warme weer rijd, weten ze niet beter, dan dat je ineens gaat rijden terwijl je er altijd om heen heb gedraait en dan bijv, met een wedstijd klem komt te zitten aangezien je paard bekaf is..

Ik rij over het algemeen savonds omdat ik altijd werk overdag! heb er geen problemen mee om overdag met de hitte te rijden..

ook savonds was de laatste tijd erg warm!.En dat bedoelde ik er mee.. ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:49

ik denk ook dat het per paard heel erg verschilt. Ik ken paarden die er veel last van hebben en al staan te zweten in de wei met 30 graden. Mijn pony doet er helemaal niet moeilijk over om met 30 graden iets te doen.
Met het oog op de wedstrijden train ik dus wel gewoon door in de hitte, maar ook omdat mijn pony dit zichtbaar geen probleem vindt.
Gewoon je training een beetje aanpassen en niet te lang.
Ik moet zeggen dat we hier nu op de een of andere manier zo'n 4 wedstrijden 30 graden hebben getroffen en dat ik daar zelf niet altijd vrolijk van wordt... maar je merkt wel dat mijn pony er aan gewend is nu.

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:43

Met dit warme weer sta ik gewoon heel vroeg op.
Pas om 10-11u 's morgens begint de warmte te komen.
je kan ook in de avond rijden maar dan heb je wel meer kans om de dazen muggen en vliegen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:51

Nu vind ik het niet warm hoor, ik rijd nu gewoon overdag :j.

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:10

als het extreem warm is rij ik 's Morgens vroeg of 's Avonds laat

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:51

Als je gaat rijden kun je het beste vroeg in de morgen of redelijk in de avond gaan rijden!
Lekker weinig vliegen enzo!
Als je toch wat wilt doen met je paard kun je het beste gewoon rustig aan het werk gaan uit de zon & de wind en niet teveel bij bomen in de buurt ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:42

Ik rijd meestal s'avonds. Met dit warme weer rijd ik zowiezo niet overdag.! En indd er zijn dan ook wat minder vliegen en dazen.

RenaatB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:54

Ik sta gewoon een uurtje of 2 eerder op en rijd er dan in de ochtend 2 of 3 en dan laat in de avond pak ik de andere 2 of 3.
Zo gaat het prima.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:30

Ik rijd gewoon, wel het liefst sochtends of savonds.
Maar als ik wedstrijd heb, dan moet het maar gewoon!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 05:39

Je kan wel gewoon rijden, maar als je op het heetst van de dag gaat rijden, pas dan je trainig een beetje aan op de warmte.

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:23

Niet op het heetste van de dag gaan rijden!

FjoFjo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:30

Als het echt heel erg heet is doe ik het niet, als het iets warm is rijd ik wel gewoon, maar dan wel waar een beetje schaduw is. Ook doe ik dan gewoon rustig aan.

xxtamaarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:31

Gewoon lekker rijden! Niet al te lang maar gewoon lekker ontspannen rijden, dan kan je gewoon met warm weer ook rijden! Kan je paard dit niet aan dan geef je ze een extra dag vrij!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:30

Ik rijd ook niet als het heel heet is. Ten eerste vind ik 't zelf niet fijn om in de volle zon te rijden, zweet me kapot.. en ten tweede merk ik dat ik m'n pony er ook geen plezier mee doe. Er hing laatst op het prikbord bij ons op stal een heel artikel over rijden in de hitte. Schijnt gevaarlijk te zijn, omdat de lichaamstemperatuur van een paard veel sneller oploopt dan die van een mens. Volgens mij stond er dat een paard al na 10 minuten gemiddelde training een temperatuur van over de 40 graden kan bereiken. Maar het kan niet veel kwaad als je echt rustig aan doet denk ik.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:32

Als het warmer dan 25 graden is ga ik vroeg in de morgen weg,dus hoppa om 7 uur lekker trainen of het bos in,heerlijk!
En in deze hitte heb ik sowieso geen zin om te trainen. :P

S_xx_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:03

Hallo, ik rij altijd, als het koud is als het warm is en noem maar op,
en met dit weer ik doe gewoon een dun dekje op,
en ik rijd maar 3 kwartier en na het rijden spuit ik mijn pony gewoon af!
met niet te warm water. *D
zo blijft mijn pony het niet te warm vinden,
en als het vriest extra dikken kleren aan,
en een extra dik dekje aan, en niet buiten rijden!
en daarna niet afspuiten en zo in een lekkere warme stal zetten met
een dik deken!

<3 <3 <3

met mega heet weer, zal ik niet rijden,
of alleen er mee stappen, zoals ik in mijn ander berichtje heb gezegt.
doe ik wel met normaal warm weer.
met mega heet weer ga ik haar alleen stappen en loszetten in de pedock die overdekt is en lekker met lauw water afspuiten dat is het beste met mega heet weer. *D
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-08-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd en in normaal lettertype geplaatst.

xestherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:47

Met warm weer ga ik wel rijden, alleen lekker rustig aandoen. Alhoewel het niet echt heeel erg warm weer is deze zomer ; )